Rozdział 3 - Modernizacja ewidencji - Ewidencja gruntów i budynków.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1996.158.813
Akt utracił moc Wersja od: 1 stycznia 1999 r.
Rozdział 3
Modernizacja ewidencji
Modernizacja ewidencji
§ 40.
1.
W celu systematycznej poprawy obsługi osób korzystających z ewidencji przeprowadza się jej modernizację w sposób zapewniający ciągłe funkcjonowanie.2.
Modernizacja ma na celu w szczególności:1)
zmianę techniki prowadzenia ewidencji,2)
ujednolicenie zakresu informacyjnego ewidencji i dostosowanie go do przepisów niniejszego rozporządzenia,3)
udokumentowanie przebiegu granic,4)
stworzenie warunków do współdziałania z systemem ksiąg wieczystych,5)
usprawnienie obsługi systemu podatkowego, zagospodarowania przestrzennego i statystyki publicznej.3.
Zmiana techniki prowadzenia ewidencji polega na:1)
wprowadzeniu systemu informatycznego wspomagającego zarządzanie danymi, opartego na jednolitych standardach,2)
przejściu na komputerowe zbiory danych,3)
pełnym zintegrowaniu mapy z danymi opisowymi,4)
wprowadzeniu urzędowego postępowania zabezpieczającego wiarygodność danych,5)
założeniu komputerowych zbiorów danych archiwalnych,6)
wprowadzeniu operatu opisowo-kartograficznego dla udokumentowania stanów komputerowej bazy danych i umożliwienia bezpośredniego wglądu w ewidencję.§ 41.
Modernizację ewidencji przeprowadza się etapami określonymi w załączniku nr 13 do rozporządzenia.§ 42.
Wyniki kolejnych etapów modernizacji ewidencji, w tej ich części, która nie wiąże się z zakładaniem ewidencji budynków, nie podlegają wyłożeniu do publicznego wglądu.