Art. 105. - [Opłaty od wpisu do rejestru] - Działalność lecznicza.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2024.799 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 28 maja 2024 r. do: 31 grudnia 2027 r.
Art. 105. [Opłaty od wpisu do rejestru]
1.
Wpis do rejestru podlega opłacie wynoszącej:1)
2% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku za ubiegły rok, ogłaszanego, w drodze obwieszczenia, przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski", obowiązującego w dniu złożenia wniosku o wpis do rejestru - w przypadku lekarza, pielęgniarki, fizjoterapeuty lub diagnosty laboratoryjnego,2)
10% wynagrodzenia, o którym mowa w pkt 1 - w przypadku podmiotu leczniczego- zaokrąglonej w górę do pełnego złotego.
2.
Zmiana wpisu w rejestrze podlega opłacie stanowiącej 50% wysokości opłaty, o której mowa w ust. 1.2a.
Wniosek o zmianę wpisu w rejestrze, który dotyczy wyłącznie przedstawienia dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego zawarcie umowy ubezpieczenia, jest wolny od opłat.3.
Opłaty, o których mowa w ust. 1 i 2, stanowią:1)
dochód budżetu państwa - w przypadku opłat pobieranych od podmiotów leczniczych;2)
przychód właściwej okręgowej izby lekarskiej - w przypadku opłat pobieranych od praktyk zawodowych lekarzy;3)
przychód właściwej okręgowej izby pielęgniarek i położnych - w przypadku opłat pobieranych od praktyk zawodowych pielęgniarek;4)
przychód Krajowej Izby Fizjoterapeutów - w przypadku opłat pobieranych od praktyk zawodowych fizjoterapeutów;5)
przychód Krajowej Izby Diagnostów Laboratoryjnych - w przypadku opłat pobieranych od praktyk zawodowych diagnostów laboratoryjnych.4.
Minister właściwy do spraw zdrowia, po zasięgnięciu opinii Naczelnej Rady Lekarskiej, Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych, Krajowej Rady Diagnostów Laboratoryjnych i Krajowej Rady Fizjoterapeutów, określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowy zakres danych objętych wpisem do rejestru oraz szczegółowy tryb postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z rejestru, uwzględniając potrzebę zapewnienia spójności i kompletności danych zawartych w rejestrze, a także koszty związane z postępowaniem w sprawie wpisu.4a.
Organ prowadzący rejestr nadaje podmiotowi leczniczemu oraz jednostkom lub komórkom organizacyjnym jego zakładu leczniczego resortowe kody identyfikacyjne, zgodnie z zakresem udzielanych świadczeń zdrowotnych.5.
Minister właściwy do spraw zdrowia określi, w drodze rozporządzenia:1)
system resortowych kodów identyfikacyjnych,2)
szczegółowy sposób nadawania kodów, o których mowa w pkt 1- uwzględniając konieczność zapewnienia właściwej identyfikacji podmiotów wykonujących działalność leczniczą w rejestrze.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (4)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (4)
- Czy dopuszczalne jest nadawanie wydzielonym komórkom organizacyjnym nazw własnych odmiennych od wskazanych w przepisach?
- Czy podlega opłacie zmiana danych teleadresowych pielęgniarki prowadzącej praktykę zawodową w przypadku zmiany nazwy ulicy w związku z dekomunizacją?
- Czy konieczna jest zmiana wpisu w rejestrze podmiotów wykonujących działalność leczniczą, jeśli podmiot, w którym zatrudniona jest pielęgniarka, zmienił adres?
Procedury liczba obiektów na liście: (4)
Procedury liczba obiektów na liście: (4)
- Zakładanie indywidualnej praktyki lekarskiej na potrzeby pełnienia dyżurów w podmiotach leczniczych
- Zarejestrowanie praktyki lekarskiej i pielęgniarskiej w rejestrze prowadzonym przez samorządy zawodowe (praktyki lekarskie i pielęgniarskie)
- Wpisanie podmiotu leczniczego do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą (rejestr wojewody)
Akty prawne liczba obiektów na liście: (7)
Akty wykonawcze liczba obiektów na liście: (7)
- Zmiana rozporządzenia w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru.
- Szczegółowy zakres danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowy tryb postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru.
- Zmiana rozporządzenia w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru.