Rozdział 3 - Szczególne przypadki przekazywania raportów bieżących - Informacje bieżące i okresowe przekazywane przez emitentów papierów wartościowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2005.209.1744

Akt utracił moc
Wersja od: 26 października 2005 r.

Rozdział  3

Szczególne przypadki przekazywania raportów bieżących

§  33.
1.
W przypadku zakończenia subskrypcji lub sprzedaży, związanej z wprowadzeniem papierów wartościowych emitenta do obrotu na rynku oficjalnych notowań giełdowych i przydziałem papierów wartościowych, emitent jest obowiązany do przekazania, w formie raportu bieżącego:
1)
daty rozpoczęcia i zakończenia subskrypcji lub sprzedaży;
2)
daty przydziału papierów wartościowych;
3)
liczby papierów wartościowych objętych subskrypcją lub sprzedażą;
4)
stopy redukcji w poszczególnych transzach w przypadku, gdy choć w jednej transzy liczba przydzielonych papierów wartościowych była mniejsza od liczby papierów wartościowych, na które złożono zapisy;
5)
liczby papierów wartościowych, na które złożono zapisy w ramach subskrypcji lub sprzedaży;
6)
liczby papierów wartościowych, które zostały przydzielone w ramach przeprowadzonej subskrypcji lub sprzedaży;
7)
ceny, po jakiej papiery wartościowe były nabywane (obejmowane);
8)
liczby osób, które złożyły zapisy na papiery wartościowe objęte subskrypcją lub sprzedażą w poszczególnych transzach;
9)
liczby osób, którym przydzielono papiery wartościowe w ramach przeprowadzonej subskrypcji lub sprzedaży w poszczególnych transzach;
10)
nazwy (firmy) subemitentów, którzy objęli papiery wartościowe w ramach wykonywania umów o subemisję, z określeniem liczby papierów wartościowych, które objęli, wraz z faktyczną ceną jednostki papieru wartościowego (cena emisyjna lub sprzedaży, po odliczeniu wynagrodzenia za objęcie jednostki papieru wartościowego, w wykonaniu umowy subemisji, nabytej przez subemitenta);
11)
wartości przeprowadzonej subskrypcji lub sprzedaży, rozumianej jako iloczyn liczby papierów wartościowych objętych ofertą i ceny emisyjnej lub ceny sprzedaży;
12)
łącznego określenia wysokości kosztów, które zostały zaliczone do kosztów emisji, ze wskazaniem wysokości kosztów według ich tytułów, w podziale przynajmniej na koszty:
a)
przygotowania i przeprowadzenia oferty,
b)
wynagrodzenia subemitentów, oddzielnie dla każdego z nich,
c)
sporządzenia prospektu emisyjnego, z uwzględnieniem kosztów doradztwa,
d)
promocji oferty

- wraz z metodami rozliczenia tych kosztów w księgach rachunkowych i sposobem ich ujęcia w sprawozdaniu finansowym emitenta;

13)
średniego kosztu przeprowadzenia subskrypcji lub sprzedaży przypadającego na jednostkę papieru wartościowego objętego subskrypcją lub sprzedażą.
2.
W przypadku emitenta będącego funduszem z wydzielonymi subfunduszami informacje wymienione w ust. 1 podaje się odrębnie dla każdego subfunduszu.
§  34.
1.
W przypadku dopuszczenia papierów wartościowych do obrotu na rynku oficjalnych notowań giełdowych, emitent jest obowiązany do przekazania, w formie raportów bieżących, informacji o:
1)
rejestracji papierów wartościowych złożonych w Krajowym Depozycie wraz z określeniem daty rejestracji;
2)
dopuszczeniu papierów wartościowych emitenta do obrotu na rynku oficjalnych notowań giełdowych, wraz z określeniem daty dopuszczenia, liczby dopuszczonych papierów wartościowych oraz ich serii;
3)
ustaleniu daty pierwszego notowania papierów wartościowych emitenta w obrocie na rynku oficjalnych notowań giełdowych;
4)
ustaleniu daty pierwszego notowania papierów wartościowych po asymilacji papierów wartościowych emitenta, wprowadzanych do obrotu na rynku oficjalnych notowań giełdowych, z papierami wartościowymi emitenta będącymi już przedmiotem obrotu na tym rynku;
5)
wykluczeniu papierów wartościowych emitenta z obrotu na rynku oficjalnych notowań giełdowych przez spółkę prowadzącą ten rynek, wraz z określeniem daty wykluczenia, liczby wykluczonych papierów wartościowych oraz ich serii, albo o wystąpieniu zdarzenia, w następstwie którego papiery wartościowe utraciły status papierów wartościowych dopuszczonych do obrotu na rynku regulowanym, z określeniem daty wystąpienia zdarzenia, liczby tych papierów wartościowych oraz ich serii.
2.
W przypadku odmowy dopuszczenia papierów wartościowych emitenta do obrotu na rynku oficjalnych notowań giełdowych, emitent jest obowiązany do przekazania w formie raportu bieżącego informacji o odmowie dopuszczenia papierów wartościowych emitenta do obrotu na rynku oficjalnych notowań giełdowych wraz z określeniem daty niedopuszczenia, liczby niedopuszczonych papierów wartościowych oraz ich serii.
§  35.
1.
W przypadku notowania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej papierów wartościowych wyemitowanych przez emitenta, jest on obowiązany dodatkowo do przekazywania, w formie raportów bieżących, przetłumaczonych na język polski, informacji ujawnianych zgodnie z przepisami obowiązującymi na tych rynkach regulowanych, na których są notowane jego papiery wartościowe, wyłącznie w przypadku, gdy zakres tych informacji jest szerszy od zakresu informacji przekazywanych na podstawie przepisów prawa polskiego.
2.
Informacje, o których mowa w ust. 1, są przekazywane równocześnie z przekazaniem ich na rynkach regulowanych, na których są notowane papiery wartościowe emitenta.
3.
Po dopuszczeniu papierów wartościowych do obrotu na rynku oficjalnych notowań giełdowych poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej emitent, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązany do przekazania, w formie raportu bieżącego, informacji na temat źródeł prawa regulujących przekazywanie informacji do publicznej wiadomości na danym rynku regulowanym oraz do przekazywania informacji o istotnych zmianach tych przepisów.
4.
Emitent, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązany dodatkowo do przekazania, w formie raportu bieżącego, informacji dotyczących rozpoczęcia i zakończenia postępowania, prowadzonego przez organy nadzoru nad rynkiem regulowanym, na którym papiery wartościowe przez niego wyemitowane są przedmiotem obrotu, związanego z wypełnianiem przez niego obowiązków informacyjnych wraz z określeniem zakresu tego postępowania oraz podjętej decyzji w przedmiotowej sprawie.
§  36.
1.
W przypadku emitenta papierów wartościowych dopuszczonych do obrotu na rynku oficjalnych notowań giełdowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, którego siedziba znajduje się poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a wyemitowane przez niego papiery wartościowe tego samego rodzaju są dopuszczone do obrotu na rynku regulowanym w jednym z krajów członkowskich lub w jednym z krajów należących do OECD, przez wypełnienie obowiązków informacyjnych, określonych rozporządzeniem, w zakresie przekazywania raportów bieżących i okresowych, rozumie się przekazywanie do publicznej wiadomości, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przez tego emitenta raportów bieżących i okresowych, przekazywanych przez niego na rynkach, na których są notowane jego papiery wartościowe.
2.
Do raportów rocznych i skonsolidowanych raportów rocznych, przekazywanych zgodnie z ust. 1, dołącza się dodatkowo oświadczenia, o których mowa odpowiednio w § 95 ust. 1 pkt 5 i 6 oraz § 96 ust. 1 pkt 5 i 6, chyba że oświadczenia takie zostały zawarte w raporcie rocznym i skonsolidowanym raporcie rocznym.
