§ 8. - Izby wytrzeźwień i placówki wskazane lub utworzone przez jednostkę samorządu terytorialnego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.2075 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 11 października 2022 r.
§  8. 
1. 
Izba wytrzeźwień oraz placówka wykonują zadania, o których mowa w art. 39 ust. 2 pkt 1-5 ustawy, całą dobę w systemie zmianowym.
2. 
W skład zmiany izby wytrzeźwień lub placówki wchodzą:
1)
kierownik zmiany lub inna osoba wyznaczona jako odpowiedzialna za działalność izby wytrzeźwień lub placówki w trakcie zmiany;
2)
depozytariusz;
3)
lekarz lub felczer;
4)
pielęgniarka lub ratownik medyczny;
5)
opiekun zmiany;
6)
porządkowy.
3. 
Dyrektor izby wytrzeźwień lub kierownik placówki mogą, w zależności od potrzeb, zwiększyć skład zmiany określony w ust. 2 albo zmniejszyć ten skład, z tym że w skład tej zmiany zawsze wchodzą osoby, o których mowa w ust. 2 pkt 1-3 i 5.
4. 
Osoby, o których mowa w ust. 2 pkt 1, 2 i 5, posiadają co najmniej wykształcenie średnie.
5. 
Osoby, o których mowa w ust. 2 pkt 1, 2 i 5, odbywają coroczne szkolenie organizowane przez izbę wytrzeźwień lub placówkę w zakresie:
1)
udzielania pierwszej pomocy;
2)
stosowania środków przymusu bezpośredniego;
3)
profilaktyki rozwiązywania problemów alkoholowych.
6. 
Czynności związane z osobami doprowadzonymi lub przyjętymi do izby wytrzeźwień lub placówki oraz bezpośrednią opiekę nad nimi w czasie pobytu może sprawować wyłącznie personel tej samej płci, z wyjątkiem sprawowania opieki medycznej.