§ 7. - Jednoznaczne oznaczenie materiałów wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego, oznaczanie obiektów produkcyjnych oraz rejestr oznaczeń.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2009.189.1470

Akt utracił moc
Wersja od: 5 kwietnia 2012 r.
§  7.
1.
Rejestr jednoznacznych oznaczeń powinien zawierać informacje o:
1)
jednoznacznym oznaczeniu każdego materiału wybuchowego;
2)
osobie fizycznej lub prawnej, której powierzono nadzór nad materiałem wybuchowym;
3)
lokalizacji materiału wybuchowego w okresie, gdy jest on w posiadaniu przedsiębiorcy, dopóki nie zostanie przemieszczony do innego przedsiębiorcy, zużyty lub unieszkodliwiony.
2.
Rejestr jednoznacznych oznaczeń jest prowadzony w formie pisemnej, z zastrzeżeniem ust. 5.
3.
Załącznikiem do rejestru są księgi ewidencyjne materiałów wybuchowych wraz z dokumentami ewidencyjnymi stanowiącymi podstawę wpisów do tych ksiąg.
4.
Celem zapewnienia ochrony danych zgromadzonych w rejestrze jednoznacznych oznaczeń przed przypadkowym lub celowym uszkodzeniem lub zniszczeniem przedsiębiorca:
1)
wskazuje osoby upoważnione do prowadzenia tego rejestru;
2)
określa zasady udostępniania pozostałym pracownikom danych zawartych w tym rejestrze;
3)
zapewnia przechowywanie rejestru w pomieszczeniu zabezpieczonym przed swobodnym dostępem osób innych niż wskazane w pkt 1 lub sejfie; w przypadku prowadzenia rejestru w sposób, o którym mowa w ust. 5, przedsiębiorca zobowiązany jest do tworzenia zapasowych kopii przechowywanych dokumentów oraz ochrony stanowiska komputerowego prowadzenia rejestru przed nieautoryzowanym dostępem.
5.
Rejestr może być prowadzony wyłącznie z wykorzystaniem elektronicznych metod przetwarzania informacji, pod warunkiem stosowania rozwiązań systemowych umożliwiających:
1)
ochronę zgromadzonych danych i ich zapasowych kopii przed przypadkowym lub celowym uszkodzeniem lub zniszczeniem;
2)
ochronę zgromadzonych danych przed kradzieżą, zmianą i dostępem przez osoby nieupoważnione, w tym kradzieżą, zmianą lub dostępem za pomocą wirusów lub programów szpiegujących;
3)
weryfikację zgromadzonych danych na podstawie przechowywanej przez przedsiębiorcę dokumentacji ewidencyjnej.
6.
Przedsiębiorca jest zobowiązany przynajmniej raz do roku sprawdzić prawidłowość prowadzenia rejestru oznaczeń, w szczególności pod względem bezpieczeństwa danych w nim zawartych oraz prawidłowości gromadzenia tych danych.