Art. 6. - [Rejestr PESEL] - Ewidencja ludności.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2022.1191 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 27 grudnia 2023 r.
Art. 6. [Rejestr PESEL]
1.
Rejestr PESEL jest centralnym zbiorem danych, o których mowa w art. 8, prowadzonym w systemie teleinformatycznym.2.
Utrzymanie i rozwój rejestru PESEL, w celu realizacji zadań określonych w ustawie, zapewnia minister właściwy do spraw informatyzacji, w tym:1)
zapewnia ochronę przed nieuprawnionym dostępem do rejestru PESEL;2)
zapewnia integralność danych w rejestrze PESEL;3)
zapewnia dostępność systemu teleinformatycznego, w którym rejestr PESEL jest prowadzony, dla podmiotów przetwarzających dane w tym rejestrze;4)
przeciwdziała uszkodzeniom systemu teleinformatycznego, w którym rejestr PESEL jest prowadzony;5)
określa zasady bezpieczeństwa przetwarzanych danych, w tym danych osobowych;6)
określa zasady zgłaszania naruszenia ochrony danych osobowych;7)
zapewnia rozliczalność działań dokonywanych na danych rejestru PESEL;8)
zapewnia poprawność danych przetwarzanych w rejestrze PESEL.3.
Minister właściwy do spraw wewnętrznych na wniosek ministra właściwego do spraw informatyzacji może uczestniczyć w realizacji zadań związanych z rozwojem rejestru PESEL oraz zapewnieniem poprawności danych w tym rejestrze.4.
Minister właściwy do spraw wewnętrznych zapewnia funkcjonowanie wydzielonej sieci umożliwiającej dostęp do rejestru PESEL organom, o których mowa w ust. 7, z wyłączeniem konsulów.5.
Minister właściwy do spraw zagranicznych zapewnia funkcjonowanie wydzielonej sieci umożliwiającej konsulom dostęp do rejestru PESEL.6.
Minister właściwy do spraw informatyzacji wykonuje obowiązki, o których mowa w art. 15 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm. 4 ).7.
W celu realizacji zadań określonych w ustawie organ gminy, kierownik urzędu stanu cywilnego, organy paszportowe, wojewoda, minister właściwy do spraw wewnętrznych oraz minister właściwy do spraw informatyzacji posiadają dostęp do rejestru.4 Zmiana wymienionego rozporządzenia została ogłoszona w Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018, str. 2.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (27)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (27)
- Jak przeprowadzić postępowanie, gdy SKO uchyliło zaskarżoną decyzję w całości i przekazało sprawę do ponownego rozpatrzenia przez organ I instancji?
- Czy po ponownym rozpatrzeniu wniosku osoby, która nie otrzymała dodatku węglowego, należy go przyznać?
- Czy wezwać osobę do dostarczenia dokumentów potwierdzających gospodarowanie pod adresem, na który ubiega się o dodatek węglowy?