Art. 175e. - [Dokumentowanie przeglądu wydatków; raport] - Finanse publiczne.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.1270 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 stycznia 2024 r. do: 20 maja 2025 r.
Art.  175e.  [Dokumentowanie przeglądu wydatków; raport]
1. 
Minister Finansów dokumentuje przegląd wydatków, w szczególności po jego przeprowadzeniu sporządza raport w porozumieniu z:
1)
dysponentem części budżetowej, którego wydatki (koszty) podlegały przeglądowi wydatków;
2)
organem nadzorującym jednostkę, której wydatki (koszty) podlegały przeglądowi wydatków;
3)
Szefem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, jeżeli uczestniczył w przeglądzie wydatków.
2. 
Raport zawiera w szczególności propozycje zmian w zakresie jakości wydatków publicznych oraz wskazuje podmioty odpowiedzialne za ich wdrożenie.
3. 
Raport może zawierać propozycje zmian poziomu lub struktury wydatków publicznych.
4. 
Minister Finansów udostępnia raport:
1)
jednostce, której wydatki (koszty) podlegały przeglądowi wydatków;
2)
dysponentowi części budżetowej, którego wydatki (koszty) podlegały przeglądowi wydatków;
3)
organowi nadzorującemu jednostkę, której wydatki (koszty) podlegały przeglądowi wydatków;
4)
Szefowi Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, jeżeli uczestniczył w przeglądzie wydatków.
5. 
Podmioty, o których mowa w ust. 4 pkt 1-3, wykorzystują propozycje zmian, o których mowa w ust. 3, przy opracowaniu materiałów do projektu ustawy budżetowej.
6. 
Minister Finansów monitoruje wykorzystanie propozycji zmian, o których mowa w ust. 2 i 3.