§ 5. - Klasyfikacja statków powietrznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2003.139.1333

Akt utracił moc
Wersja od: 5 czerwca 2007 r.
§  5.
Aerostaty, o których mowa w § 4 pkt 1, dzielą się na:
1)
balony - statki powietrzne bez napędu, lżejsze od powietrza, które dzieli się w sposób następujący:
a)
ze względu na czynnik zapewniający wyporność:
-
balony gazowe - w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest gaz lżejszy od powietrza,
-
balony na ogrzane powietrze - w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest ogrzane powietrze,
- 3
 balony, w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest gaz lżejszy od powietrza i ogrzane powietrze,
b)
ze względu na sposób operowania:
-
wolne - zdolne do lotu swobodnego w otaczającym powietrzu,
-
na uwięzi - umocowane do stałego lub ruchomego punktu podłoża;
2) 4
 balony wolne z napędem - balony wolne z zamontowanym zespołem napędowym, umożliwiającym lot poziomy, wznoszący lub zniżanie w masie powietrza, z liczbą miejsc dla pilota i pasażerów nie większą niż 5, które dzieli się, ze względu na czynnik zapewniający wyporność, w sposób następujący:
-
balony wolne z napędem - gazowe, w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest gaz lżejszy od powietrza,
-
balony wolne z napędem - na ogrzane powietrze, w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest ogrzane powietrze,
-
balony wolne z napędem - mieszane, w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest gaz lżejszy od powietrza i ogrzane powietrze;
3)
sterowce - statki powietrzne z napędem, lżejsze od powietrza, zdolne w ograniczonych warunkach otoczenia do lotu całkowicie sterowanego, które dzieli się w sposób następujący:
a)
ze względu na czynnik zapewniający wyporność:
-
sterowce gazowe - w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest gaz lżejszy od powietrza,
-
sterowce na ogrzane powietrze - w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest ogrzane powietrze,
- 5
 sterowce - w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest gaz lżejszy od powietrza i ogrzane powietrze,
b) 6
 (uchylona).
3 § 5 pkt 1 lit. a) tiret trzecie zmienione przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. (Dz.U.07.89.592) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 czerwca 2007 r.
4 § 5 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. (Dz.U.07.89.592) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 czerwca 2007 r.
5 § 5 pkt 3 lit. a) tiret trzecie zmienione przez § 1 pkt 2 lit. c) tiret pierwsze rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. (Dz.U.07.89.592) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 czerwca 2007 r.
6 § 5 pkt 3 lit. b) uchylona przez § 1 pkt 2 lit. c) tiret drugie rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. (Dz.U.07.89.592) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 czerwca 2007 r.