Art. 175. - [Kontrola wykonania budżetu przez dysponentów części budżetowych] - Finanse publiczne.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.1270 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 1 stycznia 2024 r. do: 20 maja 2025 r.
Art. 175. [Kontrola wykonania budżetu przez dysponentów części budżetowych]
1.
Dysponenci części budżetowych sprawują nadzór i kontrolę:1)
nad całością gospodarki finansowej podległych im jednostek organizacyjnych, w tym nad dokonywaniem przez te jednostki wstępnej oceny celowości poniesionych wydatków oraz realizacją właściwych procedur;2)
wykorzystania dotacji udzielonych z budżetu państwa;3)
realizacji zadań finansowanych z budżetu państwa;4)
efektywności i skuteczności realizacji planów w układzie zadaniowym na podstawie mierników stopnia realizacji celów.2.
Przedmiotem nadzoru i kontroli, o których mowa w ust. 1, jest w szczególności:1)
prawidłowość i terminowość pobierania dochodów;2)
zgodność wydatków z planowanym przeznaczeniem;3)
prawidłowość wykorzystania środków finansowych, w tym zakres zrealizowanych zadań;4)
wysokość i terminy przekazywania dotacji;5)
prawidłowość wykorzystania dotacji udzielonych z budżetu państwa, pod względem zgodności z przeznaczeniem oraz wysokości wykorzystanej dotacji a stopniem realizacji zadań przewidzianych do sfinansowania dotacją z budżetu państwa.3.
Dysponenci części budżetowych ustalają, w tym w odniesieniu do podległych jednostek organizacyjnych, sposób dokonywania wydatków przy wykorzystaniu służbowych kart płatniczych, w szczególności:1)
funkcje, stanowiska i zakres obowiązków służbowych uprawniających do korzystania ze służbowej karty płatniczej;2)
tryb i warunki przyznawania służbowej karty płatniczej i ustalania wysokości miesięcznych limitów wydatków;3)
rodzaje towarów i usług, za które może być dokonywana zapłata za pomocą służbowej karty płatniczej;4)
przypadki, kiedy może być dokonana wypłata gotówki za pomocą służbowej karty płatniczej;5)
sposób prowadzenia ewidencji wydanych służbowych kart płatniczych;6)
sposób i terminy rozliczania płatności dokonanych przy wykorzystaniu służbowej karty płatniczej.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (9)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (9)
- Czy można przeprowadzić jeden wywiad u osoby ubiegającej się o potwierdzenie prawa do do ubezpieczenia zdrowotnego oraz o pomoc finansową z pomocy społecznej?
- Czy starosta może skontrolować powiatowy inspektorat nadzoru budowlanego w obszarze gospodarowania środkami publicznymi otrzymanymi z budżetu państwa na zadania bieżące z zakresu administracji rządowej?
- Czy umowę zawartą przez gminę na zadanie inwestycyjne w latach ubiegłych z terminem spłaty w roku bieżącym należało zaliczyć do długu JST?
Akty prawne liczba obiektów na liście: (104)
Akty wykonawcze liczba obiektów na liście: (104)
- Zmiana zarządzenia w sprawie prowadzenia gospodarki finansowej oraz rachunkowości w Wyższym Urzędzie Górniczym.
- Nadzór i kontrola nad jednostkami objętymi częścią 24 budżetu państwa.
- Wprowadzenie Regulaminu przyznawania i korzystania ze służbowych kart płatniczych oraz rozliczania dokonywanych przy ich użyciu operacji finansowych w jednostkach organizacyjnych nadzorowanych przez Ministra Sportu i Turystyki.