Art. 2. - [Definicje legalne] - Fundusz Żeglugi Śródlądowej i Fundusz Rezerwowy.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2017.2095 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 13 listopada 2017 r.
Art.  2.  [Definicje legalne]

Użyte w ustawie określenia oznaczają:

1)
armator - osobę fizyczną lub prawną będącą właścicielem statku polskiego;
2)
statek - urządzenie pływające o napędzie mechanicznym lub bez napędu mechanicznego przeznaczone lub używane na śródlądowych drogach wodnych do przewozu rzeczy;
3)
statek polski - statek, który stanowi własność Skarbu Państwa, osoby fizycznej mającej miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub osoby prawnej mającej siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
4)
barka pchana lub holowana - statek bez własnego napędu mechanicznego przeznaczony do przewozu rzeczy;
5)
barka motorowa - statek z własnym napędem mechanicznym przeznaczony do przewozu rzeczy;
6)
pchacz lub holownik - statek z własnym napędem mechanicznym przystosowany do przemieszczania barek przez pchanie lub holowanie;
7)
zbiornikowiec - statek z własnym napędem mechanicznym lub bez własnego napędu mechanicznego przystosowany i używany do przewozu ładunków ciekłych;
8)
nośność - nośność statku przeznaczonego do przewozu rzeczy określoną w świadectwie pomiarowym statku wydanym przez polską instytucję klasyfikacyjną;
9)
moc napędowa - moc wytworzoną przez własne urządzenie napędowe zainstalowane na statku;
10)
flota towarowa - ogół statków przeznaczonych do przewozu rzeczy na śródlądowych drogach wodnych;
11)
promocja - system instrumentów ekonomicznych i prawnych mających na celu stymulowanie i wspieranie rozwoju śródlądowego transportu wodnego.