Art. 7. - [Podstawowe obowiązki dystrybutora ubezpieczeń; wynagrodzenie; wymagania w zakresie informacji przekazywanych klientom] - Dystrybucja ubezpieczeń.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.1111 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 29 września 2023 r. do: 28 lutego 2025 r.
Art.  7.  [Podstawowe obowiązki dystrybutora ubezpieczeń; wynagrodzenie; wymagania w zakresie informacji przekazywanych klientom]
1. 
Dystrybutor ubezpieczeń, wykonując dystrybucję ubezpieczeń, postępuje uczciwie, rzetelnie i profesjonalnie, zgodnie z najlepiej pojętym interesem klientów.
2. 
Sposób wynagradzania dystrybutora ubezpieczeń oraz osób, przy pomocy których wykonywane są czynności agencyjne lub czynności brokerskie w zakresie ubezpieczeń, oraz osób, przez które wykonywane są czynności dystrybucyjne zakładu ubezpieczeń, nie może być sprzeczny z obowiązkiem działania zgodnie z najlepiej pojętym interesem klientów, w szczególności dystrybutor ubezpieczeń nie może dokonywać ustaleń dotyczących wynagrodzeń, celów sprzedaży lub innych ustaleń, które mogłyby stanowić zachętę do proponowania klientowi określonej umowy ubezpieczenia lub umowy gwarancji ubezpieczeniowej, w sytuacji gdy dystrybutor ubezpieczeń mógłby zaproponować inną umowę, która lepiej odpowiadałaby potrzebom klienta.
3. 
Wszystkie informacje, w tym informacje o charakterze reklamowym i marketingowym, kierowane przez dystrybutora ubezpieczeń do klienta są:
1)
jasne, rzetelne i niewprowadzające w błąd;
2)
sporządzone w języku urzędowym państwa członkowskiego Unii Europejskiej, w którym umowa ubezpieczenia lub umowa gwarancji ubezpieczeniowej jest zawierana, lub w innym języku, na który wyrażą zgodę strony umowy.
4. 
Informacje o charakterze reklamowym lub marketingowym są wyraźnie oznaczone.