Art. 237. - [Delegacja ustawowa] - Kodeks pracy.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.1465 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 31 lipca 2023 r.
Art. 237. [Delegacja ustawowa]
§ 1.
Rada Ministrów określi w drodze rozporządzenia:1)
sposób i tryb postępowania przy ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz sposób ich dokumentowania, a także zakres informacji zamieszczanych w rejestrze wypadków przy pracy,2)
skład zespołu powypadkowego,3)
wykaz chorób zawodowych,4)
okres, w którym wystąpienie udokumentowanych objawów chorobowych upoważnia do rozpoznania choroby zawodowej pomimo wcześniejszego zakończenia pracy w narażeniu zawodowym,5)
sposób i tryb postępowania dotyczący zgłaszania podejrzenia, rozpoznawania i stwierdzania chorób zawodowych,6)
podmioty właściwe w sprawie rozpoznawania chorób zawodowych- uwzględniając aktualną wiedzę w zakresie patogenezy i epidemiologii chorób powodowanych przez czynniki szkodliwe dla człowieka występujące w środowisku pracy oraz kierując się koniecznością zapobiegania występowaniu wypadków przy pracy i chorób zawodowych.
§ 11.
Rada Ministrów wskaże w drodze rozporządzenia instytut medycyny pracy, do którego pracodawca przesyła zawiadomienie o skutkach choroby zawodowej oraz termin, w którym ma ono być przesłane, mając na uwadze specjalizację instytutu oraz rodzaj prowadzonych w nim badań.§ 2.
Minister właściwy do spraw pracy określi, w drodze rozporządzenia, wzór protokołu ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy zawierający dane dotyczące poszkodowanego, składu zespołu powypadkowego, wypadku i jego skutków, stwierdzenie, że wypadek jest lub nie jest wypadkiem przy pracy, oraz wnioski i zalecane środki profilaktyczne, a także pouczenie dla stron postępowania powypadkowego.§ 3.
Minister właściwy do spraw pracy określi, w drodze rozporządzenia, wzór statystycznej karty wypadku przy pracy, uwzględniając dane dotyczące pracodawcy, poszkodowanego, wypadku przy pracy, a także jego skutków oraz sposób i terminy jej sporządzania i przekazywania do właściwego urzędu statystycznego.§ 4.
Minister właściwy do spraw zdrowia określi, w drodze rozporządzenia:1)
sposób dokumentowania chorób zawodowych i skutków tych chorób, a także prowadzenia rejestrów chorób zawodowych, uwzględniając w szczególności wzory dokumentów stosowanych w postępowaniu dotyczącym tych chorób oraz dane objęte rejestrem.2)
(uchylony)Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (80)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (80)
Procedury liczba obiektów na liście: (1)
Procedury liczba obiektów na liście: (1)
Akty prawne liczba obiektów na liście: (26)
Akty wykonawcze liczba obiektów na liście: (25)
Akty interpretujące liczba obiektów na liście: (1)
Orzeczenia i pisma urzędowe liczba obiektów na liście: (1295)
Orzeczenia sądów liczba obiektów na liście: (1292)
Pisma urzędowe liczba obiektów na liście: (2)
- WPI/200000/451/381/2013, Możliwość nieuwzględnienia w podstawie wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne zryczałtowanej kwoty ekwiwalentu pieniężnego za pranie odzieży roboczej. - Pismo wydane przez: Centrala Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
- II US.I.PB/423-11/05, Uznanie za koszt uzyskania przychodów wydatków podatnika na zakup ubrań roboczych dla pracowników. - Pismo wydane przez: Drugi Urząd Skarbowy w Rzeszowie