§ 4. - Interoperacyjność.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2021.1042
Akt obowiązujący Wersja od: 9 czerwca 2021 r.
§ 4.
1.
Jednostka wyznaczona przeprowadza ocenę zgodności podsystemu z właściwymi krajowymi specyfikacjami technicznymi i dokumentami normalizacyjnymi, których zastosowanie umożliwia spełnienie zasadniczych wymagań systemu kolei na etapie:1)
projektowania;2)
budowy;3)
końcowych prób podsystemu.2.
Ocenę zgodności podsystemów z właściwymi krajowymi specyfikacjami technicznymi i dokumentami normalizacyjnymi, których zastosowanie umożliwia spełnienie zasadniczych wymagań systemu kolei, przeprowadza się zgodnie z modułami:1)
dla podsystemów "tabor" i "sterowanie - urządzenia pokładowe":a)
SB w połączeniu z modułem SD,b)
SB w połączeniu z modułem SF,c)
SH1,2)
dla podsystemów "infrastruktura", "energia" i "sterowanie - urządzenia przytorowe":a)
SB,b)
SD,c)
SF,d)
SG,e)
SH1- określonymi w załączniku I do decyzji Komisji 2010/713/UE z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie modułów procedur oceny zgodności, przydatności do stosowania i weryfikacji WE stosowanych w technicznych specyfikacjach interoperacyjności przyjętych na mocy dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/57/WE.
3.
Wykaz parametrów pojazdu kolejowego do skontrolowania, w celu sprawdzenia zgodności technicznej między pojazdem kolejowym a siecią kolejową, jest zawarty w części A dotyczącej podsystemu "tabor" listy właściwych krajowych specyfikacji technicznych i dokumentów normalizacyjnych, których zastosowanie umożliwia spełnienie zasadniczych wymagań systemu kolei, opublikowanej na podstawie art. 25d ust. 1 ustawy.