§ 7. - Interoperacyjność systemu kolei.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2012.492

Akt utracił moc
Wersja od: 10 maja 2012 r.
§  7.
1.
W celu przeprowadzenia procedur weryfikacji WE podsystemu strukturalnego wnioskodawca przekazuje dokumentację techniczną notyfikowanej jednostce certyfikującej przeprowadzającej tę procedurę.
2.
Dokumentacja techniczna, o której mowa w ust. 1, w zakresie części podsystemów ujętych w TSI obejmuje:
1)
dokumenty określające parametry techniczne związane z projektem, w tym ogólne i szczegółowe rysunki powykonawcze, schematy elektryczne i hydrauliczne, schematy obwodów sterowania, opisy systemów przetwarzania danych i automatyki, instrukcje obsługi i utrzymania, stosownie dla danego podsystemu;
2)
wykaz włączonych do podsystemu składników interoperacyjności;
3)
kopie deklaracji zgodności WE lub przydatności do stosowania składników interoperacyjności, jeżeli takie składniki są zastosowane, wraz z obliczeniami oraz kopiami protokołów prób i badań przeprowadzonych przez notyfikowane laboratorium na podstawie wspólnych specyfikacji technicznych;
4)
certyfikat weryfikacji WE podsystemu wraz z:
a)
obliczeniami,
b)
zastrzeżeniami notyfikowanej jednostki certyfikującej zgłoszonymi przy wykonywaniu czynności związanych z oceną zgodności, które nie zostały przez nią wycofane,
c)
sprawozdaniem notyfikowanej jednostki certyfikującej z przeprowadzonych inspekcji i kontroli,
d)
pośrednimi certyfikatami weryfikacji WE podsystemu i pośrednimi deklaracjami weryfikacji WE podsystemu, jeżeli są wymagane.
3.
Dokumentacja techniczna, o której mowa w ust. 1, w zakresie typów budowli przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego i typów urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego nieujętych w TSI obejmuje:
1)
wykaz włączonych do podsystemu typów budowli przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego i typów urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego;
2)
kopie świadectw dopuszczenia do eksploatacji typu budowli i typu urządzeń, o których mowa w pkt 1, wraz z:
a)
wynikami badań typu budowli przeznaczonej do prowadzenia ruchu kolejowego lub typu urządzenia przeznaczonego do prowadzenia ruchu kolejowego, przeprowadzonymi przez jednostkę upoważnioną,
b)
dokumentacją techniczną, w tym:
warunkami technicznymi wykonania i odbioru,
dokumentacją techniczną dla budowli przeznaczonej do prowadzenia ruchu kolejowego lub dokumentacją techniczno-ruchową dla urządzenia przeznaczonego do prowadzenia ruchu kolejowego,
dowodami bezpieczeństwa lub weryfikacją tego dowodu - w przypadku urządzenia sterowania ruchem kolejowym,
porozumieniami w sprawie wykonania prób eksploatacyjnych wraz z ich programem - w przypadku nowych typów budowli przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego lub typów urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego albo konieczności przeprowadzenia prób eksploatacyjnych,
opinią techniczną wydaną przez zarządcę infrastruktury - w przypadku typów budowli przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego lub typów urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego po przeprowadzonych próbach eksploatacyjnych,
opinią jednostki organizacyjnej upoważnionej do przeprowadzania badań koniecznych do uzyskania świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu budowli przeznaczonej do prowadzenia ruchu kolejowego lub typu urządzenia przeznaczonego do prowadzenia ruchu kolejowego.
4.
Dokumentacja techniczna, o której mowa w ust. 1, powinna spełniać również wymagania określone w TSI, o których mowa w § 5 i 6, właściwych dla danego podsystemu.