Dodatki godzinowe i kilometrowe drużyn parowozowych za czas spędzony w służbie na parowozie.
Dz.U.1924.22.235
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 18 lutego 1924 r.
o dodatkach godzinowym i kilometrowym drużyn parowozowych za czas spędzony w służbie na parowozie.
A. Za czas spędzony w drodze na parowozie: | |||||
od 1 października 1923 r. | od 1 stycznia 1924 r. | ||||
dla | maszynisty | 1.5 | punkt. za godz. | 0.9 | punkt, za godz. |
" | pom. masz. | 1.2 | " | 0.7 | " |
" | palacza | 1.- | " | 0.6 | " |
B. Za czas przetaczania parowozem: | |||||
od 1 października 1923 r. | od 1 stycznia 1924 r. | ||||
dla | maszynisty | 1.2 | punkt. za godz. | 1.2 | punkt. za godz. |
" | pom. masz. i palacza | 0.9 | " | 0.9 | " |
C. Za czas pogotowia i postoju na stacjach parowozowni głównych i zwrotnych: | |||||
od 1 października 1923 r. | od 1 stycznia 1924 r. | ||||
dla | maszynisty | 1.- | punkt. za godz. | 0.6 | punkt, za godz. |
" | pom. masz. i palacza | 0.75 | " | 0.5 | " |
Kwotę dodatku godzinowego otrzymuje się przez pomnożenie mnożnej, ustalonej w mysi art. 3 ustawy z dnia 9 października 1923 r. o uposażeniu funkcjonarjuszów i wojska (Dz. U. R. P. № 116 poz. 924) na miesiąc, w którym ma miejsce wypłata należności przez odpowiednią liczbę punktów.
Należności, wymienione w punkcie A), wypłaca się za cały czas spędzony w drodze na parowozie, licząc od chwili objęcia parowozu przez drużynę, aż do oddania parowozu do parowozowni, względnie do chwili przybycia pociągu (parowozu) do stacji krańcowej.
Jako czas przyjmowania i zdawania parowozu w parowozowni głównej, za który wypłaca się należności godzinowe, uważa się całkowity czas faktycznej służby.
Drużyny, obsługujące czynne parowozy pomocnicze (podwójna trakcja), otrzymują dodatek godzinowy narówni z drużynami parowozów czołowych.
W tym samym wymiarze otrzymuj;-; dodatek go cizi no wy:
Należności wymienione w punkcie B) wypłaca się za czas trwania przetaczania-, licząc od chwili przyjęcia, parowozu przez drużynę parowozową do chwili oddania parowozu do parowozowni, względnie zdania następnej drużynie.
Należności te zaliczać należy za przetaczanie dokonywane na stacji lub w obrąbie torów trakcyjnych, warsztatowych, magazynowych i t. p. jakoteż na stacjach sąsiednich, z wyjątkiem przetaczania na stacjach zamiejscowych co do których obowiązuje godzinowe wymienione w § 2 punkty A i B).
Należności wymienione w punkcie C), wypłaca się za czas spędzony w parowozowni zwrotnej powyżej 3 godzin aż do 24 godzin, licząc od chwili przyjazdu pociągu (parowozu) do stacji zwrotnej.
Po 24 godzinach pobytu w parowozowni zwrotnej otrzymują drużyny parowozowe, zamiast dodatku godzinowego, normalne djety.
Za czas służby przy pociągach gospodarczych otrzymują drużyny parowozowe, o ile pociąg pracuje na stacji lub między sąsiedniemi stacjami jednego węzła dodatek godzinowy według stawek pod B) o ile zaś pociąg gospodarczy pracuje na linji - według stawek pod A).
Przy obliczaniu dodatku godzinowego nie bierze się w rachubę, czasu pracy do 30 minut włącznie; czas pracy powyżej 30 minut liczy się za pełną godzinę.
Pociągi mieszane, gospodarcze i wojskowe uważane są narówni z pociągami towarowemi, jazdy luźnym parowozem oblicza się według tego rodzaju pociągu, do jakiego jazda parowozem została przyrównana.
Na kolejach lokalnych, na których pociągi osobowe kursują z chyżością najwyższą do 30 km. na godzinę, uważa się pociągi osobowe narówni z pociągami towarowemi.
od 1 stycznia 1924 r. | |||||
dla | maszynisty | 1.2 | punktu | ||
" | pom. maszynisty | 0.95 | " | ||
" | palacza | 0.8 | " |
Kwotą dodatku kilometrowego otrzymuje się. W sposób podany w ustępie drugim § 2 niniejszego rozporządzenia.
Drużyny na parowozach popychających otrzymują dodatek kilometrowy wymieniony w § 7 niniejszego rozporządzenia w podwójnej wysokości.
Przebieg kilometrów przy przetaczaniu oblicza się w ten sposób, że 1 godzinę pracy przetokowej uważa się za 5 km. przebiegu pociągiem towarowym. W tensam sposób oblicza się przebieg kilometrów pociągami gospodarczemi, które pracują na stacji lub między sąsiedniemi stacjami jednego węzła.
Za czas przetaczania parowozem, z wyjątkiem wypadku wymienionego w § 2 pkt. A. i b) niniejszego rozporządzenia oraz za czas służby przy pociągach gospodarczych, za który przewidziane jest wynagrodzenie godzinowe, wymienione w § 2 pkt. B. niniejszego rozporządzenia, nie dolicza się dodatku kilometrowego.
Równocześnie tracą móc obowiązującą rozporządzenia Rady Ministrów: z dnia 27 września 1923 r. w przedmiocie wynagrodzenia godzinowego drużyn parowozowych za czas spędzony w służbie na parowozie (Dz. U. R. P. № 113 poz. 906), z dnia 4 października 1923 r. (Dz. U. R. P. № 113 poz. 907) i z dnia 26 października 1923 r. (Dz. U. R. P. № 113 poz. 910).
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »