Art. 62. - [Sposób przechowywania dokumentacji związanej z dowodami osobistymi] - Dowody osobiste.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2022.671 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 29 grudnia 2023 r. do: 31 grudnia 2029 r.
Art. 62. [Sposób przechowywania dokumentacji związanej z dowodami osobistymi]
1.
Dokumentację związaną z dowodami osobistymi przechowuje się w formie, w jakiej została sporządzona.2.
Dokumentację związaną z dowodami osobistymi sporządzoną w formie elektronicznej przechowuje się zgrupowaną w systemach teleinformatycznych właściwych organów w sposób uniemożliwiający jej modyfikację lub usunięcie.3.
Dokumentację związaną z dowodami osobistymi sporządzoną w formie papierowej przechowuje się zgrupowaną w kopertach dowodowych oznaczonych imieniem i nazwiskiem osoby, imieniem ojca, datą urodzenia, numerem PESEL oraz serią i numerem dowodu osobistego.4.
W kopercie dowodowej przechowuje się w szczególności:1)
formularz odbioru dowodu osobistego;2)
nieodebrane dowody osobiste po upływie 6 miesięcy od dnia ich wydania;3)
unieważnione dowody osobiste nieprzekazane posiadaczom lub członkom najbliższej rodziny zgłaszającym zgon;4)
unieważnione dowody osobiste znalezione przez osoby trzecie;5)
dokument zawierający kod umożliwiający odblokowanie certyfikatu identyfikacji i uwierzytelnienia oraz certyfikatu podpisu osobistego.5.
Dokumenty, o których mowa w ust. 4 pkt 2 i 5, mogą być przechowywane poza kopertą dowodową.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (4)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (4)
- Czy na podstawie wniosku o udostępnienie danych z dokumentacji dowodowej, można udostępnić załączniki znajdujące się w kopercie dowodowej w postaci dołączonego aktu urodzenia osoby zmarłej i aktu jej małżeństwa?
- Jak zabezpieczać dokumentację związaną z dowodami osobistymi?
- Gdzie należy przechowywać formularz utraty dowodu osobistego?