Art. 21. - Grecja-Polska. Konwencja handlowa i nawigacyjna. Warszawa.1930.04.10.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1931.63.509

Akt obowiązujący
Wersja od: 3 maja 1938 r.
Artykuł  21. 

O ile okręt lub statek jednej z Wysokich Umawiających się Stron osiadł na mieliźnie lub uległ rozbiciu w obrębie wód drugiej Umawiającej się Strony, - okręt lub statek, ich pasażerowie oraz ładunek korzystać będą z tych samych ulg i przywilejów, jakie ustawy i przepisy odnośnego państwa przyznają w analogicznych okolicznościach okrętom i statkom krajowym lub państwa najbardziej uprzywilejowanego. Udzielona zostanie pomoc kapitanowi i załodze, w tej samej mierze co krajowcom, zarówno dla nich samych, jak i dla okrętu lub statku, pasażerów i ładunków.

Odnośnie do prawa ratownictwa stosowane będzie ustawodawstwo państwa, w którem wyratowanie miało miejsce.

Towary, uratowane z okrętu lub statku, który osiadł na mieliźnie lub uległ rozbiciu, nie będą podlegały żadnemu cłu, o ile tylko nie zostaną dopuszczone do spożycia wewnętrznego.