Ewidencja energii elektrycznej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2009.32.243

Akt utracił moc
Wersja od: 1 września 2010 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW1)
z dnia 24 lutego 2009 r.
w sprawie ewidencji energii elektrycznej

Na podstawie art. 91 ust. 7 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa sposób prowadzenia ilościowej ewidencji energii elektrycznej, zwanej dalej "ewidencją".
1.
Ewidencję prowadzi się w sposób ciągły, umożliwiający określenie danych, o których mowa w art. 91 ust. 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, zwanej dalej "ustawą".
2. 1
W ewidencji:
1)
łączna ilość energii elektrycznej, o której mowa w art. 91 ust. 3 pkt 2 ustawy, wynikająca z faktur, ujmowana jest zgodnie z datą sprzedaży wykazaną w fakturze;
2)
łączna ilość energii, o której mowa w art. 91 ust. 3 pkt 5 ustawy, ujmowana jest na podstawie wskazań urządzeń pomiarowo-rozliczeniowych, z uwzględnieniem art. 91 ust. 4 ustawy.
3.
Podmiot obowiązany do prowadzenia ewidencji dokonuje miesięcznego zamknięcia ewidencji, w terminie do 25 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego ewidencja dotyczy.
(uchylony).
1.
W przypadku gdy ewidencja prowadzona jest w formie papierowej, przed rozpoczęciem jej wypełniania karty ewidencji powinny zostać przeszyte, a strony ponumerowane, parafowane i opatrzone pieczęcią podmiotu obowiązanego do prowadzenia ewidencji. Właściwy naczelnik urzędu celnego opatruje przeszycie plombą, a na ostatniej stronie ewidencji wpisuje liczbę jej stron.
2.
Wpisów do ewidencji należy dokonywać w sposób trwały i wyraźny. Zmian i poprawek w ewidencji dokonuje się w taki sposób, aby przekreślony tekst pierwotny pozostał czytelny. Każdą zmianę lub poprawkę należy potwierdzić podpisem osoby dokonującej zmiany lub poprawki z podaniem daty ich wprowadzenia, a w razie potrzeby opisać również w rubryce "uwagi".
3.
Ewidencja w formie elektronicznej prowadzona jest zgodnie z pisemną instrukcją obsługi programu komputerowego wykorzystywanego do prowadzenia tej ewidencji i w taki sposób, aby:
1)
umożliwiała wgląd w treść dokonywanych wpisów oraz ochronę przechowywanych danych przed zniekształceniem lub utratą;
2)
umożliwiała dokonywanie korekty danych opatrzonej adnotacją osoby dokonującej tej korekty oraz daty jej dokonania;
3)
pozwalała na drukowanie wpisów w porządku chronologicznym;
4)
uniemożliwiała usuwanie wpisów.
4.
Podmiot prowadzący ewidencję w formie elektronicznej przechowuje kopię ewidencji zapisaną na informatycznych nośnikach danych lub w formie wydruku.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 marca 2009 r.
______

1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 216, poz. 1592).

1 § 2 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 20 sierpnia 2010 r. (Dz.U.10.157.1057) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2010 r.
2 § 3 uchylony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 20 sierpnia 2010 r. (Dz.U.10.157.1057) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2010 r.