Art. 93. - Karta praw i obowiązków nauczyciela.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1972.16.114

Akt utracił moc
Wersja od: 1 lutego 1982 r.
Art.  93.
1.
Organ administracji szkolnej obowiązany jest zawiadomić nauczyciela o niedostatecznej ocenie jego pracy podając uzasadnienie z jednoczesnym ostrzeżeniem, że następna niedostateczna ocena spowoduje rozwiązanie stosunku pracy.
2.
Ocenę pracy ustala organ administracji szkolnej sprawujący bezpośredni nadzór nad szkołą na podstawie opinii dyrektora szkoły i swojego przedstawiciela.
3.
O ile ocena nie została ustalona przez naczelny organ administracji szkolnej, nauczyciel ma prawo odwołać się w ciągu 14 dni od dnia powiadomienia o niesłusznej jego zdaniem ocenie do władzy bezpośrednio wyższej od tej, która ustaliła ocenę.
4.
W razie wniesienia odwołania przez nauczyciela od drugiej niedostatecznej oceny rozwiązanie stosunku pracy nie może nastąpić przed rozstrzygnięciem tego odwołania.