Art. 19. - [Obowiązek prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych] - Gospodarka opakowaniami i odpadami opakowaniowymi.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.1658 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 13 października 2023 r. do: 30 czerwca 2024 r.
Art. 19. [Obowiązek prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych]
1.
Wprowadzający produkty w opakowaniach jest obowiązany prowadzić publiczne kampanie edukacyjne.2.
Obowiązek określony w ust. 1 może być według wyboru wprowadzającego produkty w opakowaniach wykonywany samodzielnie lub za pośrednictwem organizacji odzysku opakowań.3.
Obowiązek określony w ust. 1, przeniesiony przez wprowadzającego produkty w opakowaniach na organizację odzysku opakowań, uznaje się za wykonywany w ramach art. 31 ust. 1.4.
Wprowadzający produkty w opakowaniach samodzielnie wykonując obowiązek określony w ust. 1:1)
przeznacza w danym roku kalendarzowym na publiczne kampanie edukacyjne lub2)
przekazuje w danym roku kalendarzowym na odrębny rachunek bankowy marszałka województwa- łącznie co najmniej 2% wartości netto opakowań wprowadzonych do obrotu w poprzednim roku kalendarzowym.
4a.
W przypadku braku możliwości ustalenia wartości netto opakowań wprowadzonych do obrotu w drodze importu produktów w opakowaniach lub wewnątrzwspólnotowego nabycia produktów w opakowaniach wartość netto opakowań wprowadzonych do obrotu ustala się na podstawie wartości netto podobnych pod względem zastosowania, wymiarów i masy opakowań tego samego rodzaju dostępnych na terytorium kraju.4b.
Marszałek województwa prowadzi odrębny rachunek bankowy w celu gromadzenia środków przekazywanych zgodnie z ust. 4 pkt 2.4c.
Środki przekazywane zgodnie z ust. 4 pkt 2 powiększone o przychody z oprocentowania rachunku bankowego, marszałek województwa przekazuje, w terminie 30 dni po upływie każdego kwartału, na rachunek bankowy Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.5.
Rozliczenie wykonania obowiązku prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych następuje na koniec roku kalendarzowego.6.
Wprowadzający produkty w opakowaniach, który samodzielnie wykonuje obowiązek określony w ust. 1, składa sprawozdanie o wysokości środków przeznaczonych na publiczne kampanie edukacyjne w ramach rocznego sprawozdania, o którym mowa w art. 73 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (32)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (32)
- Czy zaległą opłatę za publiczne kampanie edukacyjne za wprowadzanie produktów w opakowaniach na rynek można windykować?
- Czy sklep sprzedający kawę i hot-dogi w opakowaniach jednorazowych wielomateriałowych o masie nieprzekraczającej 1 Mg rocznie jest zobowiązany zorganizować system zbierania tych opakowań?
- Jeśli przedsiębiorca powierzył organizacji odzysku opakowań obowiązek uzyskania poziomów recyklingu, to czy obowiązek prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych może powierzyć innej organizacji odzysku opakowań?