Art. 94(7). - [Zniszczenie dokumentacji pracowniczej] - Kodeks pracy.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.1465 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 31 lipca 2023 r.
Art. 947. [Zniszczenie dokumentacji pracowniczej]
§ 1.
Pracodawca niszczy dokumentację pracowniczą w sposób uniemożliwiający odtworzenie jej treści, w terminie do 12 miesięcy po upływie okresu przeznaczonego na odbiór dokumentacji pracowniczej, o którym mowa w art. 946 pkt 2.§ 2.
W terminie, o którym mowa w § 1, do czasu zniszczenia, pracodawca może wydać dokumentację pracowniczą byłemu pracownikowi.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (16)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (16)
- Czy po okresie ustawowego przechowywania akt akt osobowych należy protokołem przekazać pracownikowi akta osobowe oraz dokumentację płacową, jeśli zgłosi chęć ich odebrania przed zniszczeniem?
- Na jakich zasadach należy przechowywać dokumentację związaną z wewnętrzną procedurą antymobbingową?
- Jak długo należy przechowywać protokoły zniszczenia papierowej postaci akt osobowych oraz potwierdzenia odbioru dokumentów w postaci papierowej przez pracowników?