§ 2. - Dopuszczanie do użytku w szkołach artystycznych programów nauczania oraz dopuszczanie do użytku szkolnego podręczników dla szkół artystycznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2011.52.268

Akt utracił moc
Wersja od: 10 marca 2011 r.
§  2.
1.
Program nauczania może być dopuszczony do użytku w szkole, jeżeli:
1)
stanowi opis sposobu realizacji celów kształcenia i zadań edukacyjnych ustalonych odpowiednio w:
a)
podstawie programowej kształcenia w zawodzie szkolnictwa artystycznego, określonej w rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa artystycznego w publicznych szkołach artystycznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 15, poz. 70) albo
b)
podstawie programowej kształcenia ogólnego, określonej w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2009 r. Nr 4, poz. 17), albo
c)
dotychczasowej podstawie programowej kształcenia ogólnego, określonej w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 26 lutego 2002 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. Nr 51, poz. 458, z późn. zm.3))

- zwanych dalej "podstawą programową";

2)
zawiera:
a)
wstęp obejmujący następujące informacje:

– autor (autorzy),

– nazwa szkoły,

– etap edukacyjny,

– nazwa zajęć edukacyjnych,

b)
cele edukacyjne,
c)
materiał nauczania obejmujący:

– treści zgodne z treściami nauczania zawartymi w podstawie programowej,

– formy sprawdzania osiągnięć ucznia,

– opis osiągnięć ucznia na zakończenie etapu edukacyjnego,

d)
komentarz do realizacji programu nauczania obejmujący:

– ogólną koncepcję programu nauczania,

– wskazówki metodyczne,

– opis warunków niezbędnych do realizacji programu nauczania;

3)
jest dostosowany do indywidualnych potrzeb oraz możliwości uczniów, dla których jest przeznaczony.
2.
Nauczyciel przedkłada dyrektorowi szkoły wniosek o dopuszczenie do użytku w szkole programu nauczania wraz z proponowanym programem nauczania.
3.
Nauczyciel może zaproponować program nauczania opracowany:
1)
samodzielnie lub we współpracy z innymi nauczycielami albo
2)
przez innego autora (autorów), albo
3)
przez innego autora (autorów) wraz ze zmianami dokonanymi przez nauczyciela samodzielnie lub we współpracy z innymi nauczycielami.
4.
Przed dopuszczeniem programu nauczania do użytku w szkole, dyrektor szkoły może zasięgnąć opinii nauczyciela mianowanego, dyplomowanego lub nauczyciela akademickiego posiadającego wykształcenie wyższe z dziedziny wiedzy zgodnej z zakresem treści nauczania lub zbliżonej do zakresu treści nauczania, które program nauczania obejmuje.
5.
Opinia, o której mowa w ust. 4, powinna zawierać ocenę zgodności programu nauczania z podstawą programową oraz ocenę spełniania przez program nauczania warunków określonych w ust. 1 pkt 2 i 3.