Art. 20. - [Tłumaczenie dokumentów] - Funkcje konsulów Rzeczypospolitej Polskiej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2015.389 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 6 listopada 2015 r.
Art.  20. [Tłumaczenie dokumentów]
1.
Konsul sporządza i poświadcza tłumaczenie dokumentów z języka polskiego na język urzędowy państwa przyjmującego i z tego języka na język polski, jak również poświadcza wypisy, odpisy, wyciągi i kopie dokumentów sporządzonych w języku urzędowym państwa przyjmującego.
2.
Konsul może również wykonywać czynności, o których mowa w ust. 1, jeżeli dokumenty są sporządzone w innych językach niż język urzędowy państwa przyjmującego.
3.
Czynności konsula określone w ust. 1 i 2 mają taką samą moc jak czynności wykonane przez tłumacza przysięgłego w Rzeczypospolitej Polskiej.