Art. 28. - [Budowa, przebudowa, remont, utrzymanie i ochrona skrzyżowań dróg z liniami kolejowymi] - Drogi publiczne.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2024.320 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 6 marca 2024 r.
Art. 28. [Budowa, przebudowa, remont, utrzymanie i ochrona skrzyżowań dróg z liniami kolejowymi]
1.
Budowa, przebudowa, remont, utrzymanie i ochrona skrzyżowań dróg z liniami kolejowymi w poziomie szyn, wraz z zaporami, urządzeniami sygnalizacyjnymi, znakami kolejowymi, jak również nawierzchnią drogową w obszarze między rogatkami, a w przypadku ich braku - w odległości 4 m od skrajnych szyn, należy do zarządu kolei.2.
Do zarządów kolei należy również:1)
konserwacja znajdującej się nad skrajnią kolejową dolnej części konstrukcji wiaduktów drogowych, łącznie z urządzeniami zabezpieczającymi;2)
budowa i utrzymanie urządzeń odwadniających wiadukty kolejowe nad drogami, łącznie z urządzeniami odprowadzającymi wodę poza części drogi przeznaczone do ruchu i postoju pojazdów oraz pas dzielący;3)
budowa wiaduktu lub tunelu w miejscu krzyżowania się drogi publicznej z torami kolejowymi w razie budowy nowej lub zmiany trasy istniejącej linii kolejowej, zwiększenia liczby torów, elektryfikacji linii, zwiększenia szybkości lub częstotliwości ruchu pociągów.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (9)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (9)
- Czy do wniosku zgłoszenia przebudowy drogi gminnej należy dołączyć protokół z narady koordynacyjnej lub uzgodnienia z właściwymi sieciami znajdującymi się w obszarze przebudowy?
- Kto ponosi koszty przełożenia infrastruktury telekomunikacyjnej umieszczonej w pasie drogowym przed upływem 4 lat od dnia wydania decyzji na lokalizację tej infrastruktury?
- Czy po warunki usunięcia kolizji budowanej drogi z siecią konieczne jest również zawarcie umowy z przedsiębiorstwem energetycznym?