3.
Raporty bieżące i raporty okresowe, o których mowa w ust. 1, są przekazywane przez emitenta do publicznej wiadomości, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, równocześnie z przekazaniem ich na zagranicznym rynku regulowanym, na którym są notowane jego papiery wartościowe.
4.
Raporty bieżące i okresowe, o których mowa w ust. 1, w przypadku emitenta, którego papiery wartościowe są notowane na rynku regulowanym w kraju członkowskim lub w jednym z krajów należących do OECD, mogą być przekazywane w języku angielskim. W przypadku raportów bieżących raporty te powinny zostać uzupełnione o krótkie podsumowanie ich zasadniczej treści w języku polskim. W przypadku raportów okresowych raporty te powinny zawierać, przetłumaczone na język polski, pozycje tabel zawierające podstawowe informacje dotyczące sytuacji finansowej emitenta. Pełna treść raportów bieżących i okresowych, przetłumaczona na język polski, powinna zostać przekazana przez emitenta do publicznej wiadomości, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w możliwie najkrótszym czasie, jednakże nie dłuższym niż 5 dni w przypadku raportów bieżących oraz nie dłuższym niż trzy tygodnie w przypadku raportów okresowych.
§  37.
1.
W przypadku zawarcia przez emitenta umowy z domem depozytowym, na podstawie której będzie przeprowadzony program emisji kwitów depozytowych poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w związku z akcjami dopuszczonymi do obrotu na rynku oficjalnych notowań giełdowych, emitent jest obowiązany do przekazania raportu bieżącego, zawierającego:
1)
datę zawarcia umowy;
2)
przewidywany termin rozpoczęcia wystawiania kwitów depozytowych;
3)
liczbę akcji objętych programem emisji kwitów depozytowych wraz z liczbą głosów na walnym zgromadzeniu, które z nich wynikają;
4)
liczbę uczestniczących w programie emisji kwitów depozytowych akcji przypadających na jeden kwit depozytowy oraz przewidywaną łączną liczbę wystawionych kwitów depozytowych;
5)
cele, które emitent chce osiągnąć w związku z programem emisji kwitów depozytowych;
6)
istniejące ograniczenia w przenoszeniu własności kwitów depozytowych;
7)
określenie rynku regulowanego, na którym planuje się notowania kwitów depozytowych;
8)
nazwę (firmę) domu depozytowego.
2.
W przypadku istotnych zmian informacji określonych w ust. 1, emitent jest obowiązany do ich przekazania w formie raportu bieżącego.
3.
Emitent, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązany dodatkowo do przekazywania, w formie raportów bieżących, przetłumaczonych na język polski, informacji ujawnianych zgodnie z przepisami obowiązującymi w kraju, w którym dopuszczone zostały do obrotu na rynku oficjalnych notowań giełdowych kwity depozytowe, wystawione na podstawie akcji wyemitowanych przez emitenta, wyłącznie w przypadku, gdy zakres tych informacji jest szerszy od zakresu informacji przekazywanych na podstawie przepisów prawa polskiego.
4.
Informacje, o których mowa w ust. 3, są przekazywane równocześnie z przekazaniem ich na rynkach regulowanych, na których są notowane kwity depozytowe.
5.
Po dopuszczeniu do obrotu na rynku oficjalnych notowań giełdowych poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej kwitów depozytowych wyemitowanych na podstawie papierów wartościowych dopuszczonych do obrotu na rynku oficjalnych notowań giełdowych, emitent, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązany do przekazania w trybie i formie raportu bieżącego informacji na temat źródeł prawa regulujących przekazywanie informacji do publicznej wiadomości na danym rynku regulowanym oraz do przekazywania informacji o istotnych zmianach tych przepisów.
6.
Emitent jest obowiązany dodatkowo do przekazania, w formie raportu bieżącego, informacji dotyczących rozpoczęcia lub zakończenia postępowania, prowadzonego przez organy nadzoru nad rynkiem regulowanym w kraju, w którym kwity depozytowe wystawione na podstawie akcji wyemitowanych przez emitenta są przedmiotem obrotu na rynku regulowanym, związanego z wypełnianiem obowiązków informacyjnych, wraz z określeniem zakresu tego postępowania oraz podjętej decyzji w przedmiotowej sprawie.
§  38.
1.
W przypadku wystawienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej kwitów depozytowych, w związku z papierami wartościowymi wyemitowanymi poza tym terytorium i notowanymi na rynku regulowanym w kraju członkowskim lub na rynku regulowanym w kraju należącym do OECD, przez wypełnianie obowiązków informacyjnych określonych przepisami rozporządzenia rozumie się przekazywanie przez emitenta będącego domem depozytowym wyłącznie informacji bieżących i okresowych, które są przekazywane do publicznej wiadomości przez emitenta bazy zgodnie z przepisami obowiązującymi w kraju, w którym są notowane na rynku regulowanym wyemitowane przez niego papiery wartościowe, będące podstawą wystawienia kwitów depozytowych.
2.
W przypadku dopuszczenia do obrotu na rynku oficjalnych notowań giełdowych papierów wartościowych wyemitowanych przez emitenta bazy, o którym mowa w ust. 1, na więcej niż jednym rynku, emitent będący domem depozytowym jest obowiązany do przekazywania do publicznej wiadomości, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wszystkich informacji przekazywanych przez emitenta bazy do publicznej wiadomości, zgodnie z przepisami obowiązującymi na tych rynkach, na których są notowane papiery wartościowe emitenta bazy.
3.
Raporty bieżące i okresowe, o których mowa w ust. 1, w przypadku wystawiania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej kwitów depozytowych na podstawie umowy z emitentem bazy, mającym siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, którego papiery wartościowe są notowane na rynku regulowanym w kraju członkowskim lub w kraju należącym do OECD, stanowiącej podstawę przeprowadzenia programu kwitów depozytowych, są przekazywane do publicznej wiadomości, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przez emitenta będącego domem depozytowym równocześnie z przekazaniem ich na zagranicznym rynku regulowanym, na którym są notowane jego papiery wartościowe. W pozostałych przypadkach raporty bieżące i okresowe, o których mowa w ust. 1, powinny być przekazywane do publicznej wiadomości przez emitenta będącego domem depozytowym, niezwłocznie po ich przekazaniu do publicznej wiadomości w kraju, gdzie papiery emitenta bazy zostały dopuszczone do obrotu na rynku regulowanym lub są notowane na rynku regulowanym.
4.
Raporty bieżące i okresowe, o których mowa w ust. 1, w przypadku emitenta bazy, którego papiery wartościowe są notowane na rynku regulowanym w kraju członkowskim lub w kraju należącym do OECD, mogą być przekazywane w języku angielskim. Treść tych raportów, przetłumaczona na język polski, powinna zostać przekazana przez emitenta będącego domem depozytowym do publicznej wiadomości, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w możliwie najkrótszym czasie, jednakże nie dłuższym niż 5 dni w przypadku raportów bieżących oraz nie dłuższym niż trzy tygodnie w przypadku raportów okresowych.
5.
W przypadku wystawienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej kwitów depozytowych, w związku z papierami wartościowymi wyemitowanymi i notowanymi na rynku regulowanym w kraju niebędącym państwem członkowskim lub państwem należącym do OECD, emitent będący domem depozytowym jest obowiązany do przekazywania, przetłumaczonych na język polski, informacji w zakresie przewidzianym dla emitentów papierów wartościowych, dopuszczonych w Rzeczypospolitej Polskiej do obrotu na rynku oficjalnych notowań giełdowych, oraz dodatkowo informacji, przetłumaczonych na język polski, ujawnianych zgodnie z przepisami obowiązującymi w kraju, w którym zostały dopuszczone do obrotu na rynku oficjalnych notowań giełdowych papiery wartościowe, będące podstawą wystawienia kwitów depozytowych, wyłącznie gdy zakres tych informacji jest szerszy od zakresu informacji przekazywanych na podstawie przepisów prawa polskiego. Przepis ust. 4 stosuje się odpowiednio.
