Rozdział 2 - Premje aeronautyczne. - Dodatki i premje aeronautyczne.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1927.78.681

Akt utracił moc
Wersja od: 1 lipca 1927 r.

Rozdział  II.

Premje aeronautyczne.

§  6.
a) Personel latający otrzymuje premje w wysokości 25 mnożników za każdą godzinę nadprogramową za loty nocne, ilość płatnych godzin nadprogramowych (za loty nocne) nie może przekroczyć 30 godzin na półrocze, Premje te są płatne zdołu po upływie półrocza.

Za lot nocny uważa się lot wykonany w godzinę po zachodzie słońca do godziny przed wschodem słońca.

b)
instruktorzy piloci szkół lotniczych, sterowcowych i eskadr treningowych za każdy lot z uczniem na płatowcu otrzymują niezależnie od dodatku aeronautycznego premje w wysokości:
oficerowie0,4mnożników
podoficerowie0,3"
c)
Instruktorzy oficerowie szkół balonowych 0,3 mnożników za każde wzniesienie się na balonie z uczniem.

Premje przewidziane w punktach a), b) są płatne miesięcznie zdołu.

Loty z uczniem nie mogą w żadnym razie być traktowane jako loty nadprogramowe, uprawniające do pobierania premji aeronautycznej, przewidzianej w punkcie a) niniejszego paragrafu.

§  7.
Piloci warsztatowi oblatujący w fabrykach lub w warsztatach lotniczych nowe lub wychodzące z remontu płatowce otrzymują niezależnie od dodatku lotniczego premje odbiorcze:
a)
za każdy płatowiec nowowynalezionego systemu oblatany po raz pierwszy-w wysokości 256 mnożników,
b)
za każdy płatowiec nowy systemu już znanego oblatany po raz pierwszy-w wysokości 64 mnożników.

Pod oblataniem płatowców nowego systemu już znanego należy rozumieć ostateczne jego oblatanie i przyjęcie przez pilota kontrolującego, niezależnie od ilości wykonanych lotów w związku ze stopniową regulacją płatowca.

c)
za każdy płatowiec oblatany po reperacji, lub po transporcie wymagającym zmontowania-w wysokości 39 mnożników.

Premje te są płatne miesięcznie zdołu.

§  8.
Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą obowiązującą od dnia 1 lipca 1927 r.