Art. 13. - [Składki roczne] - Fundusz Żeglugi Śródlądowej i Fundusz Rezerwowy.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2017.2095 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 13 listopada 2017 r.
Art.  13.  [Składki roczne]
1. 
Armator wpłaca co roku od każdego statku podlegającego przepisom ustawy składkę do Funduszu w wysokości ustalonej według zasad określonych w ust. 2-6.
2. 
Składka roczna jest sumą iloczynów rocznych stawek jednostkowych, o których mowa w ust. 3, oraz nośności barek lub mocy napędowej pchaczy i holowników objętych ustawą.
3. 
W zależności od rodzaju statku ustala się maksymalne roczne stawki jednostkowe odpowiednio:
1)
statki do przewozu ładunków stałych:
a)
barki motorowe 1,0 euro za tonę,
b)
barki pchane lub holowane 0,7 euro za tonę;
2)
zbiornikowce:
a)
barki motorowe 3,0 euro za tonę,
b)
barki pchane lub holowane 1,5 euro za tonę;
3)
pchacze lub holowniki 0,4 euro za kW.
4. 
Wysokość stawek, o których mowa w ust. 3, obniża się w zależności od rodzaju statku, jego nośności lub mocy napędowej:
1)
dla barek o nośności mniejszej niż 450 ton - o 30%;
2)
dla barek o nośności od 450 ton do 650 ton - o 15% na każdą tonę, o którą nośność statku jest mniejsza niż 650 ton;
3)
dla pchaczy lub holowników o mocy napędowej mniejszej niż 300 kW - o 30%.
5. 
Minister właściwy do spraw żeglugi śródlądowej, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw finansów publicznych, określi, w drodze rozporządzenia, z uwzględnieniem zasad zawartych w ust. 3 i 4, wysokość rocznych stawek jednostkowych w zależności od rodzaju, nośności lub mocy napędowej statku oraz sposób dokonywania wpłat do Funduszu.
6. 
Roczne składki jednostkowe podane w euro podlegają przeliczeniu na złote według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego obowiązującego w pierwszym dniu roboczym danego roku kalendarzowego.
7. 
Dokument potwierdzający wpłatę przez armatora składki rocznej do Funduszu powinien znajdować się u kierownika danego statku.
8. 
Składki wpłacane do Funduszu stanowią koszt uzyskania przychodów armatorów.