§ 17. - Domy dla matki i dziecka w wyznaczonych okręgowych ośrodkach wychowawczych, zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.2681

Akt obowiązujący
Wersja od: 20 grudnia 2022 r.
§  17. 
1. 
W domu dla matki i dziecka, w celu udokumentowania pobytu dziecka w tym domu, prowadzi się:
1)
książkę ewidencji dzieci;
2)
kartę wyposażenia dziecka;
3)
akta osobowe dziecka;
4)
dziennik pracy domu dla matki i dziecka.
2. 
Do książki ewidencji dzieci wpisuje się:
1)
imię i nazwisko dziecka;
2)
datę i miejsce urodzenia;
3)
imiona i nazwiska rodziców oraz ich adres zamieszkania;
4)
imiona i nazwiska oraz adresy opiekunów prawnych;
5)
datę przyjęcia dziecka do domu dla matki i dziecka oraz datę i przyczynę skreślenia z ewidencji;
6)
adres osób, którym dziecko zostało przekazane, albo adres i nazwę placówki, do której dziecko przeniesiono.
3. 
Do karty wyposażenia dziecka wpisuje się:
1)
imię i nazwisko dziecka;
2)
bieliznę, odzież, obuwie i inne wyposażenie będące własnością dziecka w chwili przyjęcia do domu dla matki i dziecka oraz otrzymane w czasie pobytu.
4. 
Akta osobowe dziecka obejmują:
1)
odpis skrócony aktu urodzenia;
2)
dokumenty związane z przyjęciem dziecka do domu dla matki i dziecka: zgodę ojca dziecka, jeżeli przysługuje mu władza rodzicielska, albo opiekuna prawnego dziecka na umieszczenie dziecka w domu dla matki i dziecka albo postanowienie sądu opiekuńczego o umieszczeniu dziecka w domu dla matki i dziecka, albo zgodę sądu opiekuńczego na przebywanie dziecka w domu dla matki i dziecka;
3)
korespondencję w sprawach dziecka udostępnioną przez rodzica dziecka lub opiekuna prawnego dziecka;
4)
opinie, o których mowa w § 11, oraz inne opinie dotyczące dziecka;
5)
informacje o stanie zdrowia dziecka.
5. 
Dziennik pracy domu dla matki i dziecka zawiera tygodniowy plan pracy wychowawczej oraz tygodniowy plan pracy opiekuńczej. W dzienniku odnotowuje się realizację planu wychowawczego i opiekuńczego, kontakty z rodziną nieletniej matki i dziecka oraz zajęcia specjalistyczne.