§ 15. - Homologacja systemów informatycznych stosowanych w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2005.125.1055

Akt utracił moc
Wersja od: 8 lipca 2005 r.
§  15.
1.
Każdy problem testowy stwierdzony w trakcie przeprowadzania testów homologacyjnych podlega zakwalifikowaniu do odpowiedniej kategorii.
2.
Wyróżnia się następujące kategorie problemów testowych:
1)
kategoria "1" - do której zalicza się problemy funkcjonalne blokujące możliwość użycia systemu informatycznego, a w szczególności zawieszenie jego pracy;
2)
kategoria "2" - do której zalicza się problemy funkcjonalne nieblokujące możliwości użycia systemu informatycznego, nieprawidłową implementację dokumentacji projektowej oraz brak implementacji pewnych wymagań funkcjonalnych:
a)
kategoria "2k" - do której zalicza się problemy funkcjonalne powodujące, że jest znacznie utrudnione lub nie jest możliwe poprawne wykonanie podstawowej funkcji merytorycznej systemu informatycznego, która zgodnie z dokumentacją projektową i wymaganiami homologacyjnymi powinna być możliwa do zrealizowania przy użyciu systemu informatycznego,
b)
kategoria "2n" - do której zalicza się problemy funkcjonalne powodujące, że wykonanie merytorycznej funkcji systemu informatycznego jest utrudnione, ale istnieje możliwość poprawnego wykonania danej funkcji przy użyciu systemu w sposób inny niż zdefiniowano to w dokumentacji projektowej,
c)
kategoria "2r" - do której zalicza się pozostałe problemy kategorii 2;
3)
kategoria "3" - do której zalicza się problemy w zakresie komunikacji z użytkownikiem, a w szczególności nieprzestrzeganie przyjętych przez producenta standardów komunikacji w zakresie wyglądu i formy ekranów, wyglądu i postaci komunikatów, problemy w zakresie struktury i postaci menu, problemy w zakresie komunikacji przy użyciu klawiszy funkcyjnych i przycisków, problemy w zakresie niesygnalizowania operacji wykonywanych dłużej niż 3 sekundy, problemy w zakresie czasu dostępu do danych wyszukiwanych na listach i w słownikach według zadanych kryteriów wyszukiwania, problemy w zakresie czasu wykonywania złożonych operacji na bazie;
4)
kategoria "P" - do której zalicza się problemy w zakresie polonizacji komunikatów i podpowiedzi oraz problemy w zakresie treści komunikatów i podpowiedzi.