§ 2. - Katalog usług powszechnych oraz szczegółowe wymagania dotyczące świadczenia usług powszechnych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2004.16.158

Akt utracił moc
Wersja od: 3 września 2004 r.
§  2.
Ustala się następujące wymagania dotyczące przystępności cenowej, jakie powinny być spełnione przez operatora o znaczącej pozycji rynkowej w zakresie świadczenia usług telefonicznych w stacjonarnych publicznych sieciach telefonicznych na obszarze województwa, zwanego dalej "operatorem":
1)
zapewnienie abonentom wyboru opcji taryfowej zawierającej abonament, uwzględniającej ich różne możliwości ekonomiczne oraz sposoby korzystania z usług;
2)
stosowanie ujednoliconych cen usług powszechnych ustalonych w oparciu o uśrednione koszty świadczenia usług powszechnych na obszarze objętym obowiązkiem świadczenia usług powszechnych przez operatora;
3)
zapewnienie abonentom, w celu monitorowania przez nich wydatków ponoszonych na usługi powszechne, udogodnień i świadczeń dodatkowych takich jak:
a)
możliwość rozłożenia na raty opłaty za przyłączenie pojedynczego zakończenia sieci w głównej lokalizacji abonenta,
b)
dostarczenie podstawowego wykazu wykonanych usług telekomunikacyjnych bezpłatnie z każdą fakturą oraz dostarczenie na pisemne żądanie abonenta szczegółowego wykazu wykonanych usług telekomunikacyjnych - zgodnie ze szczegółowymi wymaganiami określonymi w § 7,
c)
możliwość nieodpłatnego zablokowania na wniosek abonenta połączeń do numerów zaczynających się na 0-700, a, w miarę możliwości technicznych, także blokowania wskazanych przez abonenta innych typów połączeń,
d)
umożliwienie okresowego zawieszenia korzystania z usług telekomunikacyjnych.