§ 2. - Klasyfikacja statków powietrznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2003.139.1333

Akt utracił moc
Wersja od: 5 czerwca 2007 r.
§  2. 2
 Ze względu na charakterystykę i przeznaczenie statki powietrzne dzielą się na:
1)
statki powietrzne objęte obowiązkiem uzyskania certyfikatu typu oraz świadectwa zdatności do lotu zgodnie z rozporządzeniem (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1592/2002 z dnia 15 lipca 2002 r. w sprawie wspólnych zasad w dziedzinie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (Dz. Urz. WE L 240 z 07.09.2002; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 7, t. 7, str. 30, z późn. zm.);
2)
statki powietrzne kategorii specjalnej, o których mowa w załączniku II do rozporządzenia (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1592/2002 z dnia 15 lipca 2002 r. w sprawie wspólnych zasad w dziedzinie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego, objęte obowiązkiem uzyskania pozwolenia na lot, w tym:
a)
bezpilotowe statki powietrzne - statki powietrzne bez pilota, nieprzeznaczone do celów sportowych lub rekreacyjnych, zdolne do lotu autonomicznego programowanego lub zdalnie sterowanego,
b)
modele latające o masie większej niż 25 kg;
3)
ultralekkie statki powietrzne i urządzenia objęte obowiązkiem uzyskania innego niż świadectwo zdatności do lotu dokumentu dopuszczającego do wykonywania lotu, skoku lub użycia, ustanowionym przepisami wydanymi na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze:
a)
urządzenia latające - przeznaczone w szczególności do celów sportowych, rekreacyjnych, pokazowych lub edukacyjnych,
b)
spadochrony;
4)
pozostałe statki powietrzne - nieobjęte obowiązkiem uzyskania dokumentu zdatności do lotu:
a)
modele latające - niezdolne do uniesienia człowieka, przeznaczone do celów sportowych, rekreacyjnych, pokazowych, kolekcjonerskich lub edukacyjnych:
o masie startowej nie większej niż 25 kg - dla modeli latających cięższych od powietrza,
o masie wszystkich składników, bez gazu nośnego, nie większej niż 25 kg - dla modeli latających lżejszych od powietrza,
b)
latawce - statki powietrzne bez napędu, cięższe od powietrza, unoszące się w opływającym je powietrzu na uwięzi połączonej ze stałym lub ruchomym punktem podłoża, niezdolne do uniesienia człowieka i przeznaczone do celów sportowych, rekreacyjnych, pokazowych lub edukacyjnych.
2 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 27 kwietnia 2007 r. (Dz.U.07.89.592) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 czerwca 2007 r.