§ 4. - Forma oraz sposób sporządzenia przez zakłady ubezpieczeń i zakłady reasekuracji danych i informacji do celów nadzoru.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2020.1003 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 5 czerwca 2020 r.
§  4. 
Do danych i informacji, o których mowa w art. 304 ust. 1 lit. a, b i d rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2015/35, dołącza się sporządzone w postaci elektronicznej:
1)
oświadczenie o ich zgodności ze stanem faktycznym, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym:
a)
kierownika jednostki oraz osoby, której powierzono prowadzenie ksiąg rachunkowych,
b)
osoby wykonującej czynności z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, w przypadku powierzenia przez zakład ubezpieczeń lub zakład reasekuracji prowadzenia ksiąg rachunkowych przedsiębiorcy, o którym mowa w art. 76a ust. 3 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2019 r. poz. 351, 1495, 1571, 1655 i 1680 oraz z 2020 r. poz. 568), lub przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w tym zakresie z państwa członkowskiego w rozumieniu art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1079, 1214, 1495 i 1655),
c)
aktuariusza nadzorującego funkcję aktuarialną;
2)
uzasadnienie odmowy złożenia podpisu przez którąkolwiek z osób wymienionych w pkt 1 w przypadku odmowy jego złożenia.