Rozdział 3 - Szczególne przypadki przekazywania raportów bieżących - Informacje bieżące i okresowe przekazywane przez emitentów papierów wartościowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2001.139.1569

Akt utracił moc
Wersja od: 7 stycznia 2004 r.

Rozdział  3

Szczególne przypadki przekazywania raportów bieżących

§  42.
W przypadku zakończenia subskrypcji lub sprzedaży, związanej z wprowadzeniem papierów wartościowych emitenta do publicznego obrotu i przydziałem papierów wartościowych, emitent jest obowiązany do przekazania, w formie raportu bieżącego:
1)
daty rozpoczęcia i zakończenia subskrypcji lub sprzedaży,
2)
daty przydziału papierów wartościowych,
3)
liczby papierów wartościowych objętych subskrypcją lub sprzedażą,
4)
stopy redukcji w poszczególnych transzach w przypadku, gdy choć w jednej transzy liczba przydzielonych papierów wartościowych była mniejsza od liczby papierów wartościowych, na które złożono zapisy,
5)
liczby papierów wartościowych, na które złożono zapisy w ramach subskrypcji lub sprzedaży,
6)
liczby papierów wartościowych, które zostały przydzielone w ramach przeprowadzonej subskrypcji lub sprzedaży,
7)
ceny, po jakiej papiery wartościowe były nabywane (obejmowane),
8)
liczby osób, które złożyły zapisy na papiery wartościowe objęte subskrypcją lub sprzedażą w poszczególnych transzach,
9)
liczby osób, którym przydzielono papiery wartościowe w ramach przeprowadzonej subskrypcji lub sprzedaży w poszczególnych transzach,
10)
nazwy (firmy) subemitentów, którzy objęli papiery wartościowe w ramach wykonywania umów o subemisję, z określeniem liczby papierów wartościowych, które objęli, wraz z faktyczną ceną jednostki papieru wartościowego (cena emisyjna lub sprzedaży, po odliczeniu wynagrodzenia za objęcie jednostki papieru wartościowego w wykonaniu umowy subemisji, nabytej przez subemitenta,
11)
wartości przeprowadzonej subskrypcji lub sprzedaży, rozumianej jako iloczyn liczby papierów wartościowych objętych ofertą i ceny emisyjnej lub ceny sprzedaży,
12)
łącznego określenia wysokości kosztów, które zostały zaliczone do kosztów emisji, ze wskazaniem wysokości kosztów według ich tytułów, w podziale przynajmniej na koszty:
a)
przygotowania i przeprowadzenia oferty,
b) 20
wynagrodzenia subemitentów, oddzielnie dla każdego z nich,
c)
sporządzenia prospektu emisyjnego, z uwzględnieniem kosztu doradztwa,
d)
promocji oferty

- wraz z metodami rozliczenia tych kosztów w księgach rachunkowych i sposobem ich ujęcia w sprawozdaniu finansowym emitenta,

13)
średniego kosztu przeprowadzenia subskrypcji lub sprzedaży przypadającego na jednostkę papieru wartościowego objętego subskrypcją lub sprzedażą.
§  43.
W przypadku wprowadzania papierów wartościowych do publicznego obrotu emitent jest obowiązany do przekazania, w formie raportów bieżących, informacji o:
1)
rejestracji papierów wartościowych złożonych w Krajowym Depozycie wraz z określeniem daty rejestracji oraz ich kodu w Krajowym Depozycie lub jego zmiany,
2)
złożeniu wniosku przez emitenta o dopuszczenie papierów wartościowych do obrotu na rynku regulowanym, na którym będą notowane jego papiery wartościowe, wraz z określeniem tego rynku i liczby papierów wartościowych, których wniosek dotyczy,
3)
dopuszczeniu papierów wartościowych emitenta do obrotu na rynku regulowanym wraz z określeniem tego rynku, daty dopuszczenia, liczby dopuszczonych papierów wartościowych, oraz ich serii,
4)
ustaleniu daty pierwszego notowania papierów wartościowych emitenta w obrocie na rynku regulowanym,
5)
ustaleniu daty pierwszego notowania papierów wartościowych po asymilacji papierów wartościowych emitenta wprowadzanych do obrotu na rynku regulowanym z papierami wartościowymi emitenta będącymi już przedmiotem obrotu na tym rynku.
§  44.
Emitent, który odstąpił od przeprowadzenia publicznej oferty papierów wartościowych, jest obowiązany do przekazania, w formie raportu bieżącego, informacji o przyczynach odstąpienia od przeprowadzenia tej oferty.
§  45.
Emitent, który odstąpił od procedur mających doprowadzić do notowania jego papierów wartościowych na rynku regulowanym, jest obowiązany do przekazania, w formie raportu bieżącego, informacji o przyczynach odstąpienia od tych procedur i planach dotyczących notowania jego papierów wartościowych na rynku regulowanym.
§  46.
1.
W przypadku notowania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej papierów wartościowych wyemitowanych przez emitenta, jest on obowiązany dodatkowo do przekazywania, w formie raportów bieżących, przetłumaczonych na język polski, informacji ujawnianych zgodnie z przepisami obowiązującymi na tych rynkach regulowanych, na których są notowane jego papiery wartościowe, wyłącznie w przypadku, gdy zakres tych informacji jest szerszy od zakresu informacji przekazywanych na podstawie przepisów prawa polskiego.
2.
Informacje, o których mowa w ust. 1, są przekazywane równocześnie z przekazaniem ich na rynkach regulowanych, na których są notowane papiery wartościowe emitenta.
3.
Po dopuszczeniu papierów wartościowych do publicznego obrotu poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej emitent, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązany do przekazania, w formie raportu bieżącego, informacji na temat źródeł prawa regulujących przekazywanie informacji do publicznej wiadomości na danym rynku regulowanym oraz do przekazywania informacji o istotnych zmianach tych przepisów.
4.
Emitent, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązany dodatkowo do przekazania, w formie raportu bieżącego, informacji dotyczących rozpoczęcia i zakończenia postępowania, prowadzonego przez organy nadzoru nad rynkiem regulowanym, na którym papiery wartościowe przez niego wyemitowane są przedmiotem obrotu, związanego z wypełnianiem przez niego obowiązków informacyjnych wraz z określeniem zakresu tego postępowania oraz podjętej decyzji w przedmiotowej sprawie.
§  46a. 21
 
1.
W przypadku emitenta papierów wartościowych dopuszczonych do publicznego obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, którego siedziba znajduje się poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a wyemitowane przez niego papiery wartościowe tego samego rodzaju są dopuszczone do publicznego obrotu lub są notowane na rynku regulowanym w jednym z krajów członkowskich lub w jednym z krajów należących do OECD, przez wypełnienie obowiązków informacyjnych określonych niniejszym rozporządzeniem w zakresie przekazywania raportów bieżących i okresowych rozumie się przekazywanie do publicznej wiadomości na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez tego emitenta raportów bieżących i okresowych przekazywanych przez niego na rynkach, na których są dopuszczone do publicznego obrotu lub są notowane jego papiery wartościowe.
2.
Raporty bieżące i okresowe, o których mowa w ust. 1, są przekazywane do publicznej wiadomości na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez emitenta równocześnie z przekazaniem ich na zagranicznym rynku regulowanym, na którym są notowane jego papiery wartościowe.
3.
Raporty bieżące i okresowe, o których mowa w ust. 1, w przypadku emitenta, którego papiery wartościowe są dopuszczone do publicznego obrotu lub są notowane na rynku regulowanym w kraju członkowskim lub w jednym z krajów należących do OECD, mogą być przekazywane w języku angielskim. W przypadku raportów bieżących raporty te powinny zostać uzupełnione o krótkie podsumowanie ich zasadniczej treści w języku polskim. W przypadku raportów okresowych raporty te powinny zawierać, przetłumaczone na język polski, pozycje tabel zawierające podstawowe informacje dotyczące sytuacji finansowej emitenta. Pełna treść raportów bieżących i okresowych, przetłumaczona na język polski, powinna zostać przekazana przez emitenta do publicznej wiadomości na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w możliwie najkrótszym czasie, jednakże nie dłuższym niż 5 dni w przypadku raportów bieżących oraz nie dłuższym niż trzy tygodnie w przypadku raportów okresowych.
§  47.
1.
W przypadku zawarcia przez emitenta umowy z domem depozytowym, na podstawie której będzie przeprowadzony program emisji kwitów depozytowych poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w związku z akcjami dopuszczonymi do publicznego obrotu, emitent jest obowiązany do przekazania raportu bieżącego, zawierającego:
1)
datę zawarcia umowy,
2)
przewidywany termin rozpoczęcia wystawiania kwitów depozytowych,
3)
liczbę akcji objętych programem emisji kwitów depozytowych wraz z liczbą głosów na walnym zgromadzeniu, które z nich wynikają,
4)
liczbę, uczestniczących w programie emisji kwitów depozytowych, akcji przypadających na jeden kwit depozytowy oraz przewidywaną łączną liczbę wystawionych kwitów depozytowych,
5)
cele, które emitent chce osiągnąć w związku z programem emisji kwitów depozytowych,
6)
istniejące ograniczenia w przenoszeniu własności kwitów depozytowych,
7)
określenie rynku regulowanego, na którym planuje się notowania kwitów depozytowych,
8)
nazwę (firmę) domu depozytowego.
2.
W przypadku istotnych zmian informacji określonych w ust. 1 emitent jest obowiązany do ich przekazania w formie raportu bieżącego.
3.
Emitent, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązany dodatkowo do przekazywania, w formie raportów bieżących, przetłumaczonych na język polski, informacji, ujawnianych zgodnie z przepisami obowiązującymi w kraju, w którym dopuszczone zostały do publicznego obrotu kwity depozytowe wystawione na podstawie akcji wyemitowanych przez emitenta, wyłącznie w przypadku, gdy zakres tych informacji jest szerszy od zakresu informacji przekazywanych na podstawie przepisów prawa polskiego.
4.
Informacje, o których mowa w ust. 3, są przekazywane równocześnie z przekazaniem ich na rynkach regulowanych, na których są notowane kwity depozytowe.
5.
Po dopuszczeniu do publicznego obrotu poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej kwitów depozytowych wyemitowanych na podstawie papierów wartościowych dopuszczonych do publicznego obrotu emitent, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązany do przekazania w trybie i formie raportu bieżącego informacji na temat źródeł prawa regulujących przekazywanie informacji do publicznej wiadomości na danym rynku regulowanym oraz do przekazywania informacji o istotnych zmianach tych przepisów.
6.
Emitent jest obowiązany dodatkowo do przekazania, w formie raportu bieżącego, informacji dotyczących rozpoczęcia lub zakończenia postępowania, prowadzonego przez organy nadzoru nad rynkiem regulowanym w kraju, w którym kwity depozytowe wystawione na podstawie akcji wyemitowanych przez emitenta są przedmiotem obrotu na rynku regulowanym, związanego z wypełnianiem obowiązków informacyjnych, wraz z określeniem zakresu tego postępowania oraz podjętej decyzji w przedmiotowej sprawie.
§  48. 22
 
1.
W przypadku wystawienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej kwitów depozytowych w związku z papierami wartościowymi wyemitowanymi poza tym terytorium i dopuszczonymi do publicznego obrotu lub notowanymi na rynku regulowanym w kraju członkowskim lub na rynku regulowanym w kraju należącym do OECD - przez wypełnianie obowiązków informacyjnych określonych przepisami niniejszego rozporządzenia rozumie się przekazywanie przez emitenta bazy, za pośrednictwem emitenta będącego domem depozytowym, wyłącznie informacji bieżących i okresowych, które są przekazywane do publicznej wiadomości przez emitenta bazy zgodnie z przepisami obowiązującymi w kraju, w którym zostały wprowadzone do publicznego obrotu lub są notowane na rynku regulowanym wyemitowane przez niego papiery wartościowe, będące podstawą wystawienia kwitów depozytowych.
2.
W przypadku wprowadzenia do publicznego obrotu papierów wartościowych, wyemitowanych przez emitenta bazy, o którym mowa w ust. 1, na więcej niż jednym rynku, emitent bazy, za pośrednictwem emitenta będącego domem depozytowym, jest obowiązany do przekazywania do publicznej wiadomości na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wszystkich informacji przekazywanych przez emitenta bazy do publicznej wiadomości zgodnie z przepisami obowiązującymi na tych rynkach, na których są dopuszczone do publicznego obrotu lub są notowane papiery wartościowe emitenta bazy.
3.
Raporty bieżące i okresowe, o których mowa w ust. 1, w przypadku wystawiania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej kwitów depozytowych na podstawie umowy z emitentem bazy, mającym siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, którego papiery wartościowe są dopuszczone do publicznego obrotu lub są notowane na rynku regulowanym w kraju członkowskim lub w kraju należącym do OECD, stanowiącej podstawę przeprowadzenia programu kwitów depozytowych, są przekazywane do publicznej wiadomości na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez emitenta bazy, za pośrednictwem emitenta będącego domem depozytowym, równocześnie z przekazaniem ich na zagranicznym rynku regulowanym, na którym są dopuszczone do publicznego obrotu lub są notowane jego papiery wartościowe. W pozostałych przypadkach raporty bieżące i okresowe, o których mowa w ust. 1, powinny być przekazywane do publicznej wiadomości przez emitenta bazy, za pośrednictwem emitenta będącego domem depozytowym, niezwłocznie po ich przekazaniu do publicznej wiadomości w kraju, gdzie papiery emitenta bazy zostały dopuszczone do publicznego obrotu lub są notowane na rynku regulowanym.
4.
Raporty bieżące i okresowe, o których mowa w ust. 1, w przypadku emitenta bazy, którego papiery wartościowe są dopuszczone do publicznego obrotu lub są notowane na rynku regulowanym w kraju członkowskim lub w kraju należącym do OECD, mogą być przekazywane w języku angielskim. Treść tych raportów, przetłumaczona na język polski, powinna zostać przekazana przez emitenta bazy, za pośrednictwem emitenta będącego domem depozytowym, do publicznej wiadomości na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w możliwie najkrótszym czasie, jednakże nie dłuższym niż 5 dni w przypadku raportów bieżących oraz nie dłuższym niż trzy tygodnie w przypadku raportów okresowych.
5.
W przypadku wystawienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej kwitów depozytowych w związku z papierami wartościowymi wyemitowanymi i dopuszczonymi do publicznego obrotu lub notowanymi na rynku regulowanym w kraju niebędącym państwem członkowskim lub państwem należącym do OECD, emitent bazy, za pośrednictwem emitenta będącego domem depozytowym, jest obowiązany do przekazywania, przetłumaczonych na język polski, informacji w zakresie przewidzianym dla emitentów papierów wartościowych dopuszczonych w Rzeczypospolitej Polskiej do publicznego obrotu oraz dodatkowo informacji, przetłumaczonych na język polski, ujawnianych zgodnie z przepisami obowiązującymi w kraju, w którym zostały dopuszczone do publicznego obrotu papiery wartościowe, będące podstawą wystawienia kwitów depozytowych, wyłącznie gdy zakres tych informacji jest szerszy od zakresu informacji przekazywanych na podstawie przepisów prawa polskiego. Postanowienia ust. 4 stosuje się odpowiednio.
6.
Emitent będący domem depozytowym jest obowiązany do przekazania, w formie raportu bieżącego, informacji o istotnych zmianach umowy zawartej przez emitenta bazy z domem depozytowym o przeprowadzeniu programu emisji kwitów depozytowych w związku z papierami wartościowymi wyemitowanymi i dopuszczonymi do publicznego obrotu lub notowanymi na rynku regulowanym poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - w przypadku gdy taka umowa została zawarta.
§  49.
1.
Jeżeli emitentem papierów wartościowych dopuszczonych do publicznego obrotu jest spółka akcyjna, to dodatkowo przekazaniu, w formie raportu bieżącego, podlegają:
1) 23
data, godzina i miejsce walnego zgromadzenia wraz z jego szczegółowym porządkiem obrad oraz data i godzina, do której należy składać imienne świadectwa depozytowe lub zaświadczenie o złożeniu akcji do depozytu, wraz ze wskazaniem miejsca, w którym należy je złożyć,
2) 24
w przypadku zamierzonej albo dokonanej zmiany statutu - dotychczas obowiązujące jego postanowienia, treść proponowanych albo dokonanych zmian oraz:
a)
w przypadku gdy w związku ze znacznym zakresem zamierzonych zmian emitent podjął decyzję o sporządzeniu projektu nowego tekstu jednolitego statutu wraz z wyliczeniem jego nowych lub zmienionych postanowień - treść nowego tekstu jednolitego statutu wraz z wyliczeniem jego nowych lub zmienionych postanowień,
b)
w przypadku gdy emitent sporządził tekst jednolity statutu uwzględniający jego zmiany - treść tekstu jednolitego statutu,
3) 25
treść projektów uchwał oraz załączników do tych projektów, które mają być przedmiotem obrad walnego zgromadzenia, istotnych z punktu widzenia podejmowanych uchwał, które nie zostały uprzednio przekazane do publicznej wiadomości na podstawie art. 81 ust. 1 ustawy,
4)
ogłoszenie przerwy w obradach walnego zgromadzenia wraz z określeniem daty jego wznowienia,
5)
treść uchwał powziętych przez walne zgromadzenie oraz treść załączników do tych uchwał wraz z informacją o odstąpieniu przez walne zgromadzenie od rozpatrzenia któregokolwiek z punktów planowanego porządku obrad oraz informacje o sprzeciwach zgłoszonych do protokołu podczas obrad walnego zgromadzenia ze wskazaniem, których uchwał dotyczyły,
6)
wniesienie powództwa o uchylenie lub stwierdzenie nieważności uchwały walnego zgromadzenia,
7)
wszystkie decyzje dotyczące deklaracji wypłat lub wstrzymania wypłat zaliczki na poczet przewidywanych dywidend oraz wypłat lub wstrzymania wypłat dywidend lub odsetek od papierów wartościowych,
8)
opinia zarządu emitenta dotycząca wezwania, ogłoszonego na podstawie ustawy, sporządzona zgodnie z art. 155a ustawy,
9)
pisemne sprawozdanie z wyników badania zagadnienia związanego z utworzeniem spółki lub prowadzeniem jej spraw, sporządzone przez rewidenta do spraw szczególnych, przekazane emitentowi na podstawie art. 158d ustawy,
10)
udzielone akcjonariuszowi na podstawie art. 429 § 1 Kodeksu spółek handlowych informacje wynikające z zobowiązania przez sąd rejestrowy zarządu emitenta do udzielenia akcjonariuszowi, który zgłosił sprzeciw do protokołu w sprawie odmowy ujawnienia żądanej na walnym zgromadzeniu informacji, oraz informacje, do których ogłoszenia emitent jest obowiązany na podstawie art. 429 § 2 Kodeksu spółek handlowych przez sąd rejestrowy, a które zostały udzielone innemu akcjonariuszowi poza walnym zgromadzeniem.
2. 26
W przypadku walnego zgromadzenia, na którym jest planowane powzięcie uchwały o podwyższeniu kapitału zakładowego emitenta ze środków spółki, jeżeli ostatnie sprawozdanie finansowe przypada na dzień bilansowy co najmniej na sześć miesięcy przed dniem walnego zgromadzenia, emitent jest obowiązany do przekazania, w formie raportu bieżącego, informacji określonych w art. 442 § 2 Kodeksu spółek handlowych, które powinny być przedstawione na tym zgromadzeniu.
§  49a. 27
Emitent, który wprowadził do publicznego obrotu papiery wartościowe oferowane wyłącznie inwestorom kwalifikowanym, jeżeli obrót tymi papierami będzie się odbywać lub odbywa się wyłącznie między inwestorami kwalifikowanymi, jest obowiązany do przekazywania, w formie raportu bieżącego, wyłącznie informacji w zakresie wskazanym w § 5 ust. 1 pkt 6 i 12, § 42 pkt 6, 7, 11 i 12 oraz w § 49 ust. 1 pkt 1-3 i 5.
§  50.
Emitent, który wprowadził do publicznego obrotu jedynie obligacje, jest obowiązany do przekazania, z zastrzeżeniem § 51, w formie raportu bieżącego, wyłącznie informacji:
1)
mających wpływ na jego zdolność wywiązywania się ze zobowiązań wynikających z wyemitowanych obligacji,
2)
o zamiarze wprowadzenia zmiany, mającej wpływ na prawa posiadaczy obligacji, do aktu założycielskiego, umowy spółki albo statutu,
3)
o niedojściu emisji do skutku z powodu nieosiągnięcia progu emisji,
4)
o zmianie banku-reprezentanta lub istotnej zmianie umowy łączącej emitenta z bankiem-reprezentantem,
5)
o znaczącej zmianie przedmiotu zabezpieczenia ustanowionego w związku z emisją, z określeniem przyczyn tej zmiany, z uwzględnieniem:
a)
zniszczenia w wyniku zdarzeń losowych obiektów, na których ustanowiono hipotekę dla zabezpieczenia wierzytelności wynikających z obligacji,
b)
zmniejszenia wartości obiektów określonych w lit. a),
c)
utraty lub istotnego zmniejszenia wartości przedmiotów majątkowych lub praw, które stanowią zabezpieczenie wierzytelności wynikających z obligacji,
6)
o nabyciu przez emitenta obligacji w celu ich umorzenia,
7)
o zawiadomieniu obligatariuszy przez bank-reprezentanta o zaistnieniu okoliczności stanowiących naruszenie obowiązków emitenta wobec obligatariuszy,
8)
o zastosowaniu przez bank-reprezentanta środków mających na celu ochronę praw obligatariuszy wraz z ich wskazaniem,
9)
o ogłoszeniu upadłości lub otwarciu postępowania likwidacyjnego - w przypadku gdy emitentem jest spółka akcyjna lub spółka z ograniczoną odpowiedzialnością,
10)
o zmianie praw z papierów wartościowych, wraz ze wskazaniem:
a)
papierów wartościowych emitenta, z których prawa zostały zmienione, z podaniem ich liczby,
b)
podstaw prawnych podjętych działań, jak również treści uchwał właściwych organów emitenta, na mocy których dokonano zmiany praw z papierów wartościowych emitenta,
c)
pełnego opisu praw z papierów wartościowych przed i po zmianie - w zakresie zmian,
d)
ewentualnie wskazania osób lub ich grup, na których korzyść zmieniono prawa z papierów wartościowych

- przy czym, w przypadku obligacji dopuszczonych do publicznego obrotu, za zmianę praw z papierów wartościowych uważa się również zmianę oprocentowania obligacji,

11)
o każdej zamianie obligacji zamiennych, których łączna wartość przekracza 5% albo wielokrotność 5% wartości wyemitowanych pierwotnie przez emitenta obligacji zamiennych na akcje wraz ze wskazaniem:
a)
daty złożenia przez emitenta zgłoszenia o podwyższeniu kapitału zakładowego w wyniku dokonania zamiany obligacji na akcje,
b)
liczby akcji, które zostaną wydane w zamian za obligacje,
c)
struktury kapitału zakładowego po dokonaniu zamiany obligacji na akcje, z określeniem wysokości kapitału zakładowego emitenta i liczby głosów na jego walnym zgromadzeniu oraz udziału nowych akcji w kapitale zakładowym i w ogólnej liczbie głosów na walnym zgromadzeniu emitenta,
d)
liczby obligacji, które nie zostały zamienione na akcje,
12)
wskazanych w § 5 ust. 1 pkt 15, 17, 18 i 35 oraz § 42-46.
