§ 5. - Interoperacyjność systemu kolei.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2012.492

Akt utracił moc
Wersja od: 10 maja 2012 r.
§  5.
Dla systemu kolei konwencjonalnych procedury weryfikacji WE podsystemów oraz procedury oceny zgodności lub przydatności do stosowania składników interoperacyjności z zasadniczymi wymaganiami, z uwzględnieniem § 7 i 8, określa dla podsystemu:
1)
infrastruktura:
a)
decyzja Komisji nr 2011/275/UE z dnia 26 kwietnia 2011 r. dotycząca technicznej specyfikacji interoperacyjności podsystemu "Infrastruktura" transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych (Dz. Urz. UE L 126 z 14.05.2011, str. 53),
b)
w aspekcie "Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się" - decyzja Komisji nr 2008/164/WE z dnia 21 grudnia 2007 r. dotycząca technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie aspektu "Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się" transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnej i transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości (Dz. Urz. UE L 64 z 07.03.2008, str. 72), zwana dalej "decyzją Komisji nr 2008/164/WE",
c)
w aspekcie "Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych" - decyzja Komisji nr 2008/163/WE z dnia 20 grudnia 2007 r. dotycząca technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie aspektu "Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych" transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnej i transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości (Dz. Urz. UE L 64 z 07.03.2008, str. 1), zwana dalej "decyzją Komisji nr 2008/163/WE";
2)
energia:
a)
decyzja Komisji nr 2011/274/UE z dnia 26 kwietnia 2011 r. dotycząca technicznej specyfikacji interoperacyjności podsystemu "Energia" transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych (Dz. Urz. UE L 126 z 14.05.2011, str. 1),
b)
w aspekcie "Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych" - decyzja Komisji nr 2008/163/WE;
3)
sterowanie:
a)
decyzja Komisji nr 2012/88/UE z dnia 25 stycznia 2012 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie podsystemów "Sterowanie" transeuropejskiego systemu kolei (Dz. Urz. UE L 51 z 23.02.2012, str. 1), zwana dalej "decyzją Komisji nr 2012/88/UE",
b)
w aspekcie "Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych" - decyzja Komisji nr 2008/163/WE;
4)
tabor:
a)
pojazdy trakcyjne:
decyzja Komisji nr 2011/291/UE z dnia 26 kwietnia 2011 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu "Tabor - lokomotywy i tabor pasażerski" w transeuropejskim systemie kolei konwencjonalnych (Dz. Urz. UE L 139 z 26.05.2011, str. 1), zwana dalej "decyzją Komisji nr 2011/291/UE",
w aspekcie hałasu - decyzja Komisji nr 2011/229/UE z dnia 4 kwietnia 2011 r. dotycząca technicznej specyfikacji interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu "Tabor kolejowy - hałas" transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych (Dz. Urz. UE L 99 z 13.04.2011, str. 1), zwana dalej "decyzją Komisji nr 2011/229/UE",
w aspekcie "Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych" - decyzja Komisji nr 2008/163/WE,
w aspekcie "Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się" - decyzja Komisji nr 2008/164/WE,
w aspekcie pokładowych urządzeń sterowania ruchem ERTMS - decyzja Komisji nr 2012/88/UE,
b)
wagony towarowe:
decyzja Komisji nr 2006/861/WE z dnia 28 lipca 2006 r. dotycząca technicznej specyfikacji dla interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu "tabor kolejowy - wagony towarowe" transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych (Dz. Urz. UE L 344 z 08.12.2006, str. 1) zmieniona decyzją Komisji nr 2009/107/WE z dnia 23 stycznia 2009 r. zmieniającą decyzje 2006/861/WE i 2006/920/WE w sprawie technicznych specyfikacji interoperacyjności w zakresie podsystemów transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych (Dz. Urz. UE L 45 z 14.02.2009, str. 1),
w aspekcie hałasu - decyzja Komisji nr 2011/229/UE,
w aspekcie "Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych" - decyzja Komisji nr 2008/163/WE,
c)
wagony pasażerskie:
decyzja Komisji nr 2011/291/UE,
w aspekcie hałasu - decyzja Komisji nr 2011/229/UE,
w aspekcie "Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych" - decyzja Komisji nr 2008/163/WE,
w aspekcie "Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się" - decyzja Komisji nr 2008/164/WE,
d)
tabor kolejowy specjalny, przeznaczony do budowy i utrzymania infrastruktury kolejowej:
decyzja Komisji nr 2011/291/UE,
w aspekcie hałasu - decyzja Komisji nr 2011/229/UE,
w aspekcie "Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych" - decyzja Komisji nr 2008/163/WE,
w aspekcie pokładowych urządzeń sterowania ruchem ERTMS - decyzja Komisji nr 2012/88/UE;
5)
ruch kolejowy - decyzja Komisji nr 2011/314/UE z dnia 12 maja 2011 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie podsystemu "Ruch kolejowy" transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych (Dz. Urz. UE L 144 z 31.05.2011, str. 1);
6)
aplikacje telematyczne:
a)
dla przewozów pasażerskich - rozporządzenie Komisji (UE) nr 454/2011 z dnia 5 maja 2011 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu "Aplikacje telematyczne dla przewozów pasażerskich" transeuropejskiego systemu kolei (Dz. Urz. UE L 123 z 12.05.2011, str. 11), zwane dalej "rozporządzeniem Komisji (UE) nr 454/2011",
b)
dla przewozów towarowych - rozporządzenie Komisji (WE) nr 62/2006 z dnia 23 grudnia 2005 r. dotyczące technicznej specyfikacji dla interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu aplikacji telematycznych dla przewozów towarowych transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych (Dz. Urz. UE L 13 z 18.01.2006, str. 1).