§ 8. - Izby wytrzeźwień i placówki wskazane lub utworzone przez jednostkę samorządu terytorialnego.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2022.2075 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 11 października 2022 r.
§ 8.
1.
Izba wytrzeźwień oraz placówka wykonują zadania, o których mowa w art. 39 ust. 2 pkt 1-5 ustawy, całą dobę w systemie zmianowym.2.
W skład zmiany izby wytrzeźwień lub placówki wchodzą:1)
kierownik zmiany lub inna osoba wyznaczona jako odpowiedzialna za działalność izby wytrzeźwień lub placówki w trakcie zmiany;2)
depozytariusz;3)
lekarz lub felczer;4)
pielęgniarka lub ratownik medyczny;5)
opiekun zmiany;6)
porządkowy.3.
Dyrektor izby wytrzeźwień lub kierownik placówki mogą, w zależności od potrzeb, zwiększyć skład zmiany określony w ust. 2 albo zmniejszyć ten skład, z tym że w skład tej zmiany zawsze wchodzą osoby, o których mowa w ust. 2 pkt 1-3 i 5.4.
Osoby, o których mowa w ust. 2 pkt 1, 2 i 5, posiadają co najmniej wykształcenie średnie.5.
Osoby, o których mowa w ust. 2 pkt 1, 2 i 5, odbywają coroczne szkolenie organizowane przez izbę wytrzeźwień lub placówkę w zakresie:1)
udzielania pierwszej pomocy;2)
stosowania środków przymusu bezpośredniego;3)
profilaktyki rozwiązywania problemów alkoholowych.6.
Czynności związane z osobami doprowadzonymi lub przyjętymi do izby wytrzeźwień lub placówki oraz bezpośrednią opiekę nad nimi w czasie pobytu może sprawować wyłącznie personel tej samej płci, z wyjątkiem sprawowania opieki medycznej.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »