Homologacja typu ciągników rolniczych i przyczep oraz typu ich przedmiotów wyposażenia lub części.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2015.343 t.j.
Akt utracił moc Wersja od: 11 marca 2015 r.
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ 1
z dnia 18 czerwca 2013 r.
w sprawie homologacji typu ciągników rolniczych i przyczep oraz typu ich przedmiotów wyposażenia lub części 2
Na podstawie art. 70zm ust. 1 pkt 1-10 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
1 Obecnie działem administracji rządowej - transport kieruje Minister Infrastruktury i Rozwoju, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury i Rozwoju (Dz.U.2014.1257).
2 Niniejsze rozporządzenie dokonuje w zakresie swojej regulacji wdrożenia dyrektywy 2003/37/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 maja 2003 r. w sprawie homologacji typu ciągników rolniczych lub leśnych, ich przyczep i wymiennych holowanych maszyn, łącznie z ich układami, częściami i oddzielnymi zespołami technicznymi oraz uchylającej dyrektywę 74/150/EWG (Dz. Urz. WE L 171 z 09.07.2003, str. 1, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13, t. 31, str. 311).
3 Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 24 października 2005 r. sprawie homologacji typu ciągników rolniczych i przyczep (Dz.U.2005.237.2009), które zgodnie z art. 1 pkt 6 w związku z art. 13 ustawy z dnia 10 października 2012 r. o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2012.1448) utraciło moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
4 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
5 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
6 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
7 Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
8 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
9 Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
10 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
11 Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
12 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
13 Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
14 Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
15 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
16 Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
17 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
18 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
19 Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
20 Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
21 Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
22 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
23 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
24 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
25 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
26 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
27 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
28 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
29 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
30 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
31 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
32 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
33 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
34 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
35 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
36 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
37 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
38 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
39 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
40 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
41 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
42 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
43 Utraciła moc ze skutkiem od dnia 9 listopada 2006 r. na podstawie art. 10art. 10dyrektywy 2005/55/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 28 września 2005 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do działań, które należy podjąć przeciwko emisji zanieczyszczeń gazowych i cząstek stałych przez silniki wysokoprężne stosowane w pojazdach oraz emisji zanieczyszczeń gazowych z silników o zapłonie iskrowym zasilanych gazem ziemnym lub gazem płynnym stosowanych w pojazdach (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 275 z 20.10.2005, str. 1, z późn. zm.). DyrektywaDyrektywa2005/55/WE utraciła moc z dniem 31 grudnia 2013 r. na podstawie art. 17 ust. 1art. 17 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 595/2009 z dnia 18 czerwca 2009 r. dotyczącego homologacji typu pojazdów silnikowych i silników w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z pojazdów ciężarowych o dużej ładowności (Euro VI) oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i obsługi technicznej pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i dyrektywę 2007/46/WE oraz uchylającego dyrektywy 80/1269/EWG, 2005/55/WE i 2005/78/WE (tekst mający znaczenie dla EOG); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 595/2009.
44 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
45 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
46 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
47 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.
48 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 ust. 1art. 19 ust. 1rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1); odesłania do uchylonej dyrektywy odczytuje się jako odesłania do rozporzrozporząądzeniadzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009.