6.
Emitent będący domem depozytowym jest obowiązany do przekazania, w formie raportu bieżącego, informacji o istotnych zmianach umowy, zawartej przez emitenta bazy z domem depozytowym, o przeprowadzeniu programu emisji kwitów depozytowych, w związku z papierami wartościowymi wyemitowanymi i notowanymi na rynku regulowanym poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - w przypadku gdy taka umowa została zawarta.
§  39.
1.
Jeżeli emitentem papierów wartościowych, dopuszczonych do obrotu na rynku oficjalnych notowań giełdowych, jest spółka akcyjna, to dodatkowo przekazaniu, w formie raportu bieżącego, podlegają:
1)
data, godzina i miejsce walnego zgromadzenia wraz z jego szczegółowym porządkiem obrad oraz data i godzina, do której należy składać imienne świadectwa depozytowe lub zaświadczenie o złożeniu akcji do depozytu, wraz ze wskazaniem miejsca, w którym należy je złożyć;
2)
w przypadku zamierzonej albo dokonanej zmiany statutu - dotychczas obowiązujące jego postanowienia, treść proponowanych albo dokonanych zmian oraz:
a)
w przypadku gdy w związku ze znacznym zakresem zamierzonych zmian emitent podjął decyzję o sporządzeniu projektu nowego tekstu jednolitego statutu wraz z wyliczeniem jego nowych lub zmienionych postanowień - treść nowego tekstu jednolitego statutu wraz z wyliczeniem jego nowych lub zmienionych postanowień,
b)
w przypadku gdy emitent sporządził tekst jednolity statutu uwzględniający jego zmiany - treść tekstu jednolitego statutu;
3)
treść projektów uchwał oraz załączników do tych projektów, które mają być przedmiotem obrad walnego zgromadzenia, istotnych z punktu widzenia podejmowanych uchwał, które nie zostały uprzednio przekazane do publicznej wiadomości na podstawie art. 56 ust. 1 ustawy o ofercie publicznej;
4)
ogłoszenie przerwy w obradach walnego zgromadzenia wraz z określeniem daty jego wznowienia;
5)
treść uchwał powziętych przez walne zgromadzenie oraz treść załączników do tych uchwał, wraz z informacją o odstąpieniu przez walne zgromadzenie od rozpatrzenia któregokolwiek z punktów planowanego porządku obrad, oraz informacje o sprzeciwach zgłoszonych do protokołu podczas obrad walnego zgromadzenia, ze wskazaniem, których uchwał dotyczyły;
6)
wniesienie powództwa o uchylenie lub stwierdzenie nieważności uchwały walnego zgromadzenia oraz wydanie przez sąd wyroku w sprawie, jak również termin stwierdzenia nieważności lub uchylenia uchwały bądź oddalenia powództwa;
7)
wszystkie decyzje dotyczące deklaracji wypłat lub wstrzymania wypłat zaliczki na poczet przewidywanych dywidend oraz wypłat lub wstrzymania wypłat dywidend lub odsetek od papierów wartościowych;
8)
udzielone akcjonariuszowi, na podstawie art. 429 § 1 Kodeksu spółek handlowych, informacje wynikające z zobowiązania przez sąd rejestrowy zarządu emitenta do udzielenia akcjonariuszowi, który zgłosił sprzeciw do protokołu w sprawie odmowy ujawnienia żądanej na walnym zgromadzeniu informacji, oraz informacje, do których ogłoszenia emitent został zobowiązany, na podstawie art. 429 § 2 Kodeksu spółek handlowych, przez sąd rejestrowy, a które zostały udzielone innemu akcjonariuszowi poza walnym zgromadzeniem.
2.
W przypadku walnego zgromadzenia, na którym jest planowane powzięcie uchwały o podwyższeniu kapitału zakładowego emitenta ze środków spółki, jeżeli ostatnie sprawozdanie finansowe przypada na dzień bilansowy co najmniej na sześć miesięcy przed dniem walnego zgromadzenia, emitent jest obowiązany do przekazania, w formie raportu bieżącego, informacji określonych w art. 442 § 2 Kodeksu spółek handlowych, które powinny być przedstawione na tym zgromadzeniu.
§  40.
Emitent, który wprowadził do obrotu na rynku oficjalnych notowań giełdowych papiery wartościowe oferowane wyłącznie inwestorom kwalifikowanym, jeżeli obrót tymi papierami będzie się odbywać lub odbywa się wyłącznie między inwestorami kwalifikowanymi, jest obowiązany do przekazywania, w formie raportu bieżącego, wyłącznie informacji w zakresie wskazanym w § 5 ust. 1 pkt 6 i 12, § 33 ust. 1 pkt 6, 7, 11 i 12 oraz w § 39.
§  41.
Emitent, który wprowadził do obrotu na rynku oficjalnych notowań giełdowych jedynie obligacje, jest obowiązany do przekazania, z zastrzeżeniem § 42, w formie raportu bieżącego, wyłącznie informacji:
1)
mających wpływ na jego zdolność wywiązywania się z zobowiązań wynikających z wyemitowanych obligacji;
2)
o zamiarze wprowadzenia zmiany, mającej wpływ na prawa posiadaczy obligacji, do aktu założycielskiego, umowy spółki albo statutu;
3)
o niedojściu emisji do skutku z powodu nieosiągnięcia progu emisji;
4)
o zmianie banku-reprezentanta lub istotnej zmianie umowy łączącej emitenta z bankiem-reprezentantem;
5)
o znaczącej zmianie przedmiotu zabezpieczenia ustanowionego w związku z emisją, z określeniem przyczyn tej zmiany, z uwzględnieniem:
a)
zniszczenia w wyniku zdarzeń losowych obiektów, na których ustanowiono hipotekę dla zabezpieczenia wierzytelności wynikających z obligacji,
b)
zmniejszenia wartości obiektów określonych w lit. a,
c)
utraty lub istotnego zmniejszenia wartości przedmiotów majątkowych lub praw, które stanowią zabezpieczenie wierzytelności wynikających z obligacji;
6)
o nabyciu przez emitenta obligacji w celu ich umorzenia;
7)
o zawiadomieniu obligatariuszy przez bank-reprezentanta o zaistnieniu okoliczności stanowiących naruszenie obowiązków emitenta wobec obligatariuszy;
8)
o zastosowaniu przez bank-reprezentanta środków mających na celu ochronę praw obligatariuszy wraz z ich wskazaniem;
9)
o ogłoszeniu upadłości lub otwarciu postępowania likwidacyjnego - w przypadku gdy emitentem jest spółka akcyjna lub spółka z ograniczoną odpowiedzialnością;
10)
o zmianie praw z papierów wartościowych, wraz ze wskazaniem:
a)
papierów wartościowych emitenta, z których prawa zostały zmienione, z podaniem ich liczby,
b)
podstaw prawnych podjętych działań, jak również treści uchwał właściwych organów emitenta, na mocy których dokonano zmiany praw z papierów wartościowych emitenta,
c)
pełnego opisu praw z papierów wartościowych przed i po zmianie - w zakresie zmian,
d)
ewentualnie wskazania osób lub ich grup, na których korzyść zmieniono prawa z papierów wartościowych

- przy czym, w przypadku obligacji dopuszczonych do obrotu na rynku oficjalnych notowań giełdowych, za zmianę praw z papierów wartościowych uważa się również zmianę oprocentowania obligacji;

11)
o każdej zamianie obligacji zamiennych, których łączna wartość przekracza 5 % albo wielokrotność 5 % wartości wyemitowanych pierwotnie przez emitenta obligacji zamiennych na akcje, wraz ze wskazaniem:
a)
daty złożenia przez emitenta zgłoszenia o podwyższeniu kapitału zakładowego w wyniku dokonania zamiany obligacji na akcje,
b)
liczby akcji, które zostaną wydane w zamian za obligacje,
c)
struktury kapitału zakładowego po dokonaniu zamiany obligacji na akcje, z określeniem wysokości kapitału zakładowego emitenta i liczby głosów na jego walnym zgromadzeniu oraz udziału nowych akcji w kapitale zakładowym i w ogólnej liczbie głosów na walnym zgromadzeniu emitenta,
d)
liczby obligacji, które nie zostały zamienione na akcje;
12)
wskazanych w § 5 ust. 1 pkt 11 i 26 oraz § 33-35.
