§ 2. - Dodatki godzinowe i kilometrowe drużyn parowozowych za czas spędzony w służbie na parowozie.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1924.22.235

Akt utracił moc
Wersja od: 11 marca 1924 r.
§  2.
Dodatek godzinowy oznacza się w punktach jak następuje:
A. Za czas spędzony w drodze na parowozie:
od 1 października 1923 r.od 1 stycznia 1924 r.
dlamaszynisty1.5punkt. za godz.0.9punkt, za godz.
"pom. masz.1.2"0.7"
"palacza1.-"0.6"
B. Za czas przetaczania parowozem:
od 1 października 1923 r.od 1 stycznia 1924 r.
dlamaszynisty1.2punkt. za godz.1.2punkt. za godz.
"pom. masz. i palacza0.9"0.9"
C. Za czas pogotowia i postoju na stacjach parowozowni głównych i zwrotnych:
od 1 października 1923 r.od 1 stycznia 1924 r.
dlamaszynisty1.-punkt. za godz.0.6punkt, za godz.
"pom. masz. i palacza0.75"0.5"

Kwotę dodatku godzinowego otrzymuje się przez pomnożenie mnożnej, ustalonej w mysi art. 3 ustawy z dnia 9 października 1923 r. o uposażeniu funkcjonarjuszów i wojska (Dz. U. R. P. № 116 poz. 924) na miesiąc, w którym ma miejsce wypłata należności przez odpowiednią liczbę punktów.

Należności, wymienione w punkcie A), wypłaca się za cały czas spędzony w drodze na parowozie, licząc od chwili objęcia parowozu przez drużynę, aż do oddania parowozu do parowozowni, względnie do chwili przybycia pociągu (parowozu) do stacji krańcowej.

Jako czas przyjmowania i zdawania parowozu w parowozowni głównej, za który wypłaca się należności godzinowe, uważa się całkowity czas faktycznej służby.

Drużyny, obsługujące czynne parowozy pomocnicze (podwójna trakcja), otrzymują dodatek godzinowy narówni z drużynami parowozów czołowych.

W tym samym wymiarze otrzymuj;-; dodatek go cizi no wy:

a)
drużyny parowozowe, obsługujące luźne parowozy kursujące w pojedynczej lub podwójnej trakcji,
b)
drużyny parowozowe za przetaczanie wykonane parowozem od pociągu niezależnie od stacji na jakiej przetaczanie się odbyło,
c)
drużyny jadące na parowozie lub wagonie ze stałego miejsca służbowego, celem objęcia służby w jakimbądź punkcie linji lub z powrotem po oddaniu służby, jednak tylko w połowie godzin rzeczywistej jazdy,
d)
drużyny za czas postoju w parowozowni zwrotnej do 3 godzin, licząc od chwili przybycia pociągu (parowozu).

Należności wymienione w punkcie B) wypłaca się za czas trwania przetaczania-, licząc od chwili przyjęcia, parowozu przez drużynę parowozową do chwili oddania parowozu do parowozowni, względnie zdania następnej drużynie.

Należności te zaliczać należy za przetaczanie dokonywane na stacji lub w obrąbie torów trakcyjnych, warsztatowych, magazynowych i t. p. jakoteż na stacjach sąsiednich, z wyjątkiem przetaczania na stacjach zamiejscowych co do których obowiązuje godzinowe wymienione w § 2 punkty A i B).

Należności wymienione w punkcie C), wypłaca się za czas spędzony w parowozowni zwrotnej powyżej 3 godzin aż do 24 godzin, licząc od chwili przyjazdu pociągu (parowozu) do stacji zwrotnej.

Po 24 godzinach pobytu w parowozowni zwrotnej otrzymują drużyny parowozowe, zamiast dodatku godzinowego, normalne djety.

Za czas służby przy pociągach gospodarczych otrzymują drużyny parowozowe, o ile pociąg pracuje na stacji lub między sąsiedniemi stacjami jednego węzła dodatek godzinowy według stawek pod B) o ile zaś pociąg gospodarczy pracuje na linji - według stawek pod A).

Przy obliczaniu dodatku godzinowego nie bierze się w rachubę, czasu pracy do 30 minut włącznie; czas pracy powyżej 30 minut liczy się za pełną godzinę.