§  51.
Emitent, który wprowadził do publicznego obrotu jedynie obligacje przychodowe, jest obowiązany do przekazania, w formie raportu bieżącego, wyłącznie informacji, o których mowa w § 50 pkt 1-10 i 12, oraz:
1)
sprawozdania zawierającego dane o sumie przychodów z przedsięwzięcia, które zostało sfinansowane ze środków uzyskanych z emisji tych obligacji lub innych przedsięwzięć określonych przez emitenta, o kwotach wypłaconych obligatariuszom oraz emitentowi w okresie od poprzedniej wypłaty świadczeń z rachunku bankowego, który jest przeznaczony wyłącznie do gromadzenia środków z tego przedsięwzięcia, oraz omówienie struktury przychodów z przedsięwzięcia i struktury kosztów ponoszonych przez emitenta na utrzymanie przedsięwzięcia w okresie od poprzedniej wypłaty obligatariuszom świadczeń - co najmniej na dwa tygodnie przed każdym terminem wypłaty świadczeń z obligacji, jednakże nie rzadziej niż raz w roku,
2)
informacji o zbyciu lub obciążeniu składników majątkowych przedsięwzięcia, które zostało sfinansowane ze środków uzyskanych z emisji obligacji lub innych przedsięwzięć określonych przez emitenta,
3)
informacji o zmianie systemu opłat, z którego pochodzą przychody przedsięwzięcia, które zostało sfinansowane ze środków uzyskanych z emisji tych obligacji.
§  52.
1.
Emitent będący funduszem jest obowiązany do przekazywania, w formie raportu bieżącego, wyłącznie informacji:
1)
wskazanych w § 5 ust. 1 pkt 1-5, pkt 7-11, pkt 15 i 16, pkt 30 i 31, pkt 34 i 35 oraz § 42-46,
2) 28
wskazanych w § 5 ust. 1 pkt 13-14 i 33 - jedynie w odniesieniu do jednostki od niego zależnej,
3)
dotyczących błędnej wyceny wartości aktywów netto funduszu przypadającej na certyfikat inwestycyjny,
4)
dotyczących zawarcia umowy, której przedmiotem są papiery wartościowe i prawa majątkowe, z innym funduszem inwestycyjnym zarządzanym przez to samo towarzystwo funduszy inwestycyjnych oraz o istotnych warunkach zawartej umowy,
5)
dotyczących każdorazowego dokonania czynności, o których mowa w art. 77 ust. 2 ustawy o funduszach, na których dokonywanie fundusz uzyskał zgodę Komisji,
6)
o zamiarze podziału certyfikatów inwestycyjnych,
7)
o dokonaniu podziału certyfikatów inwestycyjnych,
8)
o zamiarze wykupywania certyfikatów inwestycyjnych funduszu mieszanego,
9)
o wykupieniu certyfikatów inwestycyjnych funduszu mieszanego,
10)
o zamiarze przekształcenia funduszu zamkniętego w fundusz mieszany albo funduszu mieszanego w fundusz zamknięty,
11)
o przekształceniu funduszu zamkniętego w fundusz mieszany albo funduszu mieszanego w fundusz zamknięty,
12)
o wypowiedzeniu umowy o prowadzenie rejestru aktywów funduszu przez depozytariusza lub fundusz,
13)
o rozpoczęciu działania rady inwestorów,
14)
o zmianie w składzie rady inwestorów, w tym zawieszeniu i wznowieniu działania rady inwestorów,
15)
o wyznaczeniu daty zgromadzenia inwestorów specjalistycznego funduszu inwestycyjnego zamkniętego wraz z przytoczeniem treści uchwały towarzystwa funduszy inwestycyjnych w tej sprawie,
16)
o powzięciu uchwały o rozwiązaniu funduszu przez radę inwestorów albo zgromadzenie inwestorów,
17)
o zmianach w składzie zespołu rzeczoznawców majątkowych w przypadku specjalistycznego funduszu inwestycyjnego zamkniętego,
18)
o niezatwierdzeniu przez zgromadzenie inwestorów specjalistycznego funduszu inwestycyjnego zamkniętego rocznego sprawozdania finansowego,
19)
o zajściu zdarzenia, które zgodnie z odrębnymi przepisami jest przesłanką rozwiązania emitenta,
20)
o nazwach (firmach) domów maklerskich prowadzących na podstawie art. 92 ustawy wtórny obrót certyfikatami inwestycyjnymi,
21)
o wyborze przez właściwy organ emitenta podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych, z którym ma zostać zawarta umowa o dokonanie badania lub innych usług dotyczących sprawozdań finansowych emitenta,
22)
o wypowiedzeniu przez emitenta lub towarzystwo funduszy inwestycyjnych zarządzające emitentem lub przez podmiot uprawniony do badania sprawozdań finansowych umowy o badanie lub inne usługi dotyczące sprawozdań finansowych emitenta, zawartej z podmiotem uprawnionym do badania sprawozdań finansowych, dokonującym badania sprawozdań finansowych emitenta.
2.
W przypadku wskazanym w ust. 1 pkt 3 raport bieżący zawiera:
1)
datę błędnej wyceny,
2)
wartość błędnie wycenionych aktywów netto funduszu przypadających na certyfikat inwestycyjny oraz wartość prawidłowo wycenionych aktywów netto funduszu przypadających na certyfikat inwestycyjny,
3)
przyczyny powstania błędu w wycenie,
4)
sposób rozliczenia skutków błędu z uczestnikami funduszu mieszanego, od których fundusz wykupił certyfikaty inwestycyjne po niewłaściwie wyliczonej wartości aktywów netto przypadającej na certyfikat inwestycyjny.
3.
W przypadku wskazanym w ust. 1 pkt 4 raport bieżący zawiera:
1)
wskazanie stron oraz daty zawarcia umowy,
2)
liczbę, rodzaj papierów wartościowych lub praw majątkowych będących przedmiotem transakcji zawartej w ramach umowy, o której mowa w pkt 1, oraz nazwę (firmę) emitenta tych papierów lub praw,
3)
cenę papieru wartościowego lub prawa majątkowego będącego przedmiotem transakcji oraz wartość transakcji,
4)
przyczynę zawarcia transakcji.
4.
W przypadku wskazanym w ust. 1 pkt 5 raport bieżący zawiera:
1)
wskazanie strony umowy oraz daty jej zawarcia,
2)
liczbę, rodzaj papierów wartościowych lub praw majątkowych będących przedmiotem transakcji oraz nazwę (firmę) emitenta tych papierów lub praw,
3)
cenę papieru wartościowego lub prawa majątkowego będącego przedmiotem transakcji,
4)
uzasadnienie ceny, po jakiej zawarto transakcję.
5.
W przypadku wskazanym w ust. 1 pkt 6 raport bieżący zawiera planowaną datę oraz sposób dokonania podziału certyfikatów inwestycyjnych.
6.
W przypadku wskazanym w ust. 1 pkt 7 raport bieżący zawiera:
1)
datę podziału,
2)
liczbę certyfikatów przed podziałem i po podziale lub wartość nominalną po podziale,
3)
wartość aktywów netto funduszu przypadającą na certyfikat inwestycyjny przed i po podziale.
7.
W przypadku wskazanym w ust. 1 pkt 8 raport bieżący zawiera:
1)
datę rozpoczęcia i zakończenia wykupywania certyfikatów inwestycyjnych,
2)
informację o miejscach, gdzie można złożyć zlecenie wykupienia certyfikatów.
8.
W przypadku wskazanym w ust. 1 pkt 9 raport bieżący zawiera:
1)
datę zakończenia wykupywania certyfikatów inwestycyjnych,
2)
liczbę certyfikatów inwestycyjnych:
a)
przedstawionych do wykupienia w okresie wykupywania,
b)
pozostałą po zakończeniu wykupywania certyfikatów inwestycyjnych,
3)
wartość aktywów netto przypadającą na certyfikat inwestycyjny w dniu następnym po dniu zakończenia wykupywania certyfikatów inwestycyjnych.
9.
W przypadku wskazanym w ust. 1 pkt 10 raport bieżący zawiera:
1)
wskazanie przyczyn podjęcia decyzji o zamiarze przekształcenia i celów długookresowych, które mają zostać zrealizowane w wyniku tego przekształcenia, oraz wpływu tego przekształcenia na prawa uczestników funduszu,
2)
projekt statutu funduszu po przekształceniu,
3)
planowany termin przekształcenia.
10.
W przypadku wskazanym w ust. 1 pkt 11 raport bieżący zawiera:
1)
datę przekształcenia,
2)
statut funduszu po przekształceniu.
11.
W przypadku wskazanym w ust. 1 pkt 12 raport bieżący zawiera:
1)
datę wypowiedzenia umowy,
2)
przewidywany termin rozwiązania umowy,
3)
przyczyny wypowiedzenia umowy przez fundusz albo przez depozytariusza.
12.
W przypadku wskazanym w ust. 1 pkt 13 raport bieżący zawiera:
1)
datę wystąpienia zdarzenia,
2)
wskazanie członków rady inwestorów, z podaniem:
a)
imion i nazwisk - w przypadku osób fizycznych,
b)
nazw (firm), siedzib i adresów - w przypadku osób prawnych lub jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej,
3)
procent zablokowanych certyfikatów inwestycyjnych na rachunkach papierów wartościowych każdego z członków rady inwestorów.
13.
W przypadku wskazanym w ust. 1 pkt 14 raport bieżący zawiera:
1)
datę wystąpienia zdarzenia,
2)
wskazanie nowego członka rady inwestorów lub członka, który przestał wchodzić w skład rady inwestorów, z podaniem:
a)
imienia i nazwiska - w przypadku osoby fizycznej,
b)
nazwy (firmy), siedziby i adresu - w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej,
3)
procent zablokowanych certyfikatów inwestycyjnych na rachunkach papierów wartościowych każdego z członków rady inwestorów.
14.
W przypadku wskazanym w ust. 1 pkt 16 raport bieżący zawiera datę powzięcia uchwały wraz z przytoczeniem treści uchwały i jej uzasadnienia.
15.
W przypadku wskazanym w ust. 1 pkt 17 raport bieżący zawiera:
1)
rodzaj i datę wystąpienia zdarzenia,
2)
imiona i nazwiska oraz adresy rzeczoznawców, którzy przestali wchodzić w skład zespołu, oraz imiona, nazwiska i adresy nowych rzeczoznawców,
3)
przyczyny zaprzestania pracy w zespole rzeczoznawców,
4)
imiona, nazwiska i adresy rzeczoznawców majątkowych wchodzących w skład zespołu po dokonaniu zmian w składzie zespołu.
16.
W przypadku wskazanym w ust. 1 pkt 18 raport bieżący zawiera datę powzięcia uchwały wraz z przytoczeniem treści uchwały i jej uzasadnienia.
17.
W przypadku wskazanym w ust. 1 pkt 19 raport bieżący zawiera:
1)
wskazanie przesłanki rozwiązania emitenta,
2)
datę otwarcia likwidacji emitenta.
18.
W przypadku wskazanym w ust. 1 pkt 20 raport bieżący zawiera:
1)
wskazanie nazwy (firmy) i adresów domów maklerskich prowadzących wtórny obrót certyfikatami inwestycyjnymi,
2)
datę rozpoczęcia albo zaprzestania obrotu certyfikatami inwestycyjnymi.
19.