§  42.
Emitent, który wprowadził do obrotu na rynku oficjalnych notowań giełdowych jedynie obligacje przychodowe, jest obowiązany do przekazania, w formie raportu bieżącego, wyłącznie informacji, o których mowa w § 41 pkt 1-10 i 12, oraz:
1)
sprawozdania zawierającego dane o sumie przychodów z przedsięwzięcia, które zostało sfinansowane ze środków uzyskanych z emisji tych obligacji lub innych przedsięwzięć określonych przez emitenta, o kwotach wypłaconych obligatariuszom oraz emitentowi w okresie od poprzedniej wypłaty świadczeń z rachunku bankowego, który jest przeznaczony wyłącznie do gromadzenia środków z tego przedsięwzięcia, oraz omówienie struktury przychodów z przedsięwzięcia i struktury kosztów ponoszonych przez emitenta na utrzymanie przedsięwzięcia w okresie od poprzedniej wypłaty obligatariuszom świadczeń - co najmniej na dwa tygodnie przed każdym terminem wypłaty świadczeń z obligacji, jednak nie rzadziej niż raz w roku;
2)
informacji o zbyciu lub obciążeniu składników majątkowych przedsięwzięcia, które zostało sfinansowane ze środków uzyskanych z emisji obligacji lub innych przedsięwzięć, określonych przez emitenta;
3)
informacji o zmianie systemu opłat, z którego pochodzą przychody przedsięwzięcia, które zostało sfinansowane ze środków uzyskanych z emisji tych obligacji.
§  43.
1.
Emitent będący funduszem, z zastrzeżeniem ust. 5, jest obowiązany do przekazywania, w formie raportu bieżącego, wyłącznie informacji, o których mowa w § 33-36, oraz informacji o:
1)
nabyciu lub zbyciu aktywów o znacznej wartości, a także ustanowieniu hipoteki, zastawu lub innego ograniczonego prawa rzeczowego na aktywach o znacznej wartości, przez fundusz lub jednostkę od niego zależną;
2)
utracie przez fundusz lub jednostkę od niego zależną, w wyniku zdarzeń losowych, aktywów o znacznej wartości;
3)
zawarciu lub zmianie przez fundusz lub jednostkę od niego zależną znaczącej umowy;
4)
spełnieniu się lub niespełnieniu warunku dotyczącego zawartej przez fundusz lub jednostkę od niego zależną znaczącej umowy warunkowej;
5)
wypowiedzeniu lub rozwiązaniu znaczącej umowy, zawartej przez fundusz lub przez jednostkę od niego zależną;
6)
udzieleniu przez fundusz lub przez jednostkę od niego zależną poręczenia lub gwarancji, jeżeli wartość poręczenia lub gwarancji stanowi równowartość co najmniej 10 % wartości aktywów netto funduszu lub kapitałów własnych tej jednostki;
7)
wezwaniu funduszu lub jednostki od niego zależnej do spełnienia świadczenia przed terminem jego wymagalności, określonym w znaczącej umowie zawartej przez fundusz lub jednostkę od niego zależną;
8)
wszczęciu przed sądem, organem właściwym dla postępowania arbitrażowego lub organem administracji publicznej postępowania dotyczącego zobowiązań lub wierzytelności funduszu lub jednostki od niego zależnej, których wartość stanowi odpowiednio co najmniej 10 % wartości aktywów netto funduszu lub kapitałów własnych tej jednostki;
9)
wycenie wartości aktywów netto funduszu przypadającej na certyfikat inwestycyjny;
10)
dotyczących błędnej wyceny wartości aktywów netto funduszu przypadającej na certyfikat inwestycyjny;
11)
dotyczących zawarcia umowy, której przedmiotem są papiery wartościowe i prawa majątkowe, z innym funduszem inwestycyjnym zarządzanym przez to samo towarzystwo funduszy inwestycyjnych oraz o istotnych warunkach zawartej umowy;
12)
zmianie praw z papierów wartościowych emitenta;
13)
zamiarze podziału albo połączenia certyfikatów inwestycyjnych;
14)
dokonaniu podziału albo połączenia certyfikatów inwestycyjnych;
15)
zamiarze wykupywania certyfikatów inwestycyjnych, z wyłączeniem funduszu portfelowego;
16)
wykupieniu certyfikatów inwestycyjnych, z wyłączeniem funduszu portfelowego;
17)
zamiarze wypłaty dochodów lub przychodów ze zbycia lokat;
18)
wypłacie dochodów lub przychodów ze zbycia lokat;
19)
wypowiedzeniu umowy o prowadzenie rejestru aktywów funduszu przez depozytariusza lub fundusz;
20)
rozpoczęciu działania rady inwestorów;
21)
zmianie w składzie rady inwestorów, w tym zawieszeniu i wznowieniu działania rady inwestorów;
22)
wyznaczeniu daty zgromadzenia inwestorów wraz z przytoczeniem treści uchwały towarzystwa funduszy inwestycyjnych w tej sprawie;
23)
wyrażeniu zgody przez zgromadzenie inwestorów na emisję obligacji;
24)
powzięciu uchwały o rozwiązaniu funduszu przez radę inwestorów albo zgromadzenie inwestorów;
25)
zamiarze likwidacji subfunduszu;
26)
likwidacji subfunduszu;
27)
zmianach w składzie zespołu rzeczoznawców majątkowych;
28)
zmianie składu portfela funduszu portfelowego;
29)
zawarciu umowy poręczenia lub gwarancji wypłaty określonej kwoty pieniężnej, o której mowa w art. 184 ust. 1 ustawy o funduszach, albo jej wypowiedzeniu lub rozwiązaniu;
30)
zawarciu umowy zobowiązującej do nabycia puli wierzytelności lub umowy o subpartycypację, o której mowa w art. 185 ust. 6 ustawy o funduszach, albo jej wypowiedzeniu lub rozwiązaniu;
31)
zawarciu umowy o obsługę sekurytyzowanych wierzytelności, o której mowa w art. 191 pkt 3 ustawy o funduszach, albo jej wypowiedzeniu lub rozwiązaniu;
32)
niezatwierdzeniu przez zgromadzenie inwestorów rocznego sprawozdania finansowego;
33)
zajściu zdarzenia, które zgodnie z odrębnymi przepisami jest przesłanką rozwiązania funduszu;
34)
odwołaniu lub rezygnacji osoby zarządzającej lub nadzorującej fundusz albo powzięciu przez fundusz informacji o decyzji osoby zarządzającej lub nadzorującej o rezygnacji z ubiegania się o wybór w następnej kadencji;
35)
powołaniu osoby zarządzającej lub nadzorującej fundusz;
36)
przyznaniu lub zmianie ratingu, dokonanego na zlecenie funduszu;
37)
wyborze przez właściwy organ funduszu podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych, z którym ma zostać zawarta umowa o dokonanie badania lub przeglądu lub innych usług dotyczących sprawozdań finansowych funduszu;
38)
wypowiedzeniu przez fundusz, towarzystwo funduszy inwestycyjnych zarządzające funduszem albo przez podmiot uprawniony do badania sprawozdań finansowych, umowy o dokonanie badania lub przeglądu, albo umowy o inne usługi dotyczące sprawozdań finansowych funduszu, zawartej z podmiotem uprawnionym do badania sprawozdań finansowych, dokonującym badania lub przeglądu sprawozdań finansowych funduszu;
39)
podjęciu decyzji o zamiarze przejścia na stosowanie MSR wraz ze wskazaniem planowanej daty tego przejścia;
40)
innych zdarzeniach, których obowiązek podania do publicznej wiadomości przewiduje statut funduszu, jeżeli statut funduszu przewiduje taki tryb przekazywania informacji.
