§ 34. - [Czynności podejmowane przez podatnika w przypadku zakończenia używania kasy z elektronicznym lub papierowym zapisem kopii] - Kasy rejestrujące.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2021.1625 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 16 marca 2023 r.
§  34.  [Czynności podejmowane przez podatnika w przypadku zakończenia używania kasy z elektronicznym lub papierowym zapisem kopii]
W przypadku zakończenia używania kasy z elektronicznym lub papierowym zapisem kopii z powodu zakończenia działalności gospodarczej lub pracy tych kas w trybie fiskalnym, podatnik:
1)
wystawia raport fiskalny dobowy i raport fiskalny okresowy (miesięczny);
2)
niezwłocznie, przy pomocy serwisanta, dokonuje odczytu zawartości pamięci fiskalnej poprzez wystawienie raportu fiskalnego rozliczeniowego i sporządza z tej czynności protokół, według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do rozporządzenia;
3)
składa protokół z odczytu zawartości pamięci fiskalnej wraz z załączonym raportem fiskalnym rozliczeniowym, w terminie 5 dni od dnia ich sporządzenia, do właściwego dla podatnika naczelnika urzędu skarbowego;
4)
sporządza i składa, wraz z dokumentami, o których mowa w pkt 3, do właściwego dla podatnika naczelnika urzędu skarbowego wniosek o wyrejestrowanie kasy z ewidencji kas, według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do rozporządzenia.