§ 17. - Domy dla matki i dziecka w wyznaczonych okręgowych ośrodkach wychowawczych, zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich
Dziennik Ustaw
Dz.U.2022.2681
Akt obowiązujący Wersja od: 20 grudnia 2022 r.
§ 17.
1.
W domu dla matki i dziecka, w celu udokumentowania pobytu dziecka w tym domu, prowadzi się:1)
książkę ewidencji dzieci;2)
kartę wyposażenia dziecka;3)
akta osobowe dziecka;4)
dziennik pracy domu dla matki i dziecka.2.
Do książki ewidencji dzieci wpisuje się:1)
imię i nazwisko dziecka;2)
datę i miejsce urodzenia;3)
imiona i nazwiska rodziców oraz ich adres zamieszkania;4)
imiona i nazwiska oraz adresy opiekunów prawnych;5)
datę przyjęcia dziecka do domu dla matki i dziecka oraz datę i przyczynę skreślenia z ewidencji;6)
adres osób, którym dziecko zostało przekazane, albo adres i nazwę placówki, do której dziecko przeniesiono.3.
Do karty wyposażenia dziecka wpisuje się:1)
imię i nazwisko dziecka;2)
bieliznę, odzież, obuwie i inne wyposażenie będące własnością dziecka w chwili przyjęcia do domu dla matki i dziecka oraz otrzymane w czasie pobytu.4.
Akta osobowe dziecka obejmują:1)
odpis skrócony aktu urodzenia;2)
dokumenty związane z przyjęciem dziecka do domu dla matki i dziecka: zgodę ojca dziecka, jeżeli przysługuje mu władza rodzicielska, albo opiekuna prawnego dziecka na umieszczenie dziecka w domu dla matki i dziecka albo postanowienie sądu opiekuńczego o umieszczeniu dziecka w domu dla matki i dziecka, albo zgodę sądu opiekuńczego na przebywanie dziecka w domu dla matki i dziecka;3)
korespondencję w sprawach dziecka udostępnioną przez rodzica dziecka lub opiekuna prawnego dziecka;4)
opinie, o których mowa w § 11, oraz inne opinie dotyczące dziecka;5)
informacje o stanie zdrowia dziecka.5.
Dziennik pracy domu dla matki i dziecka zawiera tygodniowy plan pracy wychowawczej oraz tygodniowy plan pracy opiekuńczej. W dzienniku odnotowuje się realizację planu wychowawczego i opiekuńczego, kontakty z rodziną nieletniej matki i dziecka oraz zajęcia specjalistyczne.