§ 6. - Dopuszczanie do użytku szkolnego podręczników.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2019.2013

Akt obowiązujący
Wersja od: 23 października 2019 r.
§  6. 
1. 
Wniosek o dopuszczenie do użytku szkolnego podręcznika, zwany dalej "wnioskiem", określa:
1)
etap edukacyjny, rodzaj zajęć edukacyjnych (w tym zakres kształcenia: podstawowy lub rozszerzony), typ szkoły;
2)
autora (autorów) podręcznika, tytuł podręcznika, rok jego wydania;
3)
w przypadku podręcznika do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego w klasach I-III szkoły podstawowej, podręcznika do danego języka obcego nowożytnego w klasach IV-VIII szkoły podstawowej i w szkole ponadpodstawowej - poziom zaawansowania znajomości języka obcego nowożytnego określony w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz poziom zaawansowania w sześciostopniowej skali poziomów biegłości w zakresie poszczególnych umiejętności językowych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, zdefiniowanego przez Radę Europy 2 ;
4)
w przypadku podręcznika w postaci elektronicznej i podręcznika w postaci papierowej - środowisko sprzętowe i programowe niezbędne do użytkowania odpowiednio podręcznika w postaci elektronicznej lub cyfrowego odzwierciedlenia podręcznika w postaci papierowej, o którym mowa w art. 22ao ust. 3 pkt 6a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, zwanej dalej "ustawą o systemie oświaty";
5)
w przypadku podręcznika przeznaczonego do kształcenia specjalnego - rodzaj niepełnosprawności uczniów, dla których podręcznik jest przeznaczony.
2. 
W przypadku podręcznika wydawanego w częściach wniosek dotyczy danej części podręcznika.
3. 
Do wniosku dołącza się:
1)
w przypadku podręcznika w postaci papierowej - przygotowany do publikacji egzemplarz poprawnego pod względem edytorskim opracowania podręcznika w postaci papierowej zawierający materiał ilustracyjny wraz z projektem okładki, cyfrowe odzwierciedlenie podręcznika, o którym mowa w art. 22ao ust. 3 pkt 6a ustawy o systemie oświaty, zamieszczone na informatycznym nośniku danych, a w przypadku zamieszczenia tego odzwierciedlenia podręcznika w internecie - także informację o miejscu zamieszczenia w internecie i sposobie dostępu do cyfrowego odzwierciedlenia podręcznika, oraz oświadczenie podmiotu ubiegającego się o dopuszczenie do użytku szkolnego podręcznika, zwanego dalej "wnioskodawcą", że cyfrowe odzwierciedlenie podręcznika jest zgodne z podręcznikiem w postaci papierowej;
2)
w przypadku podręcznika w postaci elektronicznej - przygotowany do publikacji egzemplarz poprawnego pod względem edytorskim opracowania podręcznika w postaci elektronicznej zawierający materiał ilustracyjny, zamieszczony na informatycznym nośniku danych, a w przypadku zamieszczenia tego podręcznika w internecie - także informację o miejscu zamieszczenia w internecie i sposobie dostępu do tego podręcznika;
3)
w przypadku podręcznika, o którym mowa w § 2 ust. 4 - dołączone do podręcznika nagranie dźwiękowe zamieszczone na informatycznym nośniku danych, a w przypadku zamieszczenia tego nagrania w internecie - także informację o miejscu zamieszczenia w internecie i sposobie dostępu do tego nagrania;
4)
oświadczenie wnioskodawcy, że:
a)
posiada autorskie prawa majątkowe do podręcznika lub inne prawa do korzystania z utworu będącego podręcznikiem,
b)
nie narusza praw osób trzecich, w szczególności praw autorskich;
5)
dowód wniesienia opłaty, o której mowa odpowiednio w § 15 ust. 1 albo 2.
4. 
W przypadku gdy wniosek dotyczy podręcznika wydawanego w częściach, do wniosku dołącza się także koncepcję opracowania podręcznika zawierającą informację o planowanej liczbie części podręcznika wraz z rozkładem treści nauczania w pozostałych częściach podręcznika oraz planowany termin złożenia wniosku lub wniosków o dopuszczenie do użytku szkolnego pozostałych części.
5. 
Wniosek o dopuszczenie do użytku szkolnego zmienionej wersji podręcznika wpisanego do wykazu podręczników dopuszczonych do użytku szkolnego zawiera także szczegółową informację o zakresie wprowadzonych zmian.
2 Europejski System Opisu Kształcenia Językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie (Common European Framework of Reference for Languages: learning, teaching, assessment).