2.
W przypadku funduszy z wydzielonymi subfunduszami, informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 1-19, 30-32 oraz 35-36, podaje się odrębnie dla każdego subfunduszu, którego dotyczy zdarzenie.
3.
W przypadku gdy fundusz jest emitentem obligacji, jest obowiązany do przekazywania, w formie raportu bieżącego, także co najmniej informacji, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 11 oraz § 41 pkt 1-8 i 10.
4.
Emitent będący funduszem w likwidacji nie podlega obowiązkom informacyjnym, o których mowa w ust. 1-3, od dnia zakończenia notowań certyfikatów inwestycyjnych w obrocie na rynku oficjalnych notowań giełdowych.
5.
Emitent będący funduszem przekazuje informację o przyznaniu ratingu, o której mowa w ust. 1 pkt 36, jeżeli uzna ją za potrzebną dla dokonania właściwej oceny jego sytuacji gospodarczej, majątkowej i finansowej.
§  44.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 1, raport bieżący zawiera:
1)
nazwę (firmę) podmiotu nabywającego lub zbywającego aktywa albo podmiotu, na którego aktywach ustanowiono hipotekę, zastaw lub inne ograniczone prawo rzeczowe;
2)
podstawowe dane o nabywającym - osobie, na rzecz której dokonano zbycia, lub o zbywającym - osobie, od której nabyto aktywa, albo osobie, na rzecz której ustanowiono hipotekę, zastaw lub inne ograniczone prawo rzeczowe;
3)
datę i sposób nabycia lub zbycia aktywów albo datę i sposób ustanowienia hipoteki, zastawu lub innego ograniczonego prawa rzeczowego;
4)
podstawową charakterystykę nabytych lub zbytych aktywów albo aktywów, na których ustanowiono hipotekę, zastaw lub inne ograniczone prawo rzeczowe;
5)
cenę, po jakiej zostały nabyte lub zbyte aktywa, albo wartość zobowiązania zabezpieczonego ograniczonym prawem rzeczowym na aktywach oraz wartość ewidencyjną tych aktywów w księgach rachunkowych funduszu lub jednostki od niego zależnej;
6)
charakter powiązań pomiędzy funduszem i osobami zarządzającymi lub nadzorującymi emitenta a nabywającym lub zbywającym aktywa lub osobą, na rzecz której ustanowiono hipotekę, zastawnikiem oraz osobą, na rzecz której ustanowiono inne ograniczone prawo rzeczowe, i osobami nimi zarządzającymi;
7)
kryterium będące podstawą uznania aktywów za aktywa o znacznej wartości - w przypadku jednostki zależnej od funduszu;
8)
w przypadku nabycia aktywów - źródło finansowania nabycia aktywów;
9)
w przypadku gdy umowa nabycia, zbycia lub obciążenia ograniczonym prawem rzeczowym aktywów o znacznej wartości jest umową z podmiotem powiązanym - dodatkowo opis powiązań funduszu lub jednostki od niego zależnej z podmiotem zbywającym, nabywającym lub osobą, na rzecz której ustanowiono ograniczone prawo rzeczowe, oraz szczegółowy opis warunków tej umowy.
§  45.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 2, raport bieżący zawiera:
1)
nazwę (firmę) podmiotu, którego zdarzenie dotyczy;
2)
datę wystąpienia zdarzenia;
3)
opis zdarzenia;
4)
wskazanie i opis utraconych aktywów;
5)
wartość ewidencyjną i szacunkową wartość godziwą utraconych aktywów;
6)
opis przewidywanych skutków utraty aktywów dla dalszej działalności funduszu lub jednostki od niego zależnej;
7)
oznaczenie kryterium uznania aktywów za aktywa o znacznej wartości - w przypadku jednostki zależnej od funduszu.
§  46.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 3, raport bieżący zawiera:
1)
datę zawarcia lub zmiany znaczącej umowy;
2)
oznaczenie stron umowy;
3)
oznaczenie przedmiotu umowy;
4)
istotne warunki umowy, ze szczególnym uwzględnieniem warunków finansowych umowy, oraz wskazanie określonych przez strony specyficznych warunków, charakterystycznych dla tej umowy, w szczególności tych, które odbiegają od warunków powszechnie stosowanych dla danego typu umów;
5)
w przypadku zawarcia w znaczącej umowie postanowień dotyczących kar umownych, których maksymalna wysokość może przekroczyć równowartość co najmniej 10 % wartości tej umowy lub co najmniej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 200.000 euro, według średniego kursu ustalonego dla danej waluty przez Narodowy Bank Polski na dzień zawarcia tej umowy - określenie tej maksymalnej wysokości, a w przypadku gdy nie jest to możliwe, wskazanie podstawy przekroczenia określonego limitu, jak również wskazanie, czy zapłata kar umownych wyłącza uprawnienia do dochodzenia roszczeń odszkodowawczych przekraczających wysokość tych kar;
6)
w przypadku zawarcia znaczącej umowy z zastrzeżeniem warunku lub terminu - zastrzeżony w tej umowie warunek lub termin, ze wskazaniem, czy jest on rozwiązujący, czy zawieszający;
7)
oznaczenie kryterium uznania umowy za znaczącą umowę - w przypadku jednostki zależnej od funduszu;
8)
w przypadku zawarcia przez fundusz lub jednostkę od niego zależną z jednym podmiotem lub jednostką zależną od tego podmiotu, w okresie ostatnich 12 miesięcy, dwu lub więcej umów, które łącznie spełniają kryterium znaczącej umowy - informacje o łącznej wartości wszystkich tych umów oraz informacje określone w pkt 1-7 w odniesieniu do ostatniej umowy;
9)
w przypadku zmiany znaczącej umowy albo ostatniej umowy, o której mowa w pkt 8 - określenie istotnych zmian dokonanych w treści znaczącej umowy albo w treści ostatniej umowy, o której mowa w pkt 8.
§  47.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 4, raport bieżący zawiera:
1)
oznaczenie stron umowy;
2)
oznaczenie przedmiotu umowy;
3)
treść warunku lub termin realizacji umowy;
4)
informację o spełnieniu się lub niespełnieniu wskazanego warunku wraz ze wskazaniem przyczyn.
§  48.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 5, raport bieżący zawiera:
1)
oznaczenie stron umowy;
2)
datę wypowiedzenia umowy, ze wskazaniem daty rozwiązania umowy;
3)
oznaczenie przedmiotu umowy;
4)
przyczyny rozwiązania umowy, ze wskazaniem strony wypowiadającej umowę;
5)
opis przewidywanych skutków finansowych wynikających z rozwiązania umowy dla funduszu lub jednostki od niego zależnej.
