Art. 13. - [Prawo do informacji] - Informowanie pracowników i przeprowadzanie z nimi konsultacji.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2006.79.550

Akt obowiązujący
Wersja od: 9 lipca 2009 r.
Art.  13.  [Prawo do informacji]
1. 
Pracodawca przekazuje radzie pracowników informacje dotyczące:
1)
działalności i sytuacji ekonomicznej pracodawcy oraz przewidywanych w tym zakresie zmian;
2)
stanu, struktury i przewidywanych zmian zatrudnienia oraz działań mających na celu utrzymanie poziomu zatrudnienia;
3)
działań, które mogą powodować istotne zmiany w organizacji pracy lub podstawach zatrudnienia.
2. 
Pracodawca przekazuje informacje w razie przewidywanych zmian lub zamierzonych działań oraz na pisemny wniosek rady pracowników.
3. 
Pracodawca przekazuje informacje w terminie, formie i zakresie umożliwiającym radzie pracowników zapoznanie się ze sprawą, przeanalizowanie tych informacji, a w sprawach, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, przygotowanie się do konsultacji.
4. 
W sprawach, o których mowa w ust. 1, rada pracowników może przedstawić opinię; przyjęcie opinii wymaga zgody większości członków rady pracowników.
5. 
Każdy z członków rady pracowników może przedstawić zdanie odrębne, które powinno być przedstawione pracodawcy.