Art. 18. - [Wniosek o nadanie numeru PESEL] - Ewidencja ludności.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2022.1191 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 27 grudnia 2023 r.
Art. 18. [Wniosek o nadanie numeru PESEL]
1.
Wniosek o nadanie numeru PESEL osoba, o której mowa w art. 7 ust. 2, składa na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem do dowolnego organu gminy.2.
Wniosek o nadanie numeru PESEL zawiera wskazanie podstawy prawnej oraz udokumentowane dane, o których mowa w art. 8 pkt 1-9, 11-13, 15 i 22-24a, z uwzględnieniem art. 9 i art. 12.3.
Jeżeli wniosek nie spełnia wymogów, o których mowa w ust. 2, należy wezwać wnioskodawcę do usunięcia braków w terminie 7 dni z pouczeniem, że ich nieusunięcie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.4.
W celu nadania numeru PESEL organ wskazany w ust. 1 przekazuje, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, dane, o których mowa w art. 8 pkt 1-9, 11-13, 15 i 22-24a, ministrowi właściwemu do spraw informatyzacji, z uwzględnieniem art. 9 i art. 12.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (3)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (3)
- Czy prezes spółki będący obywateli czeskim może podpisać sprawozdanie finansowe kwalifikowanym podpisem elektronicznym utworzonym na podstawie czeskiego numeru PESEL?
- W jaki sposób opodatkować sprzedaż nieruchomości przez nierezydentów?
- Co należy zrobić w przypadku złożenia wniosku o nadanie numeru PESEL do niewłaściwego organu?