W przypadku wskazanym w ust. 1 pkt 21 raport bieżący zawiera:
1)
dane o wybranym przez właściwy organ emitenta podmiocie uprawnionym do badania sprawozdań finansowych, z którym ma zostać zawarta umowa o badanie lub inne usługi dotyczące sprawozdań finansowych emitenta, z określeniem:
a)
nazwy (firmy), siedziby i adresu,
b)
podstawy uprawnień,
2)
datę wyboru podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych,
3)
określenie, czy emitent korzystał z usług wybranego podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych, a jeśli tak, to w jakim zakresie,
4)
określenie organu, który dokonał wyboru podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych, wraz ze wskazaniem, że nastąpiło to zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami zawodowymi,
5)
określenie okresu, na jaki ma zostać zawarta umowa.
20.
W przypadku wskazanym w ust. 1 pkt 22:
1)
raport bieżący zawiera:
a)
wskazanie, czy wypowiedzenie umowy wynika z decyzji podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych, czy z decyzji emitenta lub towarzystwa funduszy inwestycyjnych,
b)
wskazanie przypadków dotyczących rezygnacji z wyrażenia opinii, wydania opinii negatywnych lub opinii z zastrzeżeniami o prawidłowości i rzetelności sprawozdań finansowych emitenta,
c)
wskazanie organów zalecających lub akceptujących zmianę podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych,
d)
opis rozbieżności odnośnie do interpretacji i stosowania przepisów prawa lub postanowień statutu dotyczących przedmiotu i zakresu badania lub innych usług, jakie miały miejsce pomiędzy osobami zarządzającymi a podmiotem uprawnionym do badania sprawozdań finansowych i biegłym rewidentem, który w imieniu podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych dokonywał badania lub innych usług dotyczących sprawozdań finansowych emitenta, w okresie obowiązywania umowy, która podlega wypowiedzeniu, z zaznaczeniem sposobu ich rozstrzygnięcia,
2)
przekazaniu, w formie raportu bieżącego, podlega również pismo podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych i działającego w jego imieniu biegłego rewidenta, sporządzone na wniosek emitenta i adresowane do Komisji, w którym potwierdzają oni informacje podane w raporcie bieżącym lub odmawiają ich potwierdzenia - dołączone do raportu bieżącego, o którym mowa w pkt 1, albo przekazane niezwłocznie po otrzymaniu tego pisma przez emitenta.
§  53.
1.
Emitent będący bankiem, w rozumieniu ustawy Prawo bankowe, jest obowiązany dodatkowo do przekazywania, w formie raportu bieżącego, informacji o podjętych przez właściwy organ nadzoru decyzjach dotyczących:
1)
zalecenia zwiększenia funduszy własnych banku,
2)
nakazania wstrzymania wypłat z zysku lub wstrzymania tworzenia nowych jednostek organizacyjnych,
3)
ograniczenia zakresu działalności banku,
4)
uchylenia zezwolenia na utworzenie banku lub podjęcia przez ten organ decyzji o likwidacji banku,
5)
zlecenia uzupełnienia lub ponownego opracowania programu postępowania naprawczego,
6)
zatwierdzenia programu naprawczego,
7)
ustanowienia kuratora nadzorującego wykonanie programu naprawczego,
8)
ustanowienia, na czas postępowania naprawczego, zarządu komisarycznego,
9)
podjęcia decyzji o przejęciu banku przez inny bank, za zgodą banku przejmującego.
2.
W przypadku ustanowienia zarządu komisarycznego obowiązki określone w rozporządzeniu wykonuje ten zarząd.
3.
Emitent, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązany do przekazywania informacji w zakresie określonym w rozporządzeniu, z wyłączeniem informacji o imionach i nazwiskach oraz nazwach (firmach) kredytobiorców, których przekazanie skutkowałoby naruszeniem tajemnicy bankowej, o której mowa w art. 104 ustawy Prawo bankowe.
§  54.
1.
Emitent będący zakładem ubezpieczeń, w rozumieniu ustawy o działalności ubezpieczeniowej, jest obowiązany dodatkowo do przekazywania, w formie raportu bieżącego, informacji o:
1)
wydaniu przez właściwy organ decyzji o ograniczeniu obszaru lub rzeczowego zakresu działania,
2)
wydaniu przez organ nadzoru decyzji o ograniczeniach możliwości lokowania środków funduszu ubezpieczeniowego, z określeniem podstawowych ograniczeń,
3)
wydaniu przez organ nadzoru decyzji o nałożeniu następujących wymogów:
a)
przedłożenia przez zakład ubezpieczeń planu przywrócenia prawidłowych stosunków finansowych (planu finansowego), w przypadku gdy środki własne są niższe od wymaganego marginesu wypłacalności,
b)
przedstawienia do zatwierdzenia organowi nadzoru krótkoterminowego planu podwyższenia środków własnych (krótkoterminowy plan wypłacalności), w przypadku gdy środki własne są niższe od wymaganego kapitału gwarancyjnego,
4)
wprowadzeniu u emitenta zarządu komisarycznego,
5)
podpisaniu przez emitenta z innym zakładem ubezpieczeń umowy o przeniesienie portfela ubezpieczeń.
2.
W przypadku ustanowienia zarządu komisarycznego obowiązki określone w rozporządzeniu wykonuje ten zarząd.
3.
Emitent będący zakładem ubezpieczeń jest obowiązany do przekazywania informacji w zakresie określonym w rozporządzeniu, z wyłączeniem informacji o imionach i nazwiskach albo nazwach (firmach) ubezpieczających, których przekazanie skutkowałoby naruszeniem tajemnicy ubezpieczeniowej, o której mowa w art. 9 ustawy o działalności ubezpieczeniowej.
§  55.
1.
Emitent będący jednostką samorządu terytorialnego albo zagraniczną jednostką terytorialną jest obowiązany do przekazywania, w formie raportu bieżącego, wyłącznie informacji:
1)
wskazanych w § 5 ust. 1 pkt 20 i pkt 28-31 oraz w § 50-51,
2)
o ustanowieniu nowych istotnych źródeł dochodów emitenta lub zniesieniu dotychczasowego istotnego źródła dochodów, z określeniem wpływu tego zdarzenia na dochody budżetu jednostki,
3)
o zmniejszeniu kapitałów własnych banku lub międzynarodowej instytucji finansowej udzielającej gwarancji, poniżej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 10.000.000 euro,
4)
o zniesieniu jednostki samorządu terytorialnego poręczającej za zobowiązania wynikające z obligacji, z podaniem podmiotu, który przejął ciążące na niej zobowiązania z tytułu poręczenia,
5)
o zmianie rodzaju zabezpieczenia lub podmiotu zabezpieczającego wierzytelności wynikające z obligacji, w tym również ustanowieniu dodatkowego zabezpieczenia na żądanie banku-reprezentanta,
6)
o wszczęciu postępowania zmierzającego do ustanowienia zarządu komisarycznego i komisarza rządowego oraz o ustanowieniu zarządcy komisarycznego i komisarza rządowego,
7)
o negatywnej opinii regionalnej izby obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego lub o półrocznym sprawozdaniu z przebiegu wykonywania budżetu,
8)
o uchwaleniu budżetu, z określeniem ogólnej sumy dochodów i planowanych wydatków emitenta, oraz o sposobie pokrycia deficytu budżetowego lub o nieuchwaleniu budżetu w terminie do dnia 30 kwietnia danego roku budżetowego, z określeniem skutków tego zdarzenia dla jednostki samorządu terytorialnego,
9)
o stwierdzeniu przez regionalną izbę obrachunkową nieważności uchwały budżetowej w całości lub w części, z określeniem skutków tego zdarzenia dla jednostki samorządu terytorialnego,
10)
o złożeniu wniosku o ogłoszenie upadłości lub o ogłoszeniu upadłości banku obsługującego budżet emitenta, z oceną ewentualnego wpływu tego zdarzenia na realizację wykonania budżetu emitenta oraz na zdolność emitenta do realizacji zaciągniętych zobowiązań,
11)
o wszczęciu postępowania zmierzającego do zniesienia jednostki samorządu terytorialnego oraz o zniesieniu emitenta, z podaniem, kto przejął ciążące na niej zobowiązania wynikające z wyemitowanych papierów wartościowych.
2.
W przypadku ustanowienia zarządu komisarycznego obowiązki określone w rozporządzeniu wykonuje komisarz rządowy.
§  56.
1.
Emitent będący międzynarodową instytucją finansową, innym państwem lub bankiem hipotecznym emitującym wyłącznie listy zastawne jest obowiązany do przekazywania, w formie raportu bieżącego, wyłącznie informacji:
1)
o przyznaniu lub zmianie ratingu, dokonanego na zlecenie emitenta, z podaniem:
a)
nazwy (firmy) wyspecjalizowanej instytucji, która przyznała lub zmieniła rating dla emitenta lub wyemitowanych przez niego dłużnych papierów wartościowych,
b)
oceny, jaka została przyznana emitentowi,
c)
miejsca przyznanej oceny w skali ocen wyspecjalizowanej instytucji jej dokonującej,
d)
daty przyznania ratingu,
2)
o podjęciu decyzji o zmianie praw z papierów wartościowych i dokonaniu tej zmiany, z podaniem zakresu zmian i praw po zmianie,
3)
wskazanych w § 42-45.
2.
Emitent będący innym państwem jest obowiązany dodatkowo do przekazywania, w formie raportu bieżącego, informacji o przyjęciu budżetu na nowy rok budżetowy.
3.
Emitent będący bankiem hipotecznym emitującym wyłącznie listy zastawne jest obowiązany dodatkowo do przekazywania, w formie raportu bieżącego, informacji o:
1)
zamiarze wprowadzenia do statutu zmiany mającej wpływ na prawa posiadaczy listów zastawnych,
2)
łącznej kwocie nominalnych wartości wyemitowanych listów zastawnych, jakie znajdowały się w obrocie na ostatni dzień roku obrotowego,
3)
jego łącznej kwocie wierzytelności i środków wpisanych do rejestru zabezpieczenia listów zastawnych według stanu na ostatni dzień roku obrotowego.
4.
Informacje, o których mowa w ust. 3 pkt 2 i 3, emitent będący bankiem hipotecznym przekazuje do publicznej wiadomości w dniu ich przekazania do ogłoszenia w Monitorze Sądowym i Gospodarczym.
20 § 42 pkt 12 lit. b) zmieniona przez § 1 pkt 8 rozporządzenia z dnia 19 marca 2002 r. (Dz.U.02.31.280) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 marca 2002 r.
21 § 46a dodany przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 9 grudnia 2003 r. (Dz.U.03.220.2169) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 stycznia 2004 r.
22 § 48 zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 9 grudnia 2003 r. (Dz.U.03.220.2169) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 stycznia 2004 r.
23 § 49 ust. 1 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 25 rozporządzenia z dnia 19 marca 2002 r. (Dz.U.02.31.280) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 marca 2002 r.
24 § 49 ust. 1 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 10 lit. a) rozporządzenia z dnia 19 marca 2002 r. (Dz.U.02.31.280) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 marca 2002 r.
25 § 49 ust. 1 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 10 lit. b) rozporządzenia z dnia 19 marca 2002 r. (Dz.U.02.31.280) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 marca 2002 r.
26 § 49 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 25 rozporządzenia z dnia 19 marca 2002 r. (Dz.U.02.31.280) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 marca 2002 r.
27 § 49a dodany przez § 1 pkt 11 rozporządzenia z dnia 19 marca 2002 r. (Dz.U.02.31.280) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 marca 2002 r.
28 § 52 ust. 1 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 12 rozporządzenia z dnia 19 marca 2002 r. (Dz.U.02.31.280) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 marca 2002 r.