Art. 104(1). - [Podstawowe elementy regulaminu pracy] - Kodeks pracy.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.1465 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 31 lipca 2023 r.
Art. 1041. [Podstawowe elementy regulaminu pracy]
§ 1.
Regulamin pracy, określając prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników związane z porządkiem w zakładzie pracy, powinien ustalać w szczególności:1)
organizację pracy, warunki przebywania na terenie zakładu pracy w czasie pracy i po jej zakończeniu, wyposażenie pracowników w narzędzia i materiały, a także w odzież i obuwie robocze oraz w środki ochrony indywidualnej i higieny osobistej;2)
systemy i rozkłady czasu pracy oraz przyjęte okresy rozliczeniowe czasu pracy;3)
(uchylony)4)
porę nocną;5)
termin, miejsce, czas i częstotliwość wypłaty wynagrodzenia;6)
wykazy prac wzbronionych pracownikom młodocianym oraz kobietom;7)
rodzaje prac i wykaz stanowisk pracy dozwolonych pracownikom młodocianym w celu odbywania przygotowania zawodowego;7a)
wykaz lekkich prac dozwolonych pracownikom młodocianym zatrudnionym w innym celu niż przygotowanie zawodowe;8)
obowiązki dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, w tym także sposób informowania pracowników o ryzyku zawodowym, które wiąże się z wykonywaną pracą;9)
przyjęty u danego pracodawcy sposób potwierdzania przez pracowników przybycia i obecności w pracy oraz usprawiedliwiania nieobecności w pracy.§ 2.
Regulamin pracy powinien zawierać informacje o karach stosowanych zgodnie z art. 108 z tytułu odpowiedzialności porządkowej pracowników.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (185)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (185)
- Czy dyrektor szkoły może nałożyć na pracowników obowiązek korzystania ze służbowej poczty elektronicznej?
- Czy pracownikowi samorządowemu można ustalić równoważny system czasu pracy z ruchomą jego organizacją?
- Czy dyrektor jednostki samorządowej, jego zastępca oraz główna księgowa powinni podpisywać listę obecności?
Procedury liczba obiektów na liście: (1)
Procedury liczba obiektów na liście: (1)
Akty prawne liczba obiektów na liście: (8)
Akty wykonawcze liczba obiektów na liście: (8)
- Zmiana zarządzenia w sprawie wprowadzenia w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym regulaminu pracy.
- Zmiana zarządzenia w sprawie wprowadzenia w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym regulaminu pracy.
- Zmiana zarządzenia w sprawie wprowadzenia Regulaminu pracy Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.