§ 10. - Karty i tabliczki tożsamości żołnierzy zawodowych i kandydatów na żołnierzy zawodowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2003.133.1241

Akt utracił moc
Wersja od: 30 lipca 2003 r.
§  10.
1.
Żołnierz, któremu wydano kartę i tabliczkę tożsamości, w razie jej utraty lub zniszczenia, zawiadamia niezwłocznie o tym fakcie oraz o okolicznościach tego zdarzenia szefa komórki organizacyjnej Ministerstwa Obrony Narodowej właściwej w sprawach zarządzania zasobami osobowymi, za pośrednictwem dowódcy jednostki wojskowej składającego wniosek, o którym mowa w § 6 ust. 1.
2.
Po ustaniu przyczyny uzasadniającej wydanie karty i tabliczki tożsamości lub po upływie terminu ważności karty tożsamości albo z powodu zmiany danych zawartych w tej karcie, karty i tabliczki tożsamości zwraca się niezwłocznie do organu wydającego.
3.
Karty tożsamości, których termin ważności jeszcze nie upłynął, po ustaniu przyczyny uzasadniającej wydanie karty tożsamości, deponuje dowódca jednostki wojskowej składający wniosek, o którym mowa w § 6 ust. 1. Wraz z kartą tożsamości zwrotowi podlega tabliczka tożsamości.
4.
Zawiadomienie, o którym mowa w ust. 1, oraz zwrot, o którym mowa w ust. 2, stanowią podstawę do skreślenia karty i tabliczki tożsamości z ewidencji wydanych kart i tabliczek tożsamości.
5.
Karty i tabliczki tożsamości, w razie ich zwrotu:
1)
mogą być ponownie wydane, o ile ich stan pozwala na ich dalsze używanie;
2)
niszczy się protokolarnie po skreśleniu z ewidencji wydanych kart i tabliczek tożsamości, jeżeli ich stan nie pozwala na ich ponowne wydanie.
6.
Zniszczenia dokonuje dowódca jednostki wojskowej, składający wniosek, o którym mowa w § 6 ust. 1, o czym zawiadamia szefa komórki organizacyjnej Ministerstwa Obrony Narodowej właściwej w sprawach zarządzania zasobami osobowymi.