§  49.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 6, raport bieżący zawiera:
1)
nazwę (firmę) podmiotu, któremu zostało udzielone poręczenie lub gwarancja;
2)
łączną kwotę kredytu, pożyczki lub innego zobowiązania, które w całości lub w części zostało odpowiednio poręczone lub zabezpieczone gwarancją, wraz ze wskazaniem wysokości poręczenia lub gwarancji udzielonej przez fundusz;
3)
okres, na jaki zostało udzielone poręczenie lub gwarancja;
4)
warunki finansowe, na jakich poręczenie lub gwarancja zostały udzielone, z określeniem wynagrodzenia funduszu lub jednostki od niego zależnej za udzielenie poręczenia lub gwarancji;
5)
charakter powiązań istniejących pomiędzy emitentem a podmiotem, który zaciągnął kredyt lub pożyczkę.
§  50.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 7, raport bieżący zawiera:
1)
nazwę (firmę) podmiotu, w wyniku działań którego fundusz lub jednostka od niego zależna została wezwana do spełnienia świadczenia przed terminem jego wymagalności;
2)
działania podjęte w stosunku do funduszu lub jednostki od niego zależnej celem wyegzekwowania realizacji jego zobowiązań;
3)
wartość zobowiązań funduszu lub jednostki od niego zależnej, które zostały postawione w stan natychmiastowej wymagalności;
4)
datę wezwania funduszu lub jednostki od niego zależnej do spełnienia świadczenia przed terminem jego wymagalności;
5)
przyczyny i podstawę prawną wezwania funduszu lub jednostki od niego zależnej do spełnienia świadczenia przed terminem jego wymagalności;
6)
termin wymagalności.
§  51.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 8, raport bieżący zawiera:
1)
przedmiot postępowania;
2)
wartość przedmiotu sporu;
3)
datę wszczęcia postępowania;
4)
oznaczenie stron wszczętego postępowania.
§  52.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 9, raport bieżący zawiera:
1)
datę wyceny;
2)
wartość aktywów netto;
3)
wartość aktywów netto funduszu przypadających na certyfikat inwestycyjny;
4)
poprzednią wartość aktywów netto funduszu przypadających na certyfikat inwestycyjny.
§  53.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 10, raport bieżący zawiera:
1)
datę błędnej wyceny;
2)
wartość błędnie wycenionych aktywów netto funduszu przypadających na certyfikat inwestycyjny oraz wartość prawidłowo wycenionych aktywów netto funduszu przypadających na certyfikat inwestycyjny;
3)
przyczyny powstania błędu w wycenie;
4)
sposób rozliczenia skutków błędu z uczestnikami funduszu, od których fundusz wykupił certyfikaty inwestycyjne po niewłaściwie wyliczonej wartości aktywów netto przypadającej na certyfikat inwestycyjny.
§  54.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 11, raport bieżący zawiera:
1)
wskazanie stron oraz daty zawarcia umowy;
2)
liczbę, rodzaj papierów wartościowych lub praw majątkowych będących przedmiotem transakcji zawartej w ramach umowy, o której mowa w pkt 1, oraz nazwę (firmę) emitenta tych papierów lub praw;
3)
cenę papieru wartościowego lub prawa majątkowego będącego przedmiotem transakcji oraz wartość transakcji;
4)
przyczynę zawarcia transakcji.
§  55.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 12, raport bieżący zawiera:
1)
wskazanie papierów wartościowych funduszu, z których prawa zostały zmienione, z podaniem ich liczby;
2)
wskazanie podstaw prawnych podjętych działań, jak również treści uchwał właściwych organów funduszu, na mocy których dokonano zmiany praw z papierów wartościowych emitenta;
3)
pełny opis praw z papierów wartościowych przed i po zmianie - w zakresie tych zmian;
4)
ewentualne wskazanie osób lub ich grup, na których korzyść zmieniono prawa z papierów wartościowych.
§  56.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 13, raport bieżący zawiera:
1)
planowaną datę oraz sposób dokonania podziału albo połączenia certyfikatów inwestycyjnych;
2)
przyczyny powzięcia zamiaru podziału albo połączenia certyfikatów inwestycyjnych.
§  57.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 14, raport bieżący zawiera:
1)
datę podziału albo połączenia;
2)
liczbę certyfikatów przed podziałem albo połączeniem i po podziale lub połączeniu;
3)
wartość aktywów netto funduszu przypadającą na certyfikat inwestycyjny przed i po podziale lub połączeniu.
§  58.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 15, raport bieżący zawiera:
1)
planowaną datę rozpoczęcia i zakończenia wykupywania certyfikatów inwestycyjnych;
2)
informację o miejscach, gdzie możliwe będzie złożenie zlecenia wykupienia certyfikatów.
§  59.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 16, raport bieżący zawiera:
1)
datę rozpoczęcia i zakończenia wykupywania certyfikatów inwestycyjnych;
2)
liczbę certyfikatów inwestycyjnych:
a)
przedstawionych do wykupienia w okresie wykupywania,
b)
pozostałą po zakończeniu wykupywania certyfikatów inwestycyjnych;
3)
wartość aktywów netto przypadającą na certyfikat inwestycyjny w dniu wykupu certyfikatów inwestycyjnych.
§  60.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 17, raport bieżący zawiera:
1)
planowaną datę dokonania wypłaty dochodów lub przychodów ze zbycia lokat;
2)
podstawę prawną oraz uzasadnienie podjęcia decyzji o wypłacie dochodów lub przychodów ze zbycia lokat.
§  61.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 18, raport bieżący zawiera:
1)
datę dokonania wypłaty dochodów lub przychodów ze zbycia lokat;
2)
określenie kwoty podlegającej wypłacie;
3)
określenie procentowego udziału wypłaconej kwoty w wartości aktywów funduszu;
4)
opis wpływu dokonania wypłaty na wartość aktywów, wartość aktywów netto oraz wartość aktywów netto przypadającą na certyfikat inwestycyjny;
5)
wskazanie składników lokat, z którymi związana była wypłata przychodów ze zbycia lokat.
§  62.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 19, raport bieżący zawiera:
1)
datę wypowiedzenia umowy;
2)
przewidywany termin rozwiązania umowy;
3)
przyczyny wypowiedzenia umowy przez fundusz albo przez depozytariusza.
§  63.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 20, raport bieżący zawiera:
1)
datę wystąpienia zdarzenia;
2)
wskazanie członków rady inwestorów, z podaniem:
a)
imion i nazwisk - w przypadku osób fizycznych,
b)
nazw (firm), siedzib i adresów - w przypadku osób prawnych lub jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej;
3)
procent zablokowanych certyfikatów inwestycyjnych na rachunkach papierów wartościowych każdego z członków rady inwestorów.
§  64.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 21, raport bieżący zawiera:
1)
datę wystąpienia zdarzenia;
2)
wskazanie nowego członka rady inwestorów lub członka, który przestał wchodzić w skład rady inwestorów, z podaniem:
a)
imienia i nazwiska - w przypadku osoby fizycznej,
b)
nazwy (firmy), siedziby i adresu - w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej;
3)
procent zablokowanych certyfikatów inwestycyjnych na rachunkach papierów wartościowych każdego z członków rady inwestorów.
§  65.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 22, raport bieżący zawiera:
1)
wyznaczoną datę zgromadzenia inwestorów;
2)
przytoczenie treści uchwały towarzystwa.
§  66.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 23, raport bieżący zawiera datę powzięcia uchwały wraz z przytoczeniem treści uchwały i jej uzasadnienia.
§  67.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 24, raport bieżący zawiera datę powzięcia uchwały wraz z przytoczeniem treści uchwały i jej uzasadnienia.
§  68.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 25, raport bieżący zawiera:
1)
wskazanie planowanej daty rozpoczęcia likwidacji subfunduszu;
2)
wskazanie przesłanek likwidacji subfunduszu;
3)
planowany harmonogram likwidacji subfunduszu.
§  69.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 26, raport bieżący zawiera:
1)
datę rozpoczęcia likwidacji subfunduszu;
2)
zmiany w harmonogramie likwidacji subfunduszu;
3)
datę zakończenia likwidacji subfunduszu.
