Art. 56. - [Dane gromadzone w Rejestrze Dowodów Osobistych] - Dowody osobiste.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.671 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 29 grudnia 2023 r. do: 31 grudnia 2029 r.
Art.  56.  [Dane gromadzone w Rejestrze Dowodów Osobistych]
1. 
W Rejestrze Dowodów Osobistych gromadzi się:
1)
dane, o których mowa w art. 28 pkt 1-9, 13 i 15;
2)
fotografię, o której mowa w art. 29;
2a)
odciski palców;
2b)
odwzorowanie podpisu;
3)
dane dotyczące wniosku o wydanie dowodu osobistego:
a)
numer wniosku,
b)
datę złożenia wniosku,
c)
oznaczenie organu wydającego dowód osobisty,
d)
status wniosku,
e)
dane o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania: datę pozostawienia wniosku bez rozpoznania, oznaczenie organu pozostawiającego wniosek bez rozpoznania oraz przyczynę pozostawienia wniosku bez rozpoznania;
4)
dane dotyczące dowodu osobistego:
a)
serię i numer dowodu osobistego,
b)
datę ważności,
c)
oznaczenie organu wydającego dowód osobisty,
d)
status dowodu osobistego:
datę wydania,
datę przekazania do organu gminy,
datę przyjęcia w organie gminy,
datę odbioru przez obywatela,
datę unieważnienia,
przyczynę unieważnienia,
oznaczenie organu unieważniającego,
datę przekazania danych o unieważnieniu do Systemu Informacyjnego Schengen,
datę i czas zawieszenia,
oznaczenie organu zawieszającego,
datę i czas cofnięcia zawieszenia,
oznaczenie organu cofającego zawieszenie,
datę ważności w przypadku, o którym mowa w art. 12g ust. 3,
status warstwy elektronicznej,
datę zwrotu unieważnionego dowodu osobistego,
oznaczenie organu gminy, do którego zwrócono unieważniony dowód osobisty,
e)
przyczynę wydania dowodu osobistego,
f)
numer i datę wydania decyzji, o której mowa w art. 32, oraz oznaczenie organu wydającego decyzję,
g)
numer i datę wydania decyzji, o której mowa w art. 52, oraz oznaczenie organu wydającego decyzję;
4a)
datę przyjęcia w organie gminy dokumentu zawierającego kod umożliwiający odblokowanie certyfikatu identyfikacji i uwierzytelnienia oraz certyfikatu podpisu osobistego;
5)
(uchylony).
6)
dane dotyczące utraconych i błędnie spersonalizowanych blankietów dowodów osobistych:
a)
serię i numer blankietu,
b)
przyczynę wybrakowania blankietu,
c)
datę wybrakowania blankietu,
d)
przyczynę utraty blankietu,
e)
datę utraty blankietu,
f)
datę zgłoszenia do Systemu Informacyjnego Schengen;
7)
dane zawarte w ogólnokrajowej ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych dotyczące dowodów osobistych wydanych na podstawie wniosków złożonych od dnia 1 stycznia 2001 r. do dnia 28 lutego 2015 r.;
8)
dane o dowodach osobistych wydanych przed dniem 1 stycznia 2001 r., zawarte dotychczas w rejestrze PESEL.
2. 
Danych zgromadzonych w Rejestrze Dowodów Osobistych nie usuwa się z wyjątkiem danych, o których mowa w ust. 1 pkt 2a, które przechowuje się wyłącznie do dnia:
1)
odbioru dowodu osobistego, nie dłużej jednak niż do 90 dni od daty wydania dowodu osobistego, albo
2)
pozostawienia wniosku o wydanie dowodu osobistego bez rozpoznania, albo
3)
wydania decyzji administracyjnej, o której mowa w art. 32.
2a. 
Zapisy w dziennikach systemów (logach) przechowywane są przez 5 lat od dnia ich utworzenia.
3. 
W Rejestrze Dowodów Osobistych gromadzi się dane dotyczące wszystkich dowodów osobistych spersonalizowanych dla danej osoby, w tym nieważnych i spersonalizowanych wadliwie.