§ 6. - Dokonywanie wpisów danych SIS oraz aktualizowanie, usuwanie i wyszukiwanie danych SIS poprzez Krajowy System Informatyczny (KSI).

Dziennik Ustaw

Dz.U.2020.1126 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 29 czerwca 2020 r.
§  6. 
1. 
Wpisów danych do SIS dokonuje się odpowiednio:
1)
za pomocą aplikacji WWW SIS - w przypadku użytkownika indywidualnego;
2)
za pomocą systemu informatycznego użytkownika instytucjonalnego - w przypadku użytkownika końcowego.
2. 
W przypadku braku bezpośredniego dostępu do KSI spowodowanego przyczynami niezależnymi od danego organu lub służby organ lub służba kierują wniosek o dokonanie wpisu danych SIS na wypełnionej karcie wpisu do centralnego organu technicznego KSI w sposób zapewniający uwierzytelnienie przekazu informacji oraz poufność i integralność przekazywanych danych, zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych oraz bezpieczeństwa teleinformatycznego.
3. 
Do obowiązków organu lub służby korzystających bezpośrednio z aplikacji WWW SIS oraz użytkownika instytucjonalnego w zakresie sposobu dokonywania wpisów danych SIS należy:
1)
sprawdzenie przed dokonaniem wpisu, czy dana osoba lub przedmiot już figuruje w SIS, oraz, w przypadku pozytywnego wyniku sprawdzenia, przeprowadzenie niezbędnych konsultacji zgodnie z zasadami określonymi w podręczniku SIRENE, mających na celu zapobieżenie powstaniu niezgodności wpisów wielokrotnych:
a)
za pośrednictwem Biura SIRENE - w przypadku, wpisów dokonanych przez inne państwa członkowskie,
b)
bezpośrednio z krajowym organem, który dokonał wpisu, a w przypadku braku możliwości przeprowadzenia bezpośrednich konsultacji - za pośrednictwem centralnego organu technicznego KSI;
2)
stosowanie zasad transliteracji i wartości katalogowych, określonych i udostępnionych przez centralny organ techniczny KSI;
3)
zapewnienie legalności, aktualności i zgodności z celami dokonywanych wpisów;
4)
niezwłoczne dokonywanie aktualizowania i usuwania wpisów.