Art. 102. - [Sprawozdanie likwidacyjne; wniosek o wykreślenie fundacji rodzinnej z rejestru; sądowe upoważnienie do przeglądania dokumentów rozwiązanej fundacji rodzinnej] - Fundacja rodzinna.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.326

Akt obowiązujący
Wersja od: 22 maja 2023 r.
Art.  102.  [Sprawozdanie likwidacyjne; wniosek o wykreślenie fundacji rodzinnej z rejestru; sądowe upoważnienie do przeglądania dokumentów rozwiązanej fundacji rodzinnej]
1. 
Po zatwierdzeniu przez zgromadzenie beneficjentów sprawozdania finansowego na dzień poprzedzający wydanie majątku pozostałego po zaspokojeniu lub zabezpieczeniu wierzycieli (sprawozdanie likwidacyjne) i po zakończeniu likwidacji likwidatorzy ogłaszają w lokalu fundacji rodzinnej to sprawozdanie i składają je sądowi rejestrowemu, z jednoczesnym zgłoszeniem wniosku o wykreślenie fundacji rodzinnej z rejestru fundacji rodzinnych.
2. 
Jeżeli zgromadzenie beneficjentów zwołane w celu zatwierdzenia sprawozdania likwidacyjnego nie odbyło się z powodu braku kworum, likwidatorzy mogą wykonać czynności, o których mowa w ust. 1, bez zatwierdzenia sprawozdania likwidacyjnego.
3. 
Księgi i dokumenty rozwiązanej fundacji rodzinnej oddaje się na przechowanie osobie wskazanej w statucie lub uchwale zgromadzenia beneficjentów. W braku takiego wskazania, przechowawcę wyznacza sąd rejestrowy.
4. 
Z upoważnienia sądu rejestrowego beneficjenci i osoby mające w tym interes prawny mogą przeglądać księgi i dokumenty rozwiązanej fundacji rodzinnej.