§ 2. - Dotacje dla gmin na dofinansowanie wypłat dodatków mieszkaniowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1995.131.639 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 22 maja 1996 r.
§  2.
1.
Gmina ubiegająca się o dotację jest obowiązana zapewnić prowadzenie bieżącej ewidencji:
1)
wpływów z czynszów najmu lokali mieszkalnych i użytkowych stanowiących własność gminy,
2)
nadwyżki pożytków nad wydatkami przypadającej gminie z tytułu udziałów w nieruchomościach wspólnych,
3)
wydatków związanych z utrzymaniem mieszkaniowego zasobu gminy i należących do niej lokali użytkowych,
4)
wypłacanych dodatków mieszkaniowych.
2.
Wydatkami w rozumieniu rozporządzenia są koszty eksploatacji budynków stanowiących własność gminy i koszty napraw tych budynków oraz przypadające na gminę koszty zarządu nieruchomościami wspólnymi.
3.
Za koszty eksploatacji budynków uważa się wydatki komunalnych jednostek organizacyjnych z tytułu zarządu tymi budynkami, w szczególności wydatki na: utrzymanie czystości, oczyszczanie ulic i podwórzy, oświetlanie i ogrzewanie pomieszczeń służących do wspólnego użytku (np. korytarzy, klatek schodowych, ubikacji), oczyszczanie kominów, utrzymywanie zieleńców, płace administratora i dozorcy, materiały kancelaryjne związane z administracją, usługi pocztowo-telekomunikacyjne, a także wynagrodzenie dla podmiotów, którym gmina powierzyła sprawowanie zarządu na podstawie umowy zlecenia. Nie zalicza się do kosztów eksploatacji grzywien i kar pieniężnych.
4.
Za koszty napraw budynku uważa się wydatki na konserwację i roboty konieczne do utrzymania budynku oraz jego otoczenia w należytym stanie, a w szczególności wydatki na: konserwację i reperację pokrycia dachowego, rynien i rur spustowych, przewodów wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacji centralnego ogrzewania, ciepłej wody, gazowych, hydroforów, urządzeń przeciwpożarowych oraz pomieszczeń przeznaczonych do wspólnego użytku.