§  70.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 27, raport bieżący zawiera:
1)
rodzaj i datę wystąpienia zdarzenia;
2)
imiona, nazwiska i adresy rzeczoznawców, którzy przestali wchodzić w skład zespołu, oraz imiona, nazwiska i adresy nowych rzeczoznawców;
3)
przyczyny zaprzestania pracy w zespole rzeczoznawców;
4)
imiona, nazwiska i adresy rzeczoznawców majątkowych wchodzących w skład zespołu po dokonaniu zmian w składzie zespołu.
§  71.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 28, raport bieżący zawiera:
1)
datę wystąpienia zdarzenia;
2)
przyczyny wystąpienia zdarzenia;
3)
wskazanie składników portfela, których dotyczyły zmiany.
§  72.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 29, raport bieżący zawiera:
1)
nazwę (firmę) podmiotu, z którym zawarto, wypowiedziano albo rozwiązano umowę;
2)
datę zawarcia, wypowiedzenia albo rozwiązania umowy;
3)
przyczyny wypowiedzenia albo rozwiązania umowy;
4)
łączną wartość kwoty pieniężnej, której wypłata została odpowiednio poręczona lub zabezpieczona gwarancją;
5)
okres, na jaki zostało udzielone poręczenie lub gwarancja;
6)
warunki finansowe, na jakich poręczenie lub gwarancja zostały udzielone;
7)
charakter powiązań istniejących pomiędzy funduszem a podmiotem, z którym zawarto, wypowiedziano albo rozwiązano umowę.
§  73.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 30, raport bieżący zawiera:
1)
nazwę (firmę) podmiotu, z którym zawarto, wypowiedziano albo rozwiązano umowę;
2)
datę zawarcia, wypowiedzenia albo rozwiązania umowy;
3)
przyczyny wypowiedzenia albo rozwiązania umowy;
4)
przedmiot umowy;
5)
charakter powiązań istniejących pomiędzy funduszem a podmiotem, z którym zawarto, wypowiedziano albo rozwiązano umowę.
§  74.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 31, raport bieżący zawiera:
1)
nazwę (firmę) podmiotu, z którym zawarto, wypowiedziano albo rozwiązano umowę;
2)
datę zawarcia, wypowiedzenia albo rozwiązania umowy;
3)
przyczyny wypowiedzenia albo rozwiązania umowy;
4)
przedmiot umowy;
5)
charakter powiązań istniejących pomiędzy funduszem a podmiotem, z którym zawarto, wypowiedziano albo rozwiązano umowę.
§  75.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 32, raport bieżący zawiera datę powzięcia uchwały wraz z przytoczeniem treści uchwały i jej uzasadnienia.
§  76.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 33, raport bieżący zawiera:
1)
wskazanie przesłanki rozwiązania funduszu;
2)
datę otwarcia likwidacji funduszu.
§  77.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 34, raport bieżący zawiera:
1)
imię i nazwisko oraz wskazanie pełnionej funkcji;
2)
przyczyny odwołania lub rezygnacji;
3)
datę odwołania lub rezygnacji.
§  78.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 35, raport bieżący zawiera:
1)
imię i nazwisko powoływanej osoby;
2)
opis kwalifikacji i doświadczeń zawodowych;
3)
datę powołania.
§  79.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 36, raport bieżący zawiera:
1)
nazwę agencji przyznającej rating;
2)
wskazanie przyznanego ratingu wraz z krótkim opisem;
3)
w przypadku zmian wcześniej przyznanego ratingu - wskazanie przyczyn zmiany ratingu.
§  80.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 37, raport bieżący zawiera:
1)
dane o podmiocie uprawnionym do badania sprawozdań finansowych, z którym ma zostać zawarta umowa o badanie lub przegląd lub inne usługi dotyczące sprawozdań finansowych funduszu, z określeniem:
a)
nazwy (firmy), siedziby i adresu,
b)
podstawy uprawnień;
2)
datę wyboru podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych;
3)
określenie, czy fundusz korzystał z usług wybranego podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych, a jeżeli tak, to w jakim zakresie;
4)
określenie organu, który dokonał wyboru podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych, wraz ze wskazaniem, że nastąpiło to zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami zawodowymi;
5)
określenie okresu, na jaki ma zostać zawarta umowa.
§  81.
1.
W przypadku, o którym mowa w § 43 ust. 1 pkt 38, raport bieżący zawiera:
1)
wskazanie, czy wypowiedzenie umowy wynika z decyzji podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych, czy z decyzji funduszu lub towarzystwa funduszy inwestycyjnych;
2)
wskazanie przypadków dotyczących rezygnacji z wyrażenia opinii, wydania opinii negatywnych lub opinii z zastrzeżeniami o prawidłowości i rzetelności sprawozdań finansowych funduszu;
3)
wskazanie organów zalecających lub akceptujących zmianę podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych;
4)
opis rozbieżności odnośnie do interpretacji i stosowania przepisów prawa lub postanowień statutu, dotyczących przedmiotu i zakresu badania lub przeglądu lub innych usług, jakie miały miejsce pomiędzy osobami zarządzającymi a podmiotem uprawnionym do badania sprawozdań finansowych i biegłym rewidentem, który w imieniu podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych dokonywał badania lub przeglądu lub innych usług dotyczących sprawozdań finansowych funduszu, w okresie obowiązywania umowy, która podlega wypowiedzeniu, z zaznaczeniem sposobu ich rozstrzygnięcia.
2.
Przekazaniu, w formie raportu bieżącego, podlega również pismo podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych i działającego w jego imieniu biegłego rewidenta, sporządzone na wniosek funduszu i adresowane do Komisji, w którym potwierdzają oni informacje podane w raporcie bieżącym lub odmawiają ich potwierdzenia - dołączone do raportu bieżącego, o którym mowa w ust. 1, albo przekazane niezwłocznie po otrzymaniu tego pisma przez fundusz.
§  82.
1.
Emitent będący bankiem, w rozumieniu ustawy Prawo bankowe, jest obowiązany dodatkowo do przekazywania, w formie raportu bieżącego, informacji o podjętych przez właściwy organ nadzoru decyzjach dotyczących:
1)
zalecenia zwiększenia funduszy własnych banku;
2)
nakazania wstrzymania wypłat z zysku lub wstrzymania tworzenia nowych jednostek organizacyjnych;
3)
ograniczenia zakresu działalności banku;
4)
uchylenia zezwolenia na utworzenie banku lub podjęcia przez ten organ decyzji o likwidacji banku;
5)
zlecenia uzupełnienia lub ponownego opracowania programu postępowania naprawczego;
6)
zatwierdzenia programu naprawczego;
7)
ustanowienia kuratora nadzorującego wykonanie programu naprawczego;
8)
ustanowienia, na czas postępowania naprawczego, zarządu komisarycznego;
9)
podjęcia decyzji o przejęciu banku przez inny bank, za zgodą banku przejmującego.
2.
W przypadku ustanowienia zarządu komisarycznego obowiązki określone w rozporządzeniu wykonuje ten zarząd.
3.
Emitent, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązany do przekazywania informacji w zakresie określonym w rozporządzeniu, z wyłączeniem informacji o imionach i nazwiskach oraz nazwach (firmach) kredytobiorców, których przekazanie skutkowałoby naruszeniem tajemnicy bankowej, o której mowa w art. 104 ustawy Prawo bankowe.
§  83.
1.
Emitent będący zakładem ubezpieczeń, w rozumieniu ustawy o działalności ubezpieczeniowej, jest obowiązany dodatkowo do przekazywania, w formie raportu bieżącego, informacji o:
1)
wydaniu przez właściwy organ nadzoru decyzji o cofnięciu zezwolenia na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej w zakresie jednej lub więcej grup ubezpieczeń;
2)
wydaniu przez właściwy organ nadzoru zezwolenia na uznawanie za aktywa stanowiące pokrycie rezerw techniczno-ubezpieczeniowych, aktywów innych niż aktywa określone w art. 154 ust. 6 ustawy o działalności ubezpieczeniowej oraz warunkach dopuszczalności uznawania wskazanych w zezwoleniu aktywów za aktywa stanowiące pokrycie rezerw techniczno-ubezpieczeniowych;
3)
podjęciu przez właściwy organ nadzoru, w stosunku do emitenta będącego zakładem ubezpieczeń, działań polegających na:
a)
zobowiązaniu go do przedłożenia planu przywrócenia prawidłowych stosunków finansowych w zakresie rezerw techniczno-ubezpieczeniowych - w przypadku określonym w art. 187 ust. 1 ustawy o działalności ubezpieczeniowej,
b)
zobowiązaniu go do przedłożenia do zatwierdzenia planu przywrócenia prawidłowych stosunków finansowych - w przypadku określonym w art. 187 ust. 2 ustawy o działalności ubezpieczeniowej,
c)
wyznaczeniu mu terminów na przedłożenie planów, o których mowa w art. 187 ust. 1 lub 2 ustawy o działalności ubezpieczeniowej, lub na przywrócenie prawidłowych stosunków finansowych lub wypłacalności - w przypadku określonym w art. 187 ust. 4 ustawy o działalności ubezpieczeniowej,
d)
zakazaniu mu swobodnego rozporządzania aktywami, ograniczeniu zakresu jego działalności lub zakazaniu mu dokonywania wypłat z zysku - w przypadku określonym w art. 187 ust. 4 ustawy o działalności ubezpieczeniowej,
e)
zażądaniu od niego przedłożenia programu naprawczego - w przypadku określonym w art. 187 ust. 8 ustawy o działalności ubezpieczeniowej,
f)
zobowiązaniu go do utrzymywania w okresie objętym programem naprawczym środków własnych na poziomie wyższym niż wymagany margines wypłacalności;
4)
ustanowieniu u emitenta zarządu komisarycznego;
5)
zawarciu przez emitenta z innym zakładem ubezpieczeń umowy o przeniesienie portfela ubezpieczeń oraz o zatwierdzeniu tej umowy przez właściwy organ nadzoru.
2.
W przypadku ustanowienia zarządu komisarycznego obowiązki określone w rozporządzeniu wykonuje ten zarząd.
3.
Emitent będący zakładem ubezpieczeń jest obowiązany do przekazywania informacji w zakresie określonym w rozporządzeniu, z wyłączeniem informacji o imionach i nazwiskach albo nazwach (firmach) ubezpieczających, ubezpieczonych, uposażonych lub uprawnionych z umów ubezpieczenia, których przekazanie skutkowałoby naruszeniem tajemnicy ubezpieczeniowej, o której mowa w art. 19 ustawy o działalności ubezpieczeniowej.
§  84.
1.
Emitent będący jednostką samorządu terytorialnego albo zagraniczną jednostką terytorialną jest obowiązany do przekazywania, w formie raportu bieżącego, wyłącznie informacji:
1)
wskazanych w § 5 ust. 1 pkt 12 i 19-22 oraz w § 41 i 42;
2)
o ustanowieniu nowych istotnych źródeł dochodów emitenta lub zniesieniu dotychczasowego istotnego źródła dochodów, z określeniem wpływu tego zdarzenia na dochody budżetu jednostki;
3)
o zmniejszeniu kapitałów własnych banku lub międzynarodowej instytucji finansowej, udzielającej gwarancji, poniżej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 10.000.000 euro;
4)
o zniesieniu jednostki samorządu terytorialnego, poręczającej za zobowiązania wynikające z obligacji, z podaniem podmiotu, który przejął ciążące na niej zobowiązania z tytułu poręczenia;
5)
o zmianie rodzaju zabezpieczenia lub podmiotu zabezpieczającego wierzytelności wynikające z obligacji, w tym również ustanowieniu dodatkowego zabezpieczenia na żądanie banku-reprezentanta;
6)
o wszczęciu postępowania zmierzającego do ustanowienia zarządu komisarycznego i komisarza rządowego oraz o ustanowieniu zarządcy komisarycznego i komisarza rządowego;
7)
o negatywnej opinii regionalnej izby obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego lub o półrocznym sprawozdaniu z przebiegu wykonywania budżetu;
8)
o uchwaleniu budżetu z określeniem ogólnej sumy dochodów i planowanych wydatków emitenta oraz o sposobie pokrycia deficytu budżetowego lub o nieuchwaleniu budżetu w terminie do dnia 30 kwietnia danego roku budżetowego, z określeniem skutków tego zdarzenia dla jednostki samorządu terytorialnego;
9)
o stwierdzeniu przez regionalną izbę obrachunkową nieważności uchwały budżetowej w całości lub w części, z określeniem skutków tego zdarzenia dla jednostki samorządu terytorialnego;
10)
o złożeniu wniosku o ogłoszenie upadłości lub o ogłoszeniu upadłości banku obsługującego budżet emitenta, z oceną ewentualnego wpływu tego zdarzenia na realizację wykonania budżetu emitenta oraz na zdolność emitenta do realizacji zaciągniętych zobowiązań;
11)
o wszczęciu postępowania zmierzającego do zniesienia jednostki samorządu terytorialnego oraz o zniesieniu emitenta, z podaniem, kto przejął ciążące na niej zobowiązania wynikające z wyemitowanych papierów wartościowych.
2.
W przypadku ustanowienia zarządu komisarycznego obowiązki określone w rozporządzeniu wykonuje komisarz rządowy.
§  85.
1.
Emitent będący międzynarodową instytucją finansową, innym państwem niż Rzeczpospolita Polska lub bankiem hipotecznym emitującym wyłącznie listy zastawne jest obowiązany do przekazywania, w formie raportu bieżącego, wyłącznie informacji:
1)
o przyznaniu lub zmianie ratingu, dokonanego na zlecenie emitenta, z podaniem:
a)
nazwy (firmy) wyspecjalizowanej instytucji, która przyznała lub zmieniła rating dla emitenta lub wyemitowanych przez niego dłużnych papierów wartościowych,
b)
oceny, jaka została przyznana emitentowi,
c)
miejsca przyznanej oceny w skali ocen wyspecjalizowanej instytucji jej dokonującej,
d)
daty przyznania ratingu;
2)
o podjęciu decyzji o zmianie praw z papierów wartościowych i dokonaniu tej zmiany, z podaniem zakresu zmian i praw po zmianie;
3)
wskazanych w § 37-40.
2.
Emitent będący innym państwem niż Rzeczpospolita Polska jest obowiązany dodatkowo do przekazywania, w formie raportu bieżącego, informacji o przyjęciu budżetu na nowy rok budżetowy.
3.
Emitent będący bankiem hipotecznym emitującym wyłącznie listy zastawne jest obowiązany dodatkowo do przekazywania, w formie raportu bieżącego, informacji o:
1)
zamiarze wprowadzenia do statutu zmiany mającej wpływ na prawa posiadaczy listów zastawnych;
2)
łącznej kwocie nominalnych wartości wyemitowanych listów zastawnych, jakie znajdowały się w obrocie na ostatni dzień roku obrotowego;
3)
jego łącznej kwocie wierzytelności i środków wpisanych do rejestru zabezpieczenia listów zastawnych, według stanu na ostatni dzień roku obrotowego.
4.
Informacje, o których mowa w ust. 3 pkt 2 i 3, emitent będący bankiem hipotecznym przekazuje do publicznej wiadomości w dniu ich przekazania do ogłoszenia w Monitorze Sądowym i Gospodarczym.