§ 2. - Dodatki godzinowe i kilometrowe drużyn parowozowych za czas spędzony w służbie na parowozie.
Dz.U.1924.22.235
Akt utracił mocA. Za czas spędzony w drodze na parowozie: | |||||
od 1 października 1923 r. | od 1 stycznia 1924 r. | ||||
dla | maszynisty | 1.5 | punkt. za godz. | 0.9 | punkt, za godz. |
" | pom. masz. | 1.2 | " | 0.7 | " |
" | palacza | 1.- | " | 0.6 | " |
B. Za czas przetaczania parowozem: | |||||
od 1 października 1923 r. | od 1 stycznia 1924 r. | ||||
dla | maszynisty | 1.2 | punkt. za godz. | 1.2 | punkt. za godz. |
" | pom. masz. i palacza | 0.9 | " | 0.9 | " |
C. Za czas pogotowia i postoju na stacjach parowozowni głównych i zwrotnych: | |||||
od 1 października 1923 r. | od 1 stycznia 1924 r. | ||||
dla | maszynisty | 1.- | punkt. za godz. | 0.6 | punkt, za godz. |
" | pom. masz. i palacza | 0.75 | " | 0.5 | " |
Kwotę dodatku godzinowego otrzymuje się przez pomnożenie mnożnej, ustalonej w mysi art. 3 ustawy z dnia 9 października 1923 r. o uposażeniu funkcjonarjuszów i wojska (Dz. U. R. P. № 116 poz. 924) na miesiąc, w którym ma miejsce wypłata należności przez odpowiednią liczbę punktów.
Należności, wymienione w punkcie A), wypłaca się za cały czas spędzony w drodze na parowozie, licząc od chwili objęcia parowozu przez drużynę, aż do oddania parowozu do parowozowni, względnie do chwili przybycia pociągu (parowozu) do stacji krańcowej.
Jako czas przyjmowania i zdawania parowozu w parowozowni głównej, za który wypłaca się należności godzinowe, uważa się całkowity czas faktycznej służby.
Drużyny, obsługujące czynne parowozy pomocnicze (podwójna trakcja), otrzymują dodatek godzinowy narówni z drużynami parowozów czołowych.
W tym samym wymiarze otrzymuj;-; dodatek go cizi no wy:
Należności wymienione w punkcie B) wypłaca się za czas trwania przetaczania-, licząc od chwili przyjęcia, parowozu przez drużynę parowozową do chwili oddania parowozu do parowozowni, względnie zdania następnej drużynie.
Należności te zaliczać należy za przetaczanie dokonywane na stacji lub w obrąbie torów trakcyjnych, warsztatowych, magazynowych i t. p. jakoteż na stacjach sąsiednich, z wyjątkiem przetaczania na stacjach zamiejscowych co do których obowiązuje godzinowe wymienione w § 2 punkty A i B).
Należności wymienione w punkcie C), wypłaca się za czas spędzony w parowozowni zwrotnej powyżej 3 godzin aż do 24 godzin, licząc od chwili przyjazdu pociągu (parowozu) do stacji zwrotnej.
Po 24 godzinach pobytu w parowozowni zwrotnej otrzymują drużyny parowozowe, zamiast dodatku godzinowego, normalne djety.
Za czas służby przy pociągach gospodarczych otrzymują drużyny parowozowe, o ile pociąg pracuje na stacji lub między sąsiedniemi stacjami jednego węzła dodatek godzinowy według stawek pod B) o ile zaś pociąg gospodarczy pracuje na linji - według stawek pod A).
Przy obliczaniu dodatku godzinowego nie bierze się w rachubę, czasu pracy do 30 minut włącznie; czas pracy powyżej 30 minut liczy się za pełną godzinę.