Rozdział 1 - Dodatek podczas zaokrętowania. - Dodatek dla żołnierzy Marynarki Wojennej podczas zaokrętowania i za nurkowanie.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1947.2.11

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 1947 r.

I.

Dodatek podczas zaokrętowania.

§  1.
Żołnierzom Marynarki Wojennej, wymienionym w § 3, przysługuje podczas zaokrętowania dodatek do uposażenia.
§  2.
Dodatek podczas zaokrętowania jest należnością dzienną, przysługującą wymienionym w § 3 żołnierzom Marynarki Wojennej, zaokrętowanym na jednostkach pływających (nadwodnych lub podwodnych) Marynarki Wojennej po ustaleniu i ogłoszeniu w rozkazie Dowódcy Marynarki Wojennej lub Dowódcy Floty albo rozkazem uprawnionych przez nich dowódców - czasu zaokrętowania.
§  3.
Dodatek podczas zaokrętowania oznacza się w złotych według poniżej podanych stawek dziennych w zależności:
a)
od rodzaju zaokrętowania (kampania lub pierwsza rezerwa),
b)
od stopnia wojskowego, przewidzianego etatem dla stanowisk, które zajmuje oficer lub podoficer albo starszy marynarz zawodowy, a o ile chodzi o odbywających zasadniczą służbę wojskową, nadterminowych lub uczniów szkół (kursów), od posiadanego stopnia wojskowego. Uczniom Szkoły Podchorążych Marynarki Wojennej oblicza się dodatek dla rocznika I według stopnia mata zawodowego, dla rocznika II - bosmanmata zawodowego, dla rocznika III - bosmana zawodowego.
Stopień wojskowyWymiar dzienny dodatku podczas zaokrętowania
w kampanii na jednostkach pływającychw pierwszej rezerwie na jednostkach pływających
nadwodnychpodwodnychnadwodnychpodwodnych
A. Oficerowie
Admirał170235 70115
Wiceadmirał150220 65110
Kontradmirał120205 60100
Komandor110185 55 90
Komandor porucznik100170 50 85
Komandor podporucznik 90155 45 80
Kapitan marynarki 80135 40 70
Porucznik marynarki 70120 35 60
Podporucznik marynarki 60100 30 50
Chorąży marynarki 50 85 25 45
B. Podoficerowie zawodowi
St. bosman 45 75 20 40
Bosman 40 70 20 35
Bosmanmat 35 60 18 30
Mat 30 50 15 25
St. marynarz 25 40 12 20
C. Podoficerowie i szeregowcy pełniący zasadniczą służbę wojskową i nadterminowi
St. bosman 20 35 10 15
Bosman 18 30 9 15
Bosmanmat 16 25 8 12
Mat 12 18 6 9
St. marynarz 8 12 4 6
Marynarz 6 10 3 5
§  4.
W czasie postoju w portach zagranicznych wymiar dodatku podczas zaokrętowania określony w § 3 zwiększa się za każdy dzień postoju o następujący procent diet, przysługujących przy podróżach służbowych w tym porcie, w którym odbywa się postój jednostki pływającej, a obliczonych według zasad podanych w § 3 lit. b):
a)
dla oficerów oraz podoficerów zawodowych i podchorążych o 25% diet,
b)
dla podoficerów i szeregowców pełniących zasadniczą służbę wojskową oraz nadterminowych o 10% diet.
§  5.
Jeżeli postój w portach zagranicznych ma charakter reprezentacyjny, wymiar dodatku podczas zaokrętowania zwiększa się za każdy dzień postoju o następujący procent diet, przysługujących przy podróżach służbowych w tym porcie, w którym odbywa się postój jednostki pływającej, a obliczonych według zasad podanych w § 3 lit. b):
a)
dla dowódcy okrętu lub detaszowanego okrętu o 75%,
b)
dla dowódcy okrętu w zespole o 50%,
c)
dla oficerów nie wymienionych w pkt a) i b) o 40%,
d)
dla podoficerów zawodowych oraz podchorążych o 25%,
e)
dla podoficerów i szeregowców pełniących zasadniczą służbę wojskową oraz nadterminowych o 10%.
§  6.
Za dzień w rozumieniu niniejszego rozporządzenia uważa się 24-godzinny okres czasu, liczony od północy, przy czym dzień zaokrętowania i dzień wyokrętowania uwzględnia się przy obliczaniu dodatku.
§  7.
Przepisy o dodatku podczas zaokrętowania stosuje się także do żołnierzy Marynarki Wojennej, odbywających staż zaokrętowania na polskich statkach handlowych, z tą zmianą, że dodatek podczas zaokrętowania wypłaca się według stopnia wojskowego.
§  8.
Żołnierzom Marynarki Wojennej, odbywającym staż zaokrętowania na jednostkach pływających państw obcych, przyznaje się dodatek podczas zaokrętowania, w zależności od posiadanego stopnia wojskowego, w wysokości 50% diet, przysługujących przy podróżach służbowych w tym porcie, w którym nastąpiło zaokrętowanie. Ten wymiar dodatku przysługuje przez cały czas odbywania stażu zaokrętowania bez względu na miejsce postoju jednostki pływającej.