Art. 39. - [Sposoby doręczeń. Zasada oficjalności doręczeń] - Kodeks postępowania administracyjnego.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2022.2000 t.j.
Akt obowiązującyWersja od: 1 stycznia 2023 r.
Art. 39. [Sposoby doręczeń. Zasada oficjalności doręczeń]
§ 1.
Organ administracji publicznej doręcza pisma na adres do doręczeń elektronicznych, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych, zwany dalej "adresem do doręczeń elektronicznych", chyba że doręczenie następuje na konto w systemie teleinformatycznym organu albo w siedzibie organu.§ 2.
W przypadku braku możliwości doręczenia w sposób, o którym mowa w § 1, organ administracji publicznej doręcza pisma za pokwitowaniem:1)
przez operatora wyznaczonego z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej, o której mowa w art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych, albo2)
przez swoich pracowników lub przez inne upoważnione osoby lub organy.§ 3.
W przypadku braku możliwości doręczenia w sposób, o którym mowa w § 1 i § 2 pkt 1, organ administracji publicznej doręcza pisma:1)
przesyłką rejestrowaną, o której mowa w art. 3 pkt 23 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2022 r. poz. 896 i 1933), albo2)
przez swoich pracowników lub przez inne upoważnione osoby lub organy.§ 4.
W przypadku doręczenia decyzji, której organ administracji publicznej nadał rygor natychmiastowej wykonalności, albo decyzji, która podlega natychmiastowemu wykonaniu z mocy ustawy, w sprawach osobowych funkcjonariuszy oraz żołnierzy zawodowych albo jeżeli wymaga tego ważny interes publiczny, w szczególności bezpieczeństwo państwa, obronność lub porządek publiczny, organ administracji publicznej może doręczyć decyzję w sposób określony w § 3. Przepisów § 1 i § 2 pkt 1 nie stosuje się.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (104)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (104)
- Kto ustala ile jest stron w postępowaniu o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia?
- Czy wnioskodawca, który wystąpił z wnioskiem elektronicznym (ePUAP), może zrezygnować z doręczania mu przez organ dalszej korespondencji drogą elektroniczną?
- Czy należy z urzędu wydać decyzje o wymeldowaniu osób spod adresu budynku, który nie istnieje od ponad 20 lat ?
Procedury liczba obiektów na liście: (3)
Orzeczenia i pisma urzędowe liczba obiektów na liście: (2403)
Pisma urzędowe liczba obiektów na liście: (1)
Komentarze i publikacje liczba obiektów na liście: (35)
Komentarze praktyczne liczba obiektów na liście: (1)
Artykuły liczba obiektów na liście: (3)
- Doręczenie na adres do doręczeń elektronicznych jako podstawowy sposób doręczenia pism w procedurze administracyjnej – wybrane aspekty
- O znaczeniu akt sprawy dla wyniku sądowoadministracyjnej kontroli działalności administracji publicznej
- Problematyka doręczeń w przypadku wielości stron postępowania administracyjnego