§ 9. - Komisje pojednawcze przy sądach pracy.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1985.28.123

Akt utracił moc
Wersja od: 28 czerwca 1985 r.
§  9.
1.
Wszczęcie postępowania pojednawczego przez komisję następuje na podstawie wniosku pracownika, zgłoszonego na piśmie lub ustnie do protokołu. Na wniosku wpisuje się datę jego wpływu.
2.
Wniosek powinien zawierać:
1)
imię i nazwisko pracownika, zajmowane przez niego stanowisko i jego miejsce zamieszkania oraz, w razie ustanowienia pełnomocnika, imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania pełnomocnika,
2)
nazwę i siedzibę zakładu pracy,
3)
określenie żądania i przytoczenie okoliczności faktycznych,
4)
podpis pracownika lub jego pełnomocnika.
3.
W sprawach dotyczących rozwiązania, wygaśnięcia lub nawiązania stosunku pracy, o których mowa w art. 264 Kodeksu pracy, wniosek do komisji pojednawczej wnosi się przed upływem terminów określonych w tym przepisie. Zgłoszenie przez pracownika wniosku do komisji pojednawczej przerywa bieg tych terminów.