§ 9. - [Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania] - Indywidualne obowiązkowe roczne przygotowania przedszkolne dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.2468 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 14 listopada 2023 r.
§ 9. [Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania]
1.
Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania realizowanych z uczniem wynosi:1)
dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej - od 6 do 8 godzin;2)
dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej - od 8 do 10 godzin;3)
dla uczniów klas VII i VIII szkoły podstawowej - od 10 do 12 godzin;4)
dla uczniów szkół ponadpodstawowych - od 12 do 16 godzin.2.
Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania dla uczniów, o których mowa w ust. 1 pkt 1, realizuje się w ciągu co najmniej 2 dni, a dla uczniów, o których mowa w ust. 1 pkt 2-4 - w ciągu co najmniej 3 dni.3.
Dyrektor szkoły może ustalić tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania wyższy niż maksymalny wymiar określony w ust. 1 za zgodą organu prowadzącego szkołę.4.
W przypadkach uzasadnionych stanem zdrowia ucznia dyrektor szkoły może ustalić, na wniosek rodziców ucznia albo pełnoletniego ucznia, tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania niższy niż minimalny wymiar określony w ust. 1.5.
W przypadku obniżenia wymiaru godzin zajęć indywidualnego nauczania, o którym mowa w ust. 4, należy uwzględnić konieczność realizacji podstawy programowej przez ucznia.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (29)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (29)
- Ile godzin nauczania indywidualnego ma uczeń w branżowej szkole I stopnia?
- Czy nauczyciel prowadzący nauczanie indywidualne powinien odrabiać zajęcia, jeśli uczeń był nieobecny?
- Czy uczeń szkoły specjalnej realizujący nauczanie indywidualne może na wniosek rodzica zrezygnować z zajęć z techniki, plastyki i WF-u na rzecz zajęć rewalidacyjnych?