Drogi, linie kolejowe i lotniska, których eksploatacja może powodować negatywne oddziaływanie akustyczne na znacznych obszarach, dla których jest wymagane sporządzanie map akustycznych, oraz sposoby określania granic terenów objętych tymi mapami.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2007.1.8

Akt utracił moc
Wersja od: 5 stycznia 2007 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ŚRODOWISKA 1
z dnia 14 grudnia 2006 r.
w sprawie dróg, linii kolejowych i lotnisk, których eksploatacja może powodować negatywne oddziaływanie akustyczne na znacznych obszarach, dla których jest wymagane sporządzanie map akustycznych, oraz sposobów określania granic terenów objętych tymi mapami

Na podstawie art. 179 ust. 2 i 2a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2006 r. Nr 129, poz. 902, Nr 169, poz. 1199, Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz. 1832) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa:
1)
drogi, linie kolejowe i lotniska, których eksploatacja może powodować negatywne oddziaływanie akustyczne na znacznych obszarach, dla których jest wymagane sporządzanie map akustycznych;
2)
terminy zaliczenia dróg, linii kolejowych i lotnisk do obiektów, których eksploatacja może powodować negatywne oddziaływanie na środowisko;
3)
sposoby określania granic terenów objętych mapami, o których mowa w pkt 1.
Do obiektów, których eksploatacja może powodować negatywne oddziaływanie akustyczne na znacznych obszarach, zalicza się:
1)
z dniem wejścia w życie rozporządzenia:
a)
drogi, po których przejeżdża ponad 6.000.000 pojazdów rocznie,
b)
linie kolejowe, po których przejeżdża ponad 60.000 pociągów rocznie,
c)
lotniska cywilne, na których ma miejsce ponad 50.000 operacji (startów lub lądowań) statków powietrznych rocznie, z wyłączeniem lotów szkolnych wykonywanych przy użyciu samolotów o masie startowej poniżej 5.700 kg;
2)
z dniem 1 stycznia 2011 r.:
a)
drogi, po których przejeżdża ponad 3.000.000 pojazdów rocznie,
b)
linie kolejowe, po których przejeżdża ponad 30.000 pociągów rocznie.
Granice terenów objętych mapą akustyczną, w związku z eksploatacją dróg, linii kolejowych oraz lotnisk, o których mowa w § 2, określa się liniami rozgraniczającymi, pokrywającymi się z izoliniami odpowiadającymi wartościom długookresowego średniego poziomu dźwięku A, wyrażonego w decybelach (dB):
1)
wyznaczonego w ciągu wszystkich dób w roku - LDWN = 55;
2)
wyznaczonego w ciągu wszystkich pór nocy w roku - LN = 50.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
1 Przepisy niniejszego rozporządzenia dokonują w zakresie swojej regulacji wdrożenia dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2002/49/WE z dnia 25 czerwca 2002 r. odnoszącej się do oceny i zarządzania poziomem hałasu w środowisku (Dz. Urz. WE L 189 z 18.07.2002, str. 12; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 15, t. 